Kako da odaberete idealno Instagram ime?

4:03 PM



U proteklih godinu dana sam mnogo svog vremena uložila u instagramska istraživanja. Jedan od glavnih segmenata kojim sam se bavila jeste pitanje izbora imena na Instagramu. Iako deluje da je prilično jednostavan i lak odgovor na ovo pitanje - istraživanjem sam došla do zaključka da se priča oko imena toliko može razvijati da mogu satima pričati na tu temu. No, u  ovom tekstu ću pokušati, kao što to obično radim, da napravim jedan sažetak vezan za ovu priču i da vam na najkraći i najjednostavniji način prenesem ključne stvari. Oni koji žele da nauče više neka kliknu OVDE.


TRŽIŠTE
Prvi i osnovni korak kojim se treba pozabaviti jeste pitanje tržišta. Za koje tržište se profil plasira? Koja je država u pitanju i koji se jezik na tom području govori? Da li je vizija da se profil (čitaj: brend) razvija globalno ili lokalno? Sve su to male a ključne stvari kod odabira/kreiranja Instagram imena. Ako je vaš profil/brend usredsređen na domaću publiku, ljude iz naše zemlje ili regiona svakako je bolja opcija da Instagram ime ne bude na stranom jeziku (npr engleskom). Takođe, ogroman procenat engleskih reči, fraza odnosno potencijalnih imena je već zauzet a kod nas to još uvek nije slučaj pa je izbor mnogo veći. 

LIČNOST ILI BREND
...ili i jedno i drugo? I ovde postoji nekoliko začkoljica. Na primer ukoliko je osoba koja pravi Instagram profil javna ličnost ili ličnost čije je ime već izgrađeno u datoj sferi/profesiji najbolja opcija je da svoje puno ime i prezime iskoristi za InstaIme jer takva osoba već ima svoju publiku/kupce a ta publika/kupci će je tako najlakše pronaći na ovoj mreži. Dobri primeri su: @aminahasanbegović (dizajnerka) @kristinaperić (manekenka) @vanjapantin (stilista) @petarvasic (marketing strčnjak) @bojanvukadinov (šminker) @acasapic  (sportista i političar) @slavendoslo (glumac)..


Poznati brendovi na Instagramu treba da zadrže svoje autentično ime. Dobri primeri su: @adidassrbija @ideasrbija @hotelmoskva @okeanigraonica @grandkafa @moritzeis....


Preporuka je da jutjuberi/blogeri/tviteraši i sl - koriste nazive sa tih mreža i na Instagramu.

Ukoliko neko nema (još uvek) izgrađeno ime u nekoj sferi, nema brend (ili sam po sebi još uvek nije brend) najbolja i najefikasnija opcija jeste neko kreativno ime. 


KREATIVNA IMENA
Brzinski prelazimo na ovu temu jer verujem da većina ljudi koji čitaju ovaj tekst spadaju u poslednju grupu iz prošlog pasusa. I ja sam takođe deo te grupe i smatram da sam negde sa svojim ig imenom napravila dobar posao. Moje Instagram ime (@vesnikproleca) nije nastalo preko noći. Bavila sam se njime prilično dugo pre nego što sam presekla i rekla to je to. 

Postoji nekoliko ključnih stvari o kojima treba voditi računa pri kreiranju KREATIVNOG instagram imena: 

1. ime mora biti unikatno 
 - Instagram je ovaj problem rešio tako što se postarao da ne mogu postojati 2 naloga sa istim imenom (za razliku od Facebook-a) te ako je vaše kreativno ime već zauzeto nemojte mu dodavati crtice, tačkice i brojeve kako bi ga Instagram odobrio. Smišljajte novo!
2. ime mora biti drugačije
 - drugačije u smislu da se izdvaja, da je simpatično
3. ime mora biti zanimljivo
 - bez obzira na to što je drugačije može biti dosadno/nezanimljivo te ja važno razmišljati i o tome
4. da se lako pamti
 - ovo je možda i najvažnija stavka..jer šta će vam drugačije, zanimljivo ime ako niko živi ne može da ga zapamti 
5. da je čitljivo
  - postoji mnogo kul instagram imena koja ispunjavaju sve prethodne stavke ali se jednostavno teško čitaju jer su predugačka, imaju previše sličnih/istih slova u nizu i slično
6. izbegavati trenutne trendove
 - imajte na umu kada kreirate svoje Ig ime da će ono da traje dugi niz godina. Nemojte se zanositi trenutnim trendovima pri kreiranju
7. izbegavati crtice, tačkice i brojeve
 - u veoma malom broju situacija su crtice, tačkice i brojevi prednost (bavimo se ovim u sledećem pasusu)
8. da se uklapa uz sadržaj i kompletnu priču
 - jako je bitno da vam sadržaj i ime budu u vezi jer ako stavite da se na primer zovete @ljubiteljkafe a nikada ne kačite kafu ili @knjigoljubac a knjiga na profilu nigde nema onda je to pogrešna/nepovezana priča.


CRTICE, TAČKICE I BROJEVI
Najbolja stvar koju možete preduzeti za svoje buduće IG ime jeste da izbegnete crtice, tačkice i brojeve. Jednostavno ti dodaci asociraju na to da vaše ime nije unikatno već da ga je neko pre vas osmislio a vi niste znali šta ćete kad ste to skapirali pa ste recimo napravili profil @vesnikproleca23 ili @vesnik.proleca ili @vesnik_proleca i slično. Da se razumemo, 99% ljudi će pri kreiranju svog IG imena prvo pokušati naziv bez crtica, tačkica i brojeva. Tek kad vidi da je taj naziv već nečiji onda će se služiti poštapalicama (_.No) Ako dodjete u tu situaciju moj savet je da tražite neki drugi naziv koji niko pre vas nije smislio. Ako ste firma i zovete se Mirini kolačići - a to je već zauzeto onda probajte da dodate crtice ili tačkice (jer ste ime izgradjeno u svojoj sferi)

Sa druge strane, postoje situaciju u kojima su crtice, tačkice i brojevi prednost. Daći vam nekoliko primera: 
CRTICE
 - su prednost samo pri odvajanju 2 reči radi lakšeg čitanja (dobar primer: @snovi_u_koferima, @cvećara_ivona; loš primer: @histericna_umetnica_u_blokadi (predugačko, previše crtica i reči)
 - nikako ih ne treba koristiti pre slova, između slova ili posle slova (loš primer: @____melani - ili @melani____ ili @m_e_L_a_n_i)

TAČKICE
-prihvatljive su samo u službi domena (sjajni primeri: @botanika.rs, @keops.rs, @fini.rs, lepotaizdravlje.rs, budihuman.rs, glambox.rs)
*bukvalno ubijate dve muve jednim potezom jer kroz svoje ig ime promovišete i svoj sajt

BROJEVI
-prihvatljivi su samo ako su deo imena brenda (primer: @atelje212)

*Jasno je da je zbog povećanja broja korisnika Instagram morao da ubaci opciju ubacivanja crtica, tačkica i brojeva u nazive kako bi se stvorio dodatni prostor za nove korisnike (setimo se da nekada davno to nije bilo moguće). Očekuje se još promena na ovom polju od strane Instagrama u narednim godinama jer broj korisnika vrtoglavo raste! 


ZAKLJUČAK
Da zaključimo i ponovimo ono glavno što smo prešli u tekstu iznad: Pitanje Instagram imena je veoma kompleksno i veoma je važno da odaberete ono pravo, idealno za vas, vaš brend, vaš profil. To je ime po kojem će vas većina ljudi na Instagramu pamtiti i poznavati i veoma je važno da se ono lako pamti, da je unikatno, da je simpatično, da je povezano sa sadržajem, da nema crtice, tečkice i brojeve (osim u slučajevima koje sam navela iznad). Važno je takođe da se ne bazira na trenutnim trendovima, uvredljivom sadržaju, da se lako iščitava i da pripada samo/prvo vama. 
O tome kolika je važnost Instagram imena svedočim i sama na svom primeru jer više od 80% mojih pratilaca ne zna moje lično ime već me znaju samo kao @vesnikproleca. Takođe 90% mojih saradnika sa Instagrama me ne oslovljava mojim ličnim imenom već Hej Vesniče slušaj ovo, Hej Vesniče treba nam to, Hej Vesniče super je ono.. i tako dalje! Zato pazite kakvo Instagram Ime birate! Ja sam srećom dobro prošla :D


*Ukoliko postoji opcija da koristite isto ime na svim društvenim mrežama - to bi bio pun pogodak! :)


KAKO SAM ODABRALA SVOJE INSTAGRAM IME
Kada sam pre, sada već 5 godina, kreirala svoj Instagram profil pokušala sam da upotrebim svoje ime i prezime kao Instagram ime. No, pošto je bilo zauzeto (čak je i moj nadimak bio zauzet) shvatila sam da je to dobar znak da još jednom razmislim o tome šta želim na svom profilu i kako bi se on mogao zvati. Želela sam nešto drugačije, nešto što će biti prepoznatljivo a što ima veze sa mojom ličnošću, onim što radim ili volim. 

U to vreme sam, kao i svake godine, odborjavala dane do proleća i ljudi su me često zafrkavali da sam kao nekakav vesnik što najavljuje novo godišnje doba. Tako sam došla na ideju da iskoristim tu svoju neobičnu praksu i sebi dodelim to instagram ime. 
I danas, 5 godina kasnije, na mom profilu oko Pravoslavne Nove godine počinje čuveno odbrojavanje. Ono se odigrava svakoga dana sve do dana početka proleća 21/22 marta. Mnogo ljudi to prati i često mi piše o tome kako nisu uopšte bili svesni brzine života i prolaznosti vremena pre odbrojavanja. Neki tuguju jer se zimi bliži kraj dok se drugi raduju sunčanim i toplijim danima. U svakom slučaju svi znaju i svi odbrojavaju ili prate čitav dogadjaj - te sam na taj način uspela da povežem sadržaj i IG ime u jednu celinu. 
Pre mene niko nije koristio taj nick ali danas postoji više varijacija na temu (sa crticama, tačkicama i brojevima). Odabrala sam ime koje je aktuelno svake godine (van je trenutnih trendova). Nema crtice, tačkice i brojeve, lako se čita, pamti, simpatično je, unikatno i zanimljivo. Naravno da o svemu ovome nisam imala pojma te 2012. ali sam očigledno imala sreće pri izboru. Sada sam htela da predočim vama kako da postignete isti, pozitivan efekat na osnovu izbora imena. :)



Ako želite da naučite više možete se prijaviti na moj online Instagram kurs! :)

KAKO DA SE PRIJAVIŠ:
Prijava se vrši preko email adrese: vesnikprolecakurs@gmail.com
Cena kursa je 60€.
Prijava traje od: 02.04.2018. do 15.04.2018.
Materijal dobijaš na svoj mejl. Možeš da ga proučavaš bilo kada.










You Might Also Like

8 коментара

  1. Veoma interesantan post, draga moja! Veoma edukativan, i koristan sadrzaj, verujem da ce svim citaocima pomoci! Hvala na divnim sacetima!

    Visit me, Gothic

    ReplyDelete
  2. Baš mi se sviđaju tvoji postovi vezani za instagram!
    Mislim da svima mogu biti itekako od koristi, super. ☺♥
    IvaFashionDiary

    ReplyDelete
  3. Samo ću te podsetiti na onaj momenat kada smo pile kafu i ja ti poslala zahtev na FB ;)
    I dan danas dobijam mailove koji počinju sa Draga Š ili Draga Šmizlo :)))

    ReplyDelete
  4. Ovaj post je jako koristan! Ja imam svoj Instagram profil za blog kojeg je lako pronaći, ali sam morala koristiti crtice jer je ime bilo zauzeto.

    I become a vegetarian for a week: moonstears

    ReplyDelete
  5. Stvarno koristan post, prelepo napisan. Svaka cast na toliko lepom blogu i instagramu, takodje.
    Ako imas vremena, stvarno bih volela da pogledas moj blog
    http://mellowcent.blogspot.rs

    ReplyDelete
  6. Super post, imaš jako zanimljiv blog. :) Zapratila sam te, ako želiš uzvrati da se podržavamo u ovom blogosvijetu♥ :)

    beautyakworld.blogspot.ba

    ReplyDelete
  7. Super post! Nemam instagram, ali ako ga ikada napravim uzet ću ove smjernice u obzir :P


    Check out my blog Starshine Beauty

    https://starshinebeauty.blogspot.hr/
    Follow for follow? Let me know on my blog ;)

    ReplyDelete
  8. Ponekad je jako tesko odabrati korisnicko ime.

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)