Iz ugla jednog blogera

10:00 AM


Biti bloger  i raditi na socijalnim mrežama nije lak posao. Mnogi ljudi blogere smatraju za lenjivce, za neradnike koji su našli lak način da zarade neku kintu, za ljude čiji je posao da se slikaju i poziraju i od toga zgrću ozbiljnu lovu. U svemu tome ima istine ali priča je mnogo veća, dublja i ozbiljnija nego što na prvi pogled izgleda.

Pre svega važno je znati da od trenutka otvaranja bloga do zarade neke ozbiljne love ima mnogo posla. Što ste poznatiji, veći, čitaniji...što je vaš sajt posećeniji to vas više kompanije traže i to vam više plaćaju. Ali treba taj nivo dostići. Treba postati čitan, posećen i treba postati osoba čije se mišljenje ceni. To je dug i nikako jednostavan proces.

Da se razumemo, imati mnogo poseta na sajtu/blogu i nije neka velika matematika. Možete to postići na dva načina od kojih je jedan daleko brži i snažniji od drugog a on se zove ''pompezan naslov''.



''Pompezan naslov'' je onaj naslov nekog članka/posta na blogu koji vrišti KLIKNI ME. Tipa: ''Nećete verovati šta se desilo maloj devojčici!'' – vi nasednete, kliknete i saznate da je tekst o maloj devojčici koja je od roditelja za rodjendan dobila kućicu za barbike koju je dugo želela  ili ''NEVEROVATNO: ŠOKIRAĆE VAS ŠTA JE ŽENA NAŠLA U HOTELSKOJ SOBI'' – opet nasednete a ona našla poklon paket od uprave hotela i poruku za ugodan boravak i slično. Ništa zanimljivo, ništa poučno, ništa kvalitetno – copy paste priče sa bog zna kojih stranih sajtova, možda i izmišljene priče tzv. navlakuše za budale. To donosi hiljade i hiljade poseta a hiljade i hiljade poseta donose mnogo novca.

Do velikog broja pregleda možete, kao što sam već rekla, doći i na drugi način, to je daleko sporiji i duži put ali kvalitetniji, dugotrajniji i sa stilom. To je način pisanja kvalitetnih priča, poučnih ili šaljivih tekstova koje će se dopasti određenom broju ljudi do kojih dopre ali će vam te ljude doneti na dugoročni period. Ti ljudi će se kod vas svakodnevno vraćati, verovaće vašim pričama i tekstovima, voleće vaš način pisanja ili vaše fotografije i postaće verna publika.

Tu se javlja jedna web anomalija, jedno sveto pravilo kog se drže ljudi bez taktike, stila, ukusa i stava – više novca doneće vam prvi način. Unapred izvinite na mom izrazu ali da,  sranje prekopirano sa nekog kalifornijskog sajta, izmišljena sočna priča ili pompenzan naslov na koji nasedaju naivne budale. Kako? Tako što se  kompanije koje žele reklamu na nekom sajtu raspituju samo za broj pregleda i poseta ali ne i za kvalitet sadržaja. Stavljaju kvantitet ispred kvaliteta. Na taj način oni kratkoročno dobijaju dobar feed back – veći broj ljudi je video njihovu reklamu jer je veći broj ljudi kliknuo na pompenzan naslov ali na dugoročan period oni srozavaju imidž svoje kompanije jer se ime te kompanije pojavljuje na sajtu koji piše priče za budale, prekopirana sranja, izmišljotine, neistine i gluposti. Čast izuzecima.



Istina je da vam i drugi način može doneti novac ali do tog novca morate mnogo da radite. Na primer na neki pompenzan naslov kliknuće 20.000 ljudi i 20.000 novih pregleda dobiće taj sajt. Da bi jedan bloger, bez pompenzne priče i naslova, dobio posetu od 20.000 ljudi na svom blogu on mora da napiše nekoliko desetina tekstova. To je nekoliko desetina puta više posla.


Kroz nekoliko godina, nekoliko stotina ili čak hiljada tekstova i taj blog će porasti i taj bloger će imati 20.000 pregleda po tekstu bez pompenznog naslova.. Dakle, nije nemoguće ali je dugo, teško i zahteva mnogo rada i truda.


Poenta priče je da ne treba omalovažiti blogera zato što njegov posao deluje jednostavno. Radiš od kuće, ceo dan si na netu, čitaš, pišeš, slikaš, slikaš se i tako zaradjuješ pare. Jeste, ali da bi zaradio pare ili dostigao nivo da tvoj blog zaradjuje za tebe moraš mnogo da budeš strpljiv, uporan i vredan. Zar nije tako u svakom biznisu? Zar nije to i cilj onih koji žele da budu ''sam svoj gazda''? Da rade, muče se, ulažu i svoj biznis dovedu do tog nivoa da drugi rade za njih a oni uživaju? Tako je i sa blogom. Blogeri rade, muče se i ulaži u svoj blog i dovode ga do tog nivoa da on radi za njih a oni ''uživaju''.

You Might Also Like

34 коментара

  1. Odličan post!
    Apsolutno se slažem u vezi svega što si napisala ☺

    ReplyDelete
  2. Odličan post, i naravno kao što je neko jednom davno rekao- brži put nije uvek i lakši put. Kako za blog, tako je i za sve u životu, i mnogo se više cene ljudi koji trudom dođu do uspeha i ulažu vreme i rad do određenog cilja
    http://maketheworldbetter9.blogspot.rs/

    ReplyDelete
  3. Sve sto si napisala je apsolutno tacno. Koliko puta mi se desilo da slusam te neke price o blogerima (mnogi jos uvek ne znaju da sam se i ja upustila u te vode xD). Na sve te price ja se samo nasmejem i pomislim da nije sve kako ti se cini na prvi pogled. Ali uglavnom ljudi su cudo, jedino sto znaju je da omalovazavaju druge,jer oni nisu nasli nacin da budu uspesni, a misle da se tamo neki bloger proslavio preko noci, i da od samog starta zaradjuje ogromnu sumu novca. Ali sta ces, takav smo ti mi narod.

    http://allipreferyoung.blogspot.rs/

    ReplyDelete
  4. Jaoo kako divno napisao!Oduvala si me ovim postom,slažem se sa tobom! ☺

    ReplyDelete
  5. Sve što si napisala je istina! Stalno kliknem na nekakve gluposti samo zato što je naslov zanimljiv i zanima me što se dogodilo, a na kraju samo nekakva glupost. Puno je zanimljivije vidjeti nešto kvalitetno s predivnim fotografijama i takve ljude bih ja radije pratila nego ove s bezveznim naslovima.
    Ti ljudi dobivaju više pregleda, ali svi će shvatiti da njihovi postovi ništa ne vrijede za razliku od ljudi koji se stvarno trude i ulažu više vremena u svoj rad.

    bernardasinnerbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Prosto ne mogu da verujem da konačno naiđem na jedan ovako iskren post, pogotovu na ovu temu. Upravo mi se to i sviđa kod tvog bloga - originalnost. Iskreno, ja više i ne nasedam na tako "glupe" nazive, koje si navela, i da, moram ih nazvati glupima. Prvo, takvi blogovi ne zahtevaju nikakav talenat, jer se uglavnom priče ukradu ili slično. Dok tvoj tip bloga, na primer, zahteva veliko angažovanje iz dana u dan, veliki talenat za fotografiju, veliki talenat za pisanje. I naravno ti sve to poseduješ. I ima milion blogera koji se stvarno trude za svoj posao, čekaju možda godinama da se to unovči, a onda se tu pojave neki blogovi stari par meseci koji će zaraditi duplo više. Nepravde je uvek bilo...


    http://lifelover02.blogspot.rs/

    ReplyDelete
  7. Svaka ti čast! Bukvalno se slažem sa svakom tvojom rečju. Zaista mi zasmeta kada čujem da neko kaže kako je posao blogera izmišljen i da bez imalo truda i rada blogeri dobijaju velike sume novca. Ali kao što je Anđela rekla, nepravde će uvek biti. Jednostavno se moramo pomiriti sa tim da se ljudima ne može ugoditi. Zato je najbolje da radimo ono što volimo onako kako želimo i da nas bude briga za mišljenja drugih, ljubomornih ljudi. <3 Jedan od boljih postova koje sam u skorije vreme pročitala. Bravo! :)

    ReplyDelete
  8. Odličan tekst.
    Doduše ja svoj blog više posmatram kao hobi, a ne zanimanje, ali svakako bi bilo divno kada bih mogla da živim od onoga u čemu uživam da radim.
    Ljudi ne shvataju da nije uvek lako ni pisati, pa treba inspiracije, pa da recenzije ne liče jedna na drugu, da je sve to dobro uklopljeno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)

      Slažem se, ni meni blog još uvek nije ''posao'' ali zaradi se ponešto, ali dug je to put i proces..

      Delete
  9. Ovo je odlično!Slažem se sa svime rečenim, iako sam još, mogolo bi se reći, premlada da počnem zarađivati od bloga.To je za sada samo hobi za mene i mjesto gdje se mogu opustiti.Nije mi cilj zarađivati na tome. :)

    I'm LM!

    ReplyDelete
  10. Prije nekoliko dana sam našla tvoj blog,i pročitala sam ga cijelog. Stvarno radiš predivne fotografije,i pišeš poučne i zabavne postove:D
    Potpuno se slažem sa tobom, ja sam početnica u pisanju i kada sam to rekla svojim kolegicama gledale su me kao da sam pala sa Marsa, one ne mogu vjerovati da za čitatelje treba vremena,truda i rada.:D

    Fantastiko World -posjeti moj blog ako želiš,mnogo bi mi značilo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Marija, dobro mi došla :) Drago mi je da ti se dopada moj mali internet kutak.

      Želim ti puno uspeha u pisanju <3

      Delete
  11. Sjajan tekst Andrijana, kao i uvek uostalom! Slažem se sa svim što si rekla, a ti pompezni naslovi su toliko jadni i već toliko isfurani da je to neverovatno. Kada vidim tako nešto, tačno znam da je glupost i trudim se da ne kliknem na isto! Takođe, stvarno je glupo što blogerke smatraju lenjim devojkama koje se fotografišu i piskaraju nešto, a nemaju pojma koliko je i tu truda potrebno. Ali, znam da će s godinama to biti jedan sasvim kul i prihvaćen posao. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)

      Slažem se, mora da se probije led, da se popularizuje sve i biće odlično :)

      Delete
  12. Sjajan tekst i slažem se sa svim što si rekla.

    blogfromdreamgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Odličan post!
    Slažem se sa svime što si rekla :D

    https://dragabolonja.blogspot.hr/

    ReplyDelete
  14. Naslov je bitan faktor, da bi privukao čitaoce ali tekst treba da budu mnogo više od naslova. Naslov je tu kao mamac, ali zadržaće ih kvalitet bloga. Ja se trudim da moji naslovi budu upečatljivi, ali i da iza tog naslova stoji priča koja je vredna čitanja. Ne volim ljude koji baš preteruju kao što si i ti rekla. Ukoliko se trudimo i dosta ulažemo u svoj posao nagrada je zagarantovana, ona će doći pre ili kasnije ali tu i ostaje, dok nešto olako radimo nagrada će možda doći brzo ali trajaće kraće.
    Novi post o filmovima: bethanyismybae.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naravno, naslov je važan ali je sadržaj ključ. :)

      Delete
  15. Ostao sam bez teksta....Odlican post ;)
    ilofashion5.blogspot.rs

    ReplyDelete
  16. Stvarno prelepo napisano! ❤ Ne dopada mi se kada ljudi posao blogera smatraju olako, ne znaju celu pricu. Da, tom blogeru je sada lakše i uživa i zarađuje i većinom divno živi. Ali kako mu je bilo pre nekoliko godina? Lomio je glavu da smisli neku ideju, trudio se godinama i radovao svakom ovom čitaocu. Sada mu je lako, ali sa razlogom. ❤ Sve si rekla, savršen post. ❤
    <3333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333

    eslyisworldview.blogsport.com

    ReplyDelete
  17. Kod nas samo ko ima blog ili blogera u bliskom okruzenju zna da tu ima mnogo posla. Meni je to samo hobi, pa ne trosim toliko vremena, a i generalno zelim da sto manje vremena provodim na Internetu, a sto vise u RL, sto se kaze.
    Ne volim te "mamac" naslove koji zvuce pompezno, namerno nikad ne klikcem na njih :D

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)