Preporuka za 5 fantastičnih filmova! + linkovi za online gledanje sa prevodom

2:05 PM



I kako sam se u prošlim postovima na temu mojih filmskih preporuka bavila uglavnom nekim laganijim delima svetske kinematografije, rešila sam da ovoga puta malo produbim priču i prezentujem nekoliko sjajnih i za nijansu, pa da ne kažem kvalitetnijh, ali po meni lično, jačih filmova. U pitanju su filmovi koje sam ''skupljala i čuvala'' i nisam objavljivala u prethodne tri liste (prva lista, druga lista, treća lista). Istini za volju, ne mogu da se odlučim koji mi se od njih najviše dopao i koji je najbolji ali priznaću vam da ja kvalitet filma merim po tome koliko dana, nakon gledanja, o njemu razmišljam. Ovi filmovi su mi se vrteli danima pa i nedeljama po mislima, neki su na mene ostavili snažan utisak a neki su mi, priznajem, promenili pogled na neke segmente života. Da ne dužim dalje, prepuštam vas upoznavanju sa 5 sjajnih ostvarenja i nadam se da ćete se posle gledanja vratiti ovde i napisati mi da li vam se neki dopao!

FLIGHT CREW (2016)



Ovo je film koji je meni bliže dočarao život i zanimanje pilota koji svakodnevno prevoze milione putnika širom sveta i prelaze ogromne distance. Negde na pola filma shvatila sam da ovo možda ipak i nije zanimanje već način života. I to ne samo način života pilota već čitave njegove porodice. U filmu je centralno mesto dodeljeno mladom vojnom pilotu koji je zbog svog ponašanja prebačen u putnički saobraćaj ali se suštinski film više vrti oko njegovog mentora, iskusnog pilota koji se suočava sa činjenicom da se pojavio bolji od njega, da nema kontrolu nad svojim mladim i neobuzdanim sinom, da nije svestan koliko mu je žena lepa i zgodna i koliko sve ono što mu je važno trpi zbog njegovog poziva. Drama nastaje kada mladi pilot i njegov iskusni kolega dobiju zadatak da slete na jedno vulkansko ostvo dok je erupcija u toku i spasu i na sigurno prevezu što više putnika. (link za gledanje)

WHAT IF... (2012)


Ovo je film koji sam odgledala još pre više od 20ak dana i još uvek sam pod utiskom. Nešto nesvakidašnje a opet tako realno i stvarno. Film počinje kada Demetris (neženja od 33 godine) koji živi sam, sa ženkom nemačkog ovčara Lonesomem, jedne večeri mora da donese jednu sasvim ''svakodnevnu'' i običnu odluku - da li da izvede svog psa napolje ili da je pusti u dvorište. Međutim, ta odluka postaje odluka njegovog života. Ako izađe upoznaće Kristinu, ljubav svog života. Ako ne izađe neće je upoznati...bar ne te večeri. Film prati paralelno dve radnje - onu kada on ipak izađe i onu kada on ne izadje te večeri. Ovo je zapravo jedna priča ispričana na 2 načina. Priča koja govori o tome da li prava ljubav zaista postoji. Priča koja će vas naterati da se zapitate postoji li sudbina i da li se ona može ostvariti na više načina. (link za gledanje)

THE DRESSMAKER (2015)


Za ovaj sjajan film sam prvi put saznala čitajući ovaj tekst koji me je već posle prvih nekoliko pasusa ubedio da je The dressmaker ostvarenje koje će me oboriti s nogu. I tako je i bilo. Obožavala sam priču o ovom filmu pre nego sam kliknula Play dugme. Marija je tom prilikom u svom postu o ovom filmu rekla: ''Scenario govori o devojci, Tilly, koja se posle dugo vremena vraća u rodno selo u ruralnoj Australiji da bi rasvetlila jedan nemio događaj iz svog detinjstva koji je proganja kroz njen Pariski život, u kome se bavi kreiranjem glamuroznih ženskih toaleta za poznate modne kuće. Ona želi da sazna istinu, ispravi loš glas o sebi i da se osveti osobama koje su odgovorne za nepravdu koja joj je načinjena. Međutim, ona ima veoma neobičan plan i način na koji će to da izvede. Ona će im sašiti po haljinu, čak i po više komada, radi efektne osvete i lične satisfakcije.'' (izvor). Razvoj nekih dogadjaja u filmu me nije oduševio ali poruka koju on nosi jeste. Neki ljudi se nikada, ali nikada, ne menjaju šta god da učinite za njih. Sve ono što vas čini nesrećnim, što vas sputava i što vas remeti ''spalite'' za sobom i pronađite novi put.  (link za gledanje)

MIRACLES FROM HEAVEN (2016)


Ovaj film je baziran na knjizi ''Three miracles from hevaen'' autorke Kristi Bim a pomenuta knjiga bazirana je na istinitoj priči. Za one koji veruju u čuda, koji veruju u Boga, za one koji veruju u  moć vere. Govori o maloj devojčici koja boluje od teškog poremećaja rada creva za koji još nije pronađen lek i koja se čudom izleči kada preživi strašnu nesreću. (link za gledanje)

RACE (2016)



Još jedan film baziran na istinitoj i potresnoj priči koja je zatekla svetskog, atletskog rekordera Dzesija Ovensa, američkog crnačkog olimpijca, na i posle Olimpijskih igara u Berlinu 1936. godine. Ove Olimpijske igre, organizovane u predvečerje II Svetskog rata, bile su Hitlerov potez da svima pokaže i dokaže kako su nemci (arijevci) superiorna svetska rasa. Nemačka jeste osvojila najviše medalja na ovim igrama ali je slast pobede Hitleru oduzeo jedan nearijevac, pa još i crnac, superiorno trijumfujući nad nemačkim sportistima.  Film govori o tome koliko je težak životni put crnačkog (i jevrejskog stanovništva) bio tokom prve polovine 20. veka ali i kasnije. Džesi Ovens, ponosno je branio boje američke zastave u srcu nacističke Nemačke, osvojio 4 zlatne medalje i postavio 4 svetksa rekorada a onda na prijem u Njujorku bio primoran da u salu uđe kroz vrata za poslugu jer je njegova koža crne boje. Bela Kuća nije priznala Ovensove medalje za vreme njegovog života ali je 1990. posthumno nagrađen od strane Džordža Buša medaljom ''Congressional Gold Medal''. (link za gledanje)












You Might Also Like

7 коментара

  1. Miracles from heaven mi se cini najzanimljivijim, sada cu ga odgledati. ❤

    Misseslandy.blogspot.com - novi post

    ReplyDelete
  2. Mislim da su svi filmovi interesantni ali me je ponajvise privukao Miracles from Heaven. Mislim d cu ga pogledati! Super post dvidja mi se tvoj ukus za filmove pa pisi vise ovakvih psotova!

    Novi post sa fotografijama iz Pariza: http://bethanyismybae.blogspot.com/ (Nova adresa Iva's special section)

    ReplyDelete
  3. Filmovi su odlični, sudeći po kraćim opisima. The Dressmaker sam odgledala pre oko mesec dana i zaista je odličan, ali i ostale ću svakako pogledati.

    Lifelover's diary

    ReplyDelete
  4. Odlične preporuke. "What if" sam gledala i oduševio me je. :)
    http://fashionandstyleno1.blogspot.rs/

    ReplyDelete
  5. Super preporuke, jako mi se dopada post! <3

    https://mirjanafashion.blogspot.rs/

    ReplyDelete
  6. Dressmaker odgledan odavno, odličan!
    What if... da,da,da... šta ako...

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)