Blogerke na KLIK

12:24 PM

*Slike u ovom postu su potpuno random slike iz mog fotoaparata :)


Već neko vreme na srpskoj blogerskoj sceni iskoči po neka blogerka na klik. Ne znam da li ste čuli za njih ali ako niste pojasniću vam stvar. Postoje devojke koje bloguju zato što to vole da rade, zato što u tome u živaju i zato što je zanimljivo. Postoje i blogerke koje bloguju da bi zaradile nešto ili dobile nekakav poklon. Postoje i blogerke koje su kombinacija prve i druge vrste odnosno one koje su malo tamo - malo ovamo. 

Sve je to okej, svako ima pravo da radi kako želi i misli da treba. Meni lično ni jedna druga opcija izuzev one prve (blogujem zato što volim to da radim, u tome uživam i zanimljivo mi je) nije bliska a ni razumljiva. Desi mi se bar jednom, a najčešće i više puta u toku dana, da mi stigne poruka sadržine ''Klikni na bar 3 linka, klikni na 7 linkova, klikni na sve linkove..'' ili sličnu stvar pronađem na blogovima ''Molim vas, kliknite na sve linkove, potrebno mi je za saradnju''. 

Kao neko ko je u blogosferi već odavno, kao neko ko zaradjuje od bloga i kao neko ko je imao desetine saradnji smatram da je to pogrešan put. Ti si blogerka, dakle imaš svoj blog i svoje čitaoce (koliko god da ih je). Ti bloguješ zarad njih, inače bi svoje tekstove pisala i čuvala u Wordu a ne objavljivala na web-u, da nije tako. Tvoj sadržaj na blogu treba da bude ineteresantan tvojim čitaocima. Tvoji čitaoci će sami kliknuti na link bez da ih moliš i spamuješ ako to bude vredno njihovog vremena. Znam po sebi. Ja nikada ne klikćem ono što me ne zanima. Tako rade i drugi ljudi. Nema potrebe da se ponižavate i molite za klikove. To je ravno moljenju za lajkove po fejsu. 





Dakle, kreiraj kvalitetan sadržaj. Okači linkove, to je okej i to radimo svi. Ako je sadržaj kvalitetan i klikovi će biti brojni. Kada poručujem sa kineskih sajtova uvek gledam da to što poručujem bude interesantno koliko meni toliko i mojim čitaocima. U suprotnom, ako mislim da to nije vredno pomena na mom blogu - ja to ne uzimam kao proizvod u saradnji već odem i kupim za svoj keš i svoj groš. Samim tim kompanija sa kojom saradjujem nije na gubitku. Oni veoma lako mogu da vide da li su vaši klikovi pravi ili lažni - tako što će obratiti pažnju da li je neko nešto poručio putem tih linkova i klikova. Ako nije vi ste prevaranti. Možda to oni neće shvatiti prvi, ni drugi put ali jednom hoće. Ma i da neće kako možete mirno da spavate kad znate da ste svoj blog pretvorili u ''blog očajne blogerke koja moli za klik''? To nije vredno toga. Znam mnoge blogerke koje zaista gotivim, čitam i volim a koje imaju ovakve ispade s vremena na vreme. Verujem da se nikad nisu zapitale da li je to što rade pogrešno i da stoga nastavljuju ali se nadam da će ih ovaj tekst bar malo navesti na razmišljanje - ''Da li je to stvarno ono što želiš?''

Do klikova možete doći na mnogo lepiših i kreativnijih načina. Najbolja reklama je, zapamtite, ona reklama koja ne liči na reklamu. Koja ne vrišti ''JA SAM REKLAMA'' ili ''KLIK OVDE JER OVO JE REKLAMA''. 




Priznajem da je, generalno, problem predstaviti neki proizvod a da ne deluje kao reklama. Najbolji način da se izborite sa tim jeste da proizvod ''proturite'' kroz neke veće priče. Tako rade sve ozbiljne blogerke. Na primer ako treba da izreklamirate neku torbu a vi napravite outfit post ili post pod nazivom ''Šta se nalazi u mojoj torbi''. Ako treba da izreklamirate neki nakit a vi napravite post pod nazivom ''Moja kolekcija nakita'' ili ''Moji omiljeni aksesoari avgusta meseca''. Ako treba da izreklamirate neku šminku napravite neki post u kome ćete pokazati svoju make up rutinu, ili kolekciju šminkešta se nalazi u mom neseseru i slično. TADA TO NE LIČI NA KLASIČNU REKLAMU! Blog je medij (poput tv-a, radija, novina) i reklame su normalna pojava jer kompanije, dizajneri i slično žele da predstave svoj proizvod a kako nemaju svoj medij zakupljuju mesto odnosno reklamu kod nekog drugog, ili ako i imaju svoj medij onda traže druge medije da pronadju još potencijalnih kupaca.

Publika i čitaoci nisu ovce i znaju kad su iskorišćeni za neki viši cilj. Ako želim da nešto prikažem na svom blogu onda je to zato što mislim da će se nekome dopasti. Ne želim nikoga da primoram i molim da nešto radi zbog mene i da bih ja dobila poklone. Not my cup of tea. Želim da poručim kvalitetnu stvar, da je predstavim na najlepši i najinteresantniji način koji znam i želim da neko poželi da sazna više o tom proizvodu ili da kupi taj proizvod. E to je dobro obavljen posao. 



Postoji i ona druga vrsta sponzorisanih postova u kojima blogerke pišu o haljinama, venčanicama i slično koje niko ne poručuje. Priznajem da na mom blogu postoji dosta takvih postova i to je najbolji i najbrži način zarade novca na blogu. Nisam sam se vodila samo zaradom kad sam pisala te postove već sam uvek podsvesno razmišljala da bi nekoj mojoj čitateljki to pomoglo da osmisli i sašije svoju haljinu za maturu, na primer, ili da shvati kakvu venčanicu želi i slično te sam stoga i prihvatala takve ponude. I zaista ta priča je radila posao jer se s vremena na vreme uvek javi neka devojka koja je zahvalna što je baš kod mene pronašla ideju, inspiraciju ili shvatila šta želi. 

Međutim odlučila sam da te postove svedem na minimum i znam da će me to koštati dosta novca ali mislim da je sada ozbiljno poslednja šansa da kažem ne takvoj vrsti postova i mislim da je sada ozbiljno poslednja šansa da svoj blog podignem na viši nivo pre nego što završim fakultet i zakopam se u brdo obaveza. 



Wish list postovi su takođe nešto što nikada ne pišem na svom blogu ma koliko da kompanija sa kojojm sarađujem insistira. Mislim da svaka od vas koje je ikada napisala wishlist post sa nekog kineskog sajta treba da se zapita koliko je zapravo iskorišćena. Daju vam 20, 30$ da poručite sa njihovog sajta. Kada poručite traže vam da besplatno napišete post za njih pre nego što dobijete proizvod i besplatno ih izreklamirate. Zatim vam stigne proizvod a onda opet traže post u kome će da dobiju novu reklamu i još vam broje klikove i teraju vas da se ponižavate i molite za iste. NO!

Na samom startu iznesite svoje uslove, kažite im šta im nudite za uzvrat ako vam poklone proizvod. Stavite kvalitet sadržaja ispred kvantiteta. Pa ko još čita wishlist postove koji vrište ''OVO JE REKLAMA DA DOBIJEM PROIZVOD''?  Wishlist postovi su kul kada ih pišete iskreno, kada objavite šta biste voleli da dobijete ili kupite a ne šta ste već poručili i šta će vam stići za 30 dana na adresu, providno je da je sve to fejk post zarad proizvoda. Nemojte to da radite sebi a ni svom blogu. Nisu to neke pare, nisu to neki proizvodi.


Nadam se da nikog nisam uvredila ili povredila ovim postom i ovim tekstom. Moja želja je samo da pomognem da uočite greške i da ih ispravite. Meni nije imao ko da kaže, sve sam shvatala sama i to me je mnogo koštalo i vremena i novca i kvaliteta. Hajde da budemo najbolji/e što možemo, da se ne prodajemo za četkice, paletice i torbice već da budemo ponosni/e na svaki svoj post i svaku svoju saradnju. Da ne molimo i ne ponižavamo se za novi paket i sitniš od 20ak, 30ak dolara. Vreme je za blogere.











You Might Also Like

66 коментара

  1. Stvarno odličan post , ovo si jako dobro napisala, ali najviše se divim tvom smislu za sjajno fotografiranje! ❤

    ilvasworld.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Odlican! Odusevljena! :) Ne zelim da se blogovanje pretvori u takmicenje i korist. Samo bih volela da radim ono sto volim i da ne koristim one koji me prate za klikove koji mi donose nesto dzabe. Jednostavno, najlepsi poklon po meni i potvrda mog rada jesu ti ljudi koji me konstantno prate. Od samog pocetka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti Milice, onaj tvoj komentar na ovu temu mi je bio inspiracija i okidač za ovaj post <3

      Delete
  3. Sve je providno, verujem da su i ostali primetili, ali nisu želeli da komentarišu jer su se bojali da će nekog uvrediti. Ti nikog nisi uvredila već si im svima otvorila oči što je neko trebao da uradi. I drago mi je što si to bila ti! Gledam neke od blogova koje pratim - postovi su saradnja za saradnjom ili eventualno neki outfit u kome se takođe nalazi saradnja, ali nigde nema iskrenog posta u kome pričaju sa čitaocima, saju neke savete, u prevodu - komuniciraju sa ljudima koji ih čitaju. :(

    Hashtag Girl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Marija, iskreno se nadam da je tako. Mislim da je blog mesto za lepe priče, savete i preporuke a ne za dobijanje kineskih poklona i moljenja za klikove. Drago mi je što si me razumela. Hvala ti na iskrenom komentaru <3

      Delete
  4. Ostavila si me bez teksta, ali zaista, Ovaj post je tako istiniti i divno napisan da ja nemam reči. Po mom misljenju Wish list postovi su totalno bespotrebni i često ih i zaobilazim. Takođe, veoma mi je glupo i kada po komentarima neka blogerka ostavi spam komentar u fazonu 'KLIK KLIK- znači mi' i slično, a to sma zaista puno puta videla. Mada mislim da i te kineske kompanije u jednu ruku preteruju sa svojim prohtevima, samo je šteta što neke blogerke to i prihvataju. A sto se tice postova o vencanicama, mislim da su oni generalno okej, donesu zaradu, a mogu biti objavljeni u toku istog dana kada i neki drugi postovi, tako da to i nije toliki problem po mom mišljenju, jer je tim sajtovima jedino važno da negde na netu postoji neki hvalospev o njima. Okej, baš sam se raspisala, ali sam morala da podelim svoje mišljenje, haha. :) Ljubim te! :**

    www.marsyly.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se tekst dopao :) Slažem se skroz :)

      Ahhh, ja volim kad se neko raspiše u komentarima :) <3333

      Delete
  5. Bravo.
    I sama sam napisala ,,wish listu" za dva sajta, tako da taj deo neću komentarisati.
    Ali ,,klikni na ovaj link, treba mi za saradnju"..... Pa devojke očigledno misle da je Lendi ( Dresslink ) slepa i da na njihovim fb stranicama i na svakom postu ne vidi to da mole da im se klikne na link... tim putem neće doći do dalje saradnje.
    Šminke nikad dosta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti Milice :)

      Poverenje čitaoca je nešto što nema cenu..

      Delete
  6. Odlican post! I sama dosta razmisljam o ovoj temi posednjih dana... Konstantno mi stizu poruke tipa "klikni na link" "zaprati blog/YT kanal" "lajkuj sliku" itd. Masovno dolaze nove blogerke i nekako mi se cini da sve polako gubi onaj pravi smisao i da ce poceti da nas shvataju neozbiljno... Svasta bih imala da kazem i na temu "medijske zapostavljenosti blogera" ali ne bih zelela nekoga da uvredim ili da se zameram. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti Katarina :)

      Očekujem da se raspišeš na tu temu, baš bih volela da čujem tvoje mišljenje! :)

      Delete
  7. Ovo je jedan od najboljih postova ikada! Neću reći da nemam saradje, ali nikada u životu ne bih slala drugima da mi nešto kliknu ili još gore, molila u postu da to urade. Svakoj kompaniji koja mi traži da pišem wishliste kažem da to ne želim da radim, već mogu da mi pošalju proizvode i ja ću ih prikazati kada mi stignu. Valjda na početku svi to radimo, jer ne znamo da postoji drugi način da ostvarimo saradnju, ali čim blog malo poraste, moramo im pokazati da moraju da nas poštuju i da zapravo mi njima činimo uslugu reklamirajući ih, što je trajno i ostaje na internetu, a ne oni nama, šaljući nam par sitnica. Veruj mi da svakoga dana dobijem bar nekoliko poruka gde mi devojke tražu da im nešto kliknem, a to je stvarno ružno. :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Anja, veoma mi je drago da ti se post dopao! Izuzetno cenim tvoje mišljenje.:)

      Slažem se sa svim što si rekla, naročito sa delom ''zapravo mi njima činimo uslugu reklamirajući ih, što je trajno i ostaje na internetu, a ne oni nama, šaljući nam par sitnica'' - to je tako realno i tačno! :)

      Delete
  8. Realno, ja na blogove ne dolazim da kupujem, već da čitam tuđa mišljenja i tekstove. Okej mi je da blogerka u postu stavi reklamicu nabacivši da je to dobila sa određenog sajta ali da me napada na blogu da joj klikćem na linkove, to ne radim. Prvo, ne kupujem garderobu na kineskim sajtovima (zato što nisam imala najbolje iskustvno, uglavnom pola garderobe za koju je napisano da je pamučna, je ustvari od nekog odvratnog materijala), a drugo, postoje suptilni načini da se tako nešto prikaže. Mislim da su neke blogerke napravile veeelike greške radeći to, a ima ih dosta koje su zapravo imale fantastične blogove, sve dok nisu počele da izbacuju toliko dosadne postove, u počteku mi se, moram da priznam, mnogo dopalo jer nisam razumela o čemu se zapravo radilo, ali sada mi već ide na živce...

    katieslittlecorner.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, imaš pravo što se tiče kvaliteta robe na kineskim sajtovima jer se vrlo često desi da garderoba drugačije nego što su rekli (ne uvek, ali s vremena na vreme da)..Zato ja retko poručujem odeću..već uglavnom naručim torbe, četkice, satove i nakit i slično :) Nešto simpatično a ne preskupo :) Hvala ti na iskrenom komentaru! :) <3

      Delete
  9. Iskrena si i bez dlake na jeziku, jedan od razloga zašto volim da te pratim i čitam tvoje postove!
    Slažem se sa tvojim mišljenjem iako nisam mnogo upućena u to jer čitam samo tvoj blog, retko posetim neki drugi. Međutim, istih slučajeva ima i na različitim društvenim mrežama, može se reći da je to ista situacija. :) Opet kažem, slažem se sa tvojim mišljenjem i jako mi je drago da si iskrena!

    ReplyDelete
  10. Stvarno je jadno koliko Kinezi iskoriscavaju devojke POSEBNO sa nasih prostora, zato bih apelovala na iste da ne prihvataju takve ponude jer snizavaju cenu svim blogerima. Wishlist ima svoju cenu i ne ide gratis uz robu.
    Ja sam izneverovala kad su mi ponudili postove za $8 i $10, zar je dotle doslo?! Nisam se udostojila ni da odgovorim.
    Strasno.

    glamretrostyle.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slažem se apsolutno!!! Niko u svetu im ne bi napisao tekst za 8 ili 10$ ni u Wordu a kamoli za te pare pored teksta dao i reklamu na svom sajtu/blogu. Znaju da je Balkan siromašno područje i na osnovu toga formiraju cenu. Zašto to ne rade sa blogerkama iz UK, Nemačke ili Francuske? Zato što one to ne bi prihvatile ni lude.

      Delete
  11. Draga Andrijana, ovim postom si me zadivila! Da, i ja sam primijetila da pojedine blogerke koje ja volim i pratim idu u tu krajnost. Nikad nisam kliknula na link koji me ne interesuje. Wishlist postovi su postali toliko česti da ih rado zaobilazim. Slazem se da je ponekad bolje uzeti novac i kupiti ono što ti želiš. Sve u svemu, postom sam odusevljena. Mnogo bi mi znacilo da posjetis moj blog jer sam se nedavno (okej, prije 2 mjeseca) vratila pisanju --> simonasdiary.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jako mi je drago da ti se dopao post :)

      Posetila sam ti blog, divan je, samo tako nastavi! :) <3

      Delete
  12. svatko ima pravo prihvatiti kakve god suradnje ili sponzorstva želi, ali slažem se da je to moljenje za klikove pomalo iritatno, a na kraju krajeva koji je smisao klikanja koje nikuda ne vodi. Znam da to kompanije to traže, da broje klikove i savjetuju blogericama da traže od drugih da im klikaju.....ne vidim čemu, osim ako to nekako ne podiže rajting te stranice, broj likova ili što već, ali opet to im neće povećati prodaju, a može čak i odbiti ljude. No, svatko neka radi kako želi iako treba biti svjestan da čitateljima treba nešto i ponuditi, a ne samo od njih tražiti klikanje i iskorištavati ih.

    Divne fotografije! Ovaj bicikl je prekrasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slažem se da svako ima pravo da radi šta želi i kako želi, stoga ovo i jeste jedan vid saveta kako ja mislim da treba ili ne treba :) Skroz si u pravi za klikove, nemaju poentu bez da neko nešto naruči..

      Hvala ti <3

      Delete
  13. Mislim da niko ne bi trebao da se uvredi ovim postom, već da nauči nešto, što je, pretpostavljam, tebi i bila namera. Ranije nisam razmišljala na ovaj način, ali sada se apsolutno slažem. Hvala ti za ovaj post! ☺❤

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nadam se da i neće. Svakako mi jeste bila namera da nekome dam savet i nadam se da će da ga rauzmeju i shvate :) Mada vidim da su se neke pronašle pa su iskulirale :)

      Nema na čemu <3 <3 <3

      Delete
  14. Odlicno napisan post!Ja kada sam otvarala blog nisma ni znala da je zarada u opšte i moguća ako nisi "zorana" ili neki poznati bloger,saradnje takodje.Šyo se tiče wishlist postova ja ih radim ponekad,kad natrčim na neki sajt sa zanimljivim stvarčicama, a ni da jednim nidam imala saradnju,gledaću i kad postanem malo veći bloger da se pridržavam svega što si napisala,a ti si me ovim postom kupila,dobijas follow!
    beautyqueen000.blogspot.rs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti mnogo, drago mi je da ti se dopao :) <3

      Delete
  15. Sjajan post, ne pamtim skoro da sam procitala bolji i potpisujem sve napisano, imala bi sta i da dodam :D. Ok kliknem ako me neko zamoli, podelim link neciji opet ako me zamoli ali to sam ja ne umem da odbijem molbu. Neki dan sam napisala i prvi wish list ' post posle prve modbe ponude za saradnju ali po mom odabiru odnosno zaista listu onog sto mi se dopada pri tom nikad ne bi mogla da napisem kliknite tu ili tu ko zeli i kome se dopada kliknuce sam. Neko sam ko vec dve god pise blog za svoju dusu i nalazi put do divnih citalaca bez zarade ili nekih promena na blogu, to sam sto sam, i zelim da i moj blog to oslikava. Bravo za post jos jednom :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti :))

      Baš tako, i ja se trudim da moj blog budem ja, ono što jesam i što mislim, iskusim, preporučim :)

      Delete
  16. Odličan post. Predivno napisani, sa svim se slažem. Ako želiš posetiti moj blog i pročitati moj zadnji post klikniovde.

    -Šehada xx

    ReplyDelete
  17. Slažem se u apsolutno svemu što si napisala! Ja sam relativno nova u svetu blogera, imam blog nešto više od mesec dana i zaidta sam se začudila kada sam videla mejl od jednog poznatog sajta koji me je pitao za saradnju. I odbila sam. Ne pada mi na pamet da na blogu pišem wishliste u kojima ću moliti za klik samo da bih dobila neku stvarčicu. To zaista nije fer prema čitaocima koji su tu da bi uživali u tvom pisanju... Još jednom, sjajan post!

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bravo, samo tako nastavi! Kvalitet je najvažniji! :)

      Hvala <3

      Delete
  18. Ja sam samo jednom u životu napisala wishlist post, i to ne jer mi je tražio neki sajt, nego jer su mi se dopale stvari koje on nudi, a pritom koje bih željela da imam, pa eto napisala sam :) Ja ne volim kada neko moli za followerse, lajkove, subscribeove... To će samo doći, sa vremenom. AKo smo dobar bloger sarađivaćemo nekad. Sve će doći na svoje! A i ako ne sarađujemo, pa šta? Blog smo napravili da bi skupili više prijatelja i zabavili ostale, kao i poboljšale pisanje :)

    Kiss, marry kill: http://bethanyismybae.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Slažem se u potpunosti sa svime što si napisala! Ima više krivih puteva do slave, a ti si jedan objasnila od njih, jako detaljno i točno onako kako jest :D

    http://dragabolonja.blogspot.hr/

    ReplyDelete
  20. Pomalo je jadno kada se prodaju za 30ak dolara. Znam puno takvih blogerki. Njihovi postovi su mi interesantni , drage su mi i nasmeju me , ali dodje mi da se isclanim kada vidim "Molim vas kliknite na svaki od ovih linkova to mi puno znaci". Ako ti toliko znaci ta haljina ili set cetkica za sminkanje , kliknucu. Nije problem. Ali preispitaj malo sebe. Jesi li ponosna na sebe sto si prve saradnje ostvarila moleci ljude da kliknu na tvoje linkove , a ne zato sto im je sadrzaj tvog posta bio interesantan ? Tebi svaka cast ! Odusevis me svakim postom. Mozda ne komentarisem , ali tu sam citam te. Sjajne fotografije:)
    http://mojnacindaletim.blogspot.rs/

    ReplyDelete
  21. Ja nikada nisam mogla da shvatim kako neko može da piše iz bilo kojeg drugog razloga a da to prvesnstveno nije ljubav prema blogu :)
    Kada sam razmišljala od čega ču da zarađujem upisal sam fakultet, a ovo radim iz ljubavi imam 22. godinu skoro dve blogujem i nikad, ali apsolutno nikada nisam mogla da hsvatim da neko počinje blog samo iz zarade, meni je generalno moljkanje za "lakjove" glupo a kamoli da mole za nešto više :)
    Post nije uvredljiv, naprotiv izrazila si lepo jedno relano mišljenje osim toga blog je tvoj imaš pravo da našišeš šta god želiš:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jao meni su se javljale devojke da im dam savet kako daotvore blog i da li će im to biti dovoljno da mesečno zarade na njemu bar 1000 dinara :O Bukvalno su htele da otvore samo zarad zarade.

      A vala baš :))

      Delete
  22. Post je zaista predivan!Veoma je zanimljiv!Pomalo mi je glupo kada se prodaju za tridesetak dolara.Ne mogu da shvatim zašto neko piše samo zbog zarade,bespatnih stvari...Blog treba da se piše zbog ljubavi prema pisanju. ♥

    Ukoliko možeš,želiš i hoćeš poseti moj blog, nova sam. Nadam se da ćeš mi ostaviti komentar i dati savet,jer si iskusnija. ♥♥♥

    http://chelchiechelchie.blogspot.rs

    ReplyDelete
  23. Oduševljena sam.Sve ono što bih ja rekla ili poručila nekim devojkama ti si znela ovde.Naime,meni dosta puta stižu poruke od blogerki:"Klikni na bar tri,ako ne i na sve linkove,molim te".Dobro,kliknem i učinim to dvaput.Ali,još jednom deset puta su mi stizale te oruke i to je stvarno ružno.Ja sam blog otorila iz ljubavi prema pisanju.Za saradnje,iskreno nisam ni znala.Primećujem da blogerke koje bukvalno dodju do 60 čialaca,odmah traže saradnje.Naletela sam i na blog gde napišeš lep komentar i pohvališ izgled,a u odgovoru dobiješ, "Nadam se da si kliknula na linkove".Ako ikada u budućnosti budem ostvarila neke saradnje,nikada neću moliti za klik ili dozvoliti da ponize moj blog i moj trud.Svaka čast.Neko stvarno treba da ukaže na greške.Blogovi su postali natrpani saradnjama,wishlist postovima i sl.Nema više lepih tematskih postova.Ali,nadam se da će ovo otvoriti oči nekima.

    Internacionalni giveaway kod mene:)
    Anja's World

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti :)

      Juuu, zezaš da ti to odgovore na komentar..to ''nadam se da si kliknula..'' Sačuvaj me Bože!

      Delete
  24. Sjajan tekst. Otvorila si mi oči za neke stvari. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno! :)

      Jako mi je drago ako jesam <3

      Delete
  25. Pre dva-tri dana stigao mi je e-mail da jedan kineski sajt želi da sarađuje sa mnom. Sve je krenulo u blogerskoj zajednici, kada je Miljana rekla da je jedan od sajtova zainteresovan za saradnju sa još blogerki. Poslali su mi svoje uslove, što su pisanje wish lista, i posle naravno, da na blogu napišem post o stvarima koje sam dobila. Danas sam baš razmišljala o tome, da li vredi pisati wish liste koje ne volim. Stalno mi stižu poruke da kliknem na linkove, što me ponekad jako razljuti. Nismo tu da pomažemo oko stvari koje će neko dobiti besplatno, već da čitamo postove drugih blogerki, i da našim inspirišemo ostale. Sjajan post, sve što si rekla je tačno i slažem se sa tobom :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti Jano. Taj sajt iz grupe je sjajan, ja sam često imala saradnje sa njima ali sam uvek terala po svom i nikad nisam dozvolila da me primoraju na nešto. :)

      Delete
  26. Iako sam dugo u blogerskom svetu i vodim dva bloga (dobro, ovaj jedan sam zanemarila, ali ga nisam napustila), u godinama sam kad bih većini blogerki mogla da budem majka, prvi put čujem za sve ovo o čemu si pisala. Hvala za nova saznanja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Svašta ćete Vi još ovde da čujete. Jako mi je drago da ste tu <3

      Delete
  27. Aman, gde ja živim? Meni nik da napiše da kliknem na neki link. :P
    A i wish liste nisam naletela, izgleda mi takvi blogovi nisu u videokrugu.
    Al kontam da nisam ništa propustila. :D

    P.S. Predivne fotografije!

    ReplyDelete
  28. Sve si lepo rekla 👍
    Nadam se da te nece neko shvatiti zlonamerno, ali jednostavno ispravno razmisljas .
    I ja sam bas razmisljala da pisem o ovoj temi kod mene. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti draga <3

      Pišii, baš bih volela da pročitam <3

      Delete
  29. Sve si lepo rekla 👍
    Nadam se da te nece neko shvatiti zlonamerno, ali jednostavno ispravno razmisljas .
    I ja sam bas razmisljala da pisem o ovoj temi kod mene. ;-)

    ReplyDelete
  30. Pišem blog zato što volim da pišem. Mnogo hiljada čitalaca to rado čita.
    Nemam ni reklame ni klikove ni zaradu ni čuda. Pišem jer uživam.
    Pozdrav i onakvima i ovakvima.
    Dobre priče nađu svoj put.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sjajno Sanja, drago mi je da postoje takvi blogeri <3

      Delete
  31. Zaista si me pdusevila! Ja tek sada citam ovak post, alu sta da se radi. :)
    Mnogo mi se dopada kako si sve opisala. Delimo miisljenje o svemu, a ako bih to sazela u par revi, to bi bilo: bez wish lista i nezanimljivih prikaza dobijenih stvarcica, a pogotvo bez moljakanja za klikove! ♡
    Divno! Inace, ne znam da li ces ovo procitati, zato sto si se za ovaj mesec rezervisala na Instagramu, ali nema veze, ja sam napisala, pa neka stoji :)Teen Queen

    ReplyDelete
  32. Slažem se s tobom što se tiče ovog moljenja za like, da, baš je grozno ali mislim da nije baš korektno nazvati svoje kolegice blogerke na klik. Znam da svako ima svoje mišljenje, naravno, i poštujem svačije ali ipak za jednu tinejđericu koja je počela ovo raditi jer voli to mnogo znači kad joj neko napiše da je dobila 20-30 dolara velika nagrada za njen trud s obzirom da nije otvorila blog da bi zaradila 1000dolara mjesečno, pogotovo za nas koje imamo sada mnogo želja, mnoge nam se stvari svide na nekim sajtovima, a da bi dobio to, samo je potrebno napisati wishlistu koja može pomoći nekome ko bude surađivao s njima opet a ne zna šta da naruči. Ali opet, slažem se s tobom da te postove treba svesti na minimum. I ako nisi znala, wishlista može biti plaćena ukoliko znaš to postaviti. Ipak, draga Andrijana, svoje kolegice nije pristojno nazvati blogerke na klik jer se na tvojoj desnoj strani nalazi mnogo banera sa slikama vjenčanica koje niko od nas neće naručiti. Trebamo li te osuđivati i pisati post o tome kao što ti to radiš? Anonimna sam jer ne želim biti prozivana kao moja kolegica Miljana, jer očigledno da je sada zabranjeno reći svoje mišljenje. Ti očigledno maštaš o Zoraninoj zaradi pa ti je jadno prihvatiti 20-30 dolara, ali nekada treba pogledati stvari s drugih strana, pa razumno reći da i za tvoj blog sa 671 sljedbenika nije jadno 20-30 dolara i da je previše mnogo veća zarada, jer da bi dobila nešto, trebaš i ulagati. Lijep pozdrav kolegice od tvojih blogerki na klik. Nadam se da ćeš uspjeti bez kontakta i suradnje s većinom blogerki. Ili smo mi za tebe jadne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vidi ovako, prvo želim da ti se zahvalim što si izdvojila svoje dragoceno vreme i napisala toliki komentar. Ali bih takođe želela da te zamolim da ponovo pročitaš ceo post jer mi se čini kao da si samo pretrčala preko njega, ili te je povukao ili iznervirao naslov ili šta drugo ali ako se ponovo daš na čitanje možda će ti stvari biti bar malo jasnije. Ja nisam ishejtovala ni jednu blogerku koja to radi, ja sam im dala savet da je bolje da to ne rade. Nekoliko puta sam u tekstu navela da svako ima pravo da radi šta hoće i kako hoče. Sarađivanje sa sajtovima je biznis. Kada sklapaš saradnje ugovaraš posao. A to znači da moraš da misliš o marketingu, o novcu, o reklami i to više nije priča ''ja sam tinejdžerka i želim par krpica'' - to su ozbiljne stvari. E sad što je neko još mali i to ne shvata tako to apsolutno nije moj problem. Ja sam ovde davala savte za sve one devojke koje su spremne da napreduju i da budu bolje, da ulažu u kvalitet a ne da pišu za kineske krpice reklame koje nisu plaćene. Ti kinezi koji se javljaju su premazani i bezobrazni i najvažnije im je da prođu što jeftinije. Naivne devojčice nasednu i rade za džabe a mi danas živimo u društvu u kom niko ništa ne radi za džabe jer ovo nije kameno doba. Plaćanje u robi je okej stvar kad si na početku.. neko ti pošalje tašnicu u zaamenu da o njoj nešto napišeš - nemam ništa protiv. Ali ako me neko uslovljava da napišem wish listu, da bi mi poslao tašnicu koju opet onda moram da izreklamiram (već sam je reklamirala kroz wishlistu) taj neko me iskorišćava da dobije dve reklame za jedan proizvod. Nekom je to okej, i meni je bilo kad sam bila klinka ali sam porasla i shvatila da to nije okej.

      Ne maštam ja o zaradi od 1000 evra mesečno, i meni kinezi nude 20-30 dolara kao i tebi ali za 20-30 dolara mogu da dobiju jedan a ne 5 postova. Devojčice tvojih, pa čak i mojih godina iz Ćeške, Poljske, Nemačke, Španije nikada ne naplaćuju post ispod 20 dolara a imaju isto publike. Jel mi treba da radimo džabe samo zato što smo iz Srbije, Hrvatske ili Crne Gore?! Ja mislim da ne.

      I da, nemoj da te zavara brojka od ''671 sljedbenika'' moj blog na mesečnom nivou ima od 30.000 do 60.000 poseta (zavisi od toga koliko pišem tokom meseca), a ja o tome ne govorim nikada jer znam koliko drugi imaju malo i ne želim da misle da se hvalim ili da oni nisu dovoljno dobri jer imaju manje. Ne znam o kojoj Miljani pričaš, niti sam nju a ni bilo koga prozivala.

      I ne znam kako si od slaganja sa mnom (na početku komentara) došla do toga da prema meni osećaš mržnju koju mogu da osetim kroz način na koji si završila misao.

      p.s. Nisi pročitala lepo tekst, ni deo o wishlisti ni deo o venčanicama i tvoj komentar uopšte nije konstruktivan već je posledica besa i ljutnje koju si osetila jer sam se pozabavila temom koja te je ugrozila. Sorry.



      Delete
    2. Ne bih se složila.
      Devojčica je argumentovano i kritički odgovorila na tvoj post. A to što se tebi nije dopao i što si u njemu videla mržnju i bes, to je tvoja stvar.
      Od njenih osećanja primećujem samo osećanje nepravde i možda razočarenje, kao i ja.
      Kad god čitam tvoje postove, ovaj mi pokvari sve. Nije mi jasan tvoj motiv.
      Ako neko hoće da zarađuje 20 dolara od Kineza, nek zarađuje, što bi ga prozivala (i osuđivala.)
      Od ovih devojaka koje su se zdušno složile sa tobom u komentarima, mnoge sada pišu višliste, pominju klikove i slično. I ja nemam ništa protiv.
      Ali, to je onaj zakon čopora. Gde jedan tu i ostali, makar ne mislili isto.
      Zašto više ne ne pišeš redovno na blogu, jer si uvek naglašavala da to radiš iz ljubavi isključivo? Čini mi se da je bio sredstvo da dostigneš sadašnje ciljeve, jer si tada prestala.

      Delete
    3. ''Ako neko hoće da zarađuje 20 dolara od Kineza, nek zarađuje, što bi ga prozivala (i osuđivala.)'' - zato što ide po internetu i smara mene i stotine drugih ljudi da klikćemo na linkove. Blamira se i svi mu se smeju iza leđa. :( jer poenta nije da moliš ljude da klikću već da stvoriš bazu ljudi koji te prate i koje zanima to što radiš i preporučuješ pa će kliknuti sami od sebe jer ti veruju :)

      Nisam bila redovna na blogu poslednjih meseci zato što sam se zaposlila i radila sam od jutra do mraka. Dala sam otkaz pre par dana - tako da vidimo se u narednim postovima :) <3

      Delete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)