Promena bioritma - kako sam počela da se budim rano?

3:22 PM



Jedna od najboljih stvari koje sam počela da praktikujem poslednjih meseci je rano ustajanje. Mnogi ljudi kojima sam rekla da se budim oko 5h ujutru su bili prilično šokirani i najčešće postavljano pitanje glasi Kako možeš? Uz to uvek ide komentar Ja ne bih mogao/la. Verujte mi, nije to neka nauka i svako može da se navikne. U narednim redovima ću sa vama podeliti šta sam to ja praktikovala i kako mi je to pomoglo


Prvo pitanje koje ljudi postave nekome ko im saopšti da ustaje rano obično glasi Zašto ustaješ tako rano? Moj odgovor je: Zato što kada ustanem rano imam mnogo više vremena za sve svoje obaveze. Produktivnija sam ujutru i jednostavno mi prija jedina dnevna tišina koju mogu da dobijem u zgradi u kojoj živim. Tokom leta sunce izlazi veoma rano te se lakše budim. Kada se dobro organizujem sve pozavršavam pre 12h i onda imam celo popodne slobodno za svoje hobije, uživanje, druženje sa prijateljima..

KAKO POČETI
Ključna stvar kod ranog ustajanje je rani odlazak na spavanje. U suštini vi ne menjate mnogo toga osim vremena odlaska na spavanje i vremena ustajanja. Dužina sna vam je praktično ista, nekad čak i duža no obično. To zahteva odricanje od kasnih aktivnosti poput izlazaka, gledanja filmova do duboko u noć, kasnih obroka i slično. Nije na odmet nekada sebi priuštiti i to ali ako niste noćna ptica i ne volite klubove, kafane i provod tog tipa rano ustajanje vam neće uopšte teško pasti. Ostale stvari se lako nadomeste. Dakle, idite u krevet ranije. Ja obično ležem izmešu 22:00 i 23h. 

ELEKTRIČNI UREĐAJI ODMAŽU
Naučno je dokazano da svetlo koje proizvode laptopovi, televizori, telefoni, tableti i sl. (tzv. ''blue light'') utiče na proizvodnju melatonina koji dalje utiče na san. Ako imate problem da zaspite nemojte koristiti ove uređaje pred spavanje.

ISPLANIRAJTE ZABAVAN DAN
Onaj osećaj da jedva čekate sutrašnji dan je stvar koja kod mene najbolje deluje na rani odlazak na spavanje. Trudim se da isplaniram zabavan i kreativan dan te tako lakše zaspim i još lakše se ujutru budim. Sigurna sam da ste imali i vi te trenutke bar ponekad - kad se jednostavno lako probudite ujutu jer jedva čekate nešto tog dana.



ALARM DRŽATI ŠTO DALJE OD KREVETA
Pošto ste odlučili da spravice poput telefona izmestite u drugu prostoriju zarad kvalitetnijeg sna i odmora, morate nabaviti budilnik. Najbolje je da budilnik postavite dalje od kreveta kako biste morali da ustanete da ga isključite. 

ODLAGANJE ALARMA JE VELIKA GREŠKA
Znam po sebi da su mi najslađi momenti sna oni koji stanu u 5 minuta do novog alarma. Međutim, u tih 5 minuta se naš organizam sprema za nov ciklus spavanja. Presecanjem tog ciklusa više puta tokom buđenja postižemo kontraefekat od odmaranja i slatkog sna. Telo postaje umornije jer tokom čitavog dana, koji sledi, funkcioniše pod utiskom da je počelo ciklus spavanja ali ga nije završilo. Zato budemo umorni, malaksali i pospani.

POPIJTE VODU
Pošto ste ustali da isključite budilnik pokušajte da povratak u krevet sprečite ispijanjem čaše obične vode ili vode sa malo limuna. To će vas sigurno razbuditi. Ja obično vodu držim pored budilnika pa je odmah popijem dok se nisam vratila u krevet :D

PRIRODNO SVETLO
Već sam vam rekla da tokom leta mnogo ranije izlazi sunce što znači da njegovi zraci prodiru u vašu sobu i pre nego što se probudite..osim ako niste navukli zavese i spustili roletne. Obavezno to promenite jer će vas svetlo dodanto razbuditi. Ako je prostorija zamračena poželećete da odspavate još malo.




Nadam se da su vam ovi saveti bili korisni i da ćete pokušati da promenite svoj bioritam. Meni je, konkretno, trebalo neki 7 dana da se ustalim. Posle mesec dana počela sam da se budim sama par minuta pre alarma jer mi se organizam navikao. Desi mi se da s vremena na vreme zbrljam (naročito kad odem na selo) i spavam duže ako legnem kasnije iz nekog razloga. Ništa to nije strašno. Odlazak na spavanje treba da bude potreba a ne obaveza. Opustite se. :)







































You Might Also Like

4 коментара

  1. Zaista mi se dopada ovaj post. Sviđa mi se to što si odlučila da svoj život učini produktivnijim. Kako sam sledeće godine u školi prva smjena, smatram da ću morati da poslušam tvoje savjete i počnem da ustajem ranije. Nekada sam pokušavala da se budim ranije, ali jednostavno mi nije išlo od ruke. Nadam se da ću uspjeti. Svaka čast za post!
    Inače, dugo te pratim na instagramu, ali sam sad prvi put na tvom blogu i zaista mi se dopada, kao i tvoje slike na instagramu!♥

    http://sosihappylife.blogspot.ba/

    ReplyDelete
  2. Samo da se zna da negnem oko 1 ujutru, čisto kako bih se probudila ''ranije'' ii naravno namestim alarm u sedam ujutru, ustanem, ugasim onu iritirajuću muziku i i vratim se u krevet i ustanem u 12h. :D i tako svaki dan, priča mog života....
    Saveti su odlični i korisni ♥
    nMedusaa

    ReplyDelete
  3. Želim da počnem da se budim rano i primeniću tvoje savete. Doduše, i ovako se ne budim suviše kasno, ali mi tri do pet sati koliko spavam nakon tvog ustajanja mogu biti od izuzetnog značaja :) Nekada, kada ustanem oko 7, osećam da mi je dan duplo duži i sve poobavljam do podne i vidim da mi to prija :) Sjajan post!

    ReplyDelete
  4. Odličan post draga, mislim da će mnogima biti od koristi. Ja nisam 'spavalica' i nemam problem sa ustajanjem rano ujutru odnosno kad god da zaspim opet se probudim bez imalo muke. Prosto organizam mi je takav i zahvalna sam mu na tome hahahha. ♡

    Novi post -> iammilitza !

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)