Pričamo petkom: Sve o zaradi na blogu

3:58 PM



Zdravo svima!



Jedno od tema koja je najviše zahtevana kada je u pitanju moja rubrika #pričamopetkom jeste upravo ova na koju ću probati da odgovorim danas. Zarada na blogu. Najčešća pitanja o zaradi na blogu postavljaju ljudi koji razmišljaju da pokrenu blog, blogeri i znatiželjni čitlaoci pa ću shodno ovim kategorijama da dajem svoje mišljenje na zadatu temu.



Za ljude koji razmišljaju da pokrenu blog

Već ste verovatno čuli onu dobru staru blogersku izreku: ''Ako ti je cilj samo zarada onda nemoj da pokrećeš blog.'' U teoriji osoba koja je ovo rekla dala vam je dobar savet. Ali u praksi uvek ima i poneki izuzetak. Ako razmišljate da pokrenete svoj blog iskren savet vam je da ponovo pročitate prvu rečenicu ovog pasusa. Kao neko ko je na blogu već dovoljno dugo mogu da vam kažem da su najbolji razlozi koji mogu da vas pokrenu da blogujete želja da inspirišete, želja da se vaš ''glas čuje'', želja da delite.. Zašto vam to kažem? Zato što vam novac neće biti dovoljna motivacija jer novca na početku svakako neće biti. I kad taj prvi novac dodje on će biti toliko mali da će vam ta činjenica zasigurno poljuljati, verovatno čak i uništiti motivaciju. Blog treba da pokrenete onda kada ste spremni da ga pišete i vodite bez ikakve novčane nadoknade, bez poklona i bez opterećenja o brojkama, posetama i čitaocima. Oni koji su se u ovome oprobali znaju koliko blog kao hobi iscrpljuje kreativnost,  troši vreme  i zahteva ulaganja. Od blogu može da se zaradi, to je činjenica. Može da se zaradi malo ali i mnogo. Sve zavisi od toga koliko ulažete sebe, svog vremena i novca u svoj blog. Tema koja najviše donosi zaradu na blogu je moda. Modna industrija odavno je shvatila moć blogova i zato su najbogatiji i najuspešniji svetski blogeri zapravo modni blogeri. 

Naravno, ako ste rešili da se ipak oprobate u ovoj sferi želim vam dobrodošlicu. Reći ću vam par realnih činjenica, vezanih za zaradu, koje vas čekaju:
 ne očekujte prvu zaradu u prvih nekoliko meseci, 
ta prva zarada će možda doći tek posle godinu ili dve ili čak više, 
a možda će doći i posle 3 meseca, ne možeš da znaš,
ta prva zarada će biti mala - možda 10, 15 dolara/evra po sponzorisanom postu, 
u početku ćete imati, u najboljem slučaju, jedan takav post mesečno,
uslediće i meseci kad nećete imati nikakve zarade,
ali i oni kad ćete na blogu zaraditi za letovanje,
pored sponzorisanih postova možete zaraditi i od ''svetlećih'' reklama na vašem blogu,
nudiće vam i plaćanje u robi,
ako kreirate jake društvene mreže možete i na njima da zaradjujete kao bloger..



Sve ovo će vas sačekati ako počnete da blogujete... a možda i neće. E ta neizvesnost i nesigurnost ne može da bude pobeđena motivacijom u vidu zarade. U prevodu, davaćete mnogo sebe blogu, mnogo vremena i mašte, pisaćete često i sadržajno, kreiraćete svoj kutak na netu ali niko vam ne može garantovati da ćete od toga ikada zaraditi. Ako vam je novac motivacija, izgubićete je kad shvatite da dajete mnogo a ne dobijate ništa. Da pobedite taj osećaj i istrajete ( da date sebi šansu da možda zaradite u budućnosti) treba vam jači motiv - poput ona tri koja sam vam već napisala iznad.



Za blogere

Većina vas već verovatno zna na koje načine se može zaraditi na blogu. O tome sam vam već pisala ali kad ste već ovde, ponoviću. Na blogu možete da zaradite od sponzorisanih postova i reklama tj. oglasa na blogu (ne mislim na adsens).

Sponzorisani post:
Postoji više vrsta sponzorisanih postova. Postoje sponzorisani postovi koje vi sami pišete i iznosite svoje mišljenje na zadatu temu a za koje vas neko plati. Postoje i sponzorisani postovi u kojima vi iznosite mišljenje i reči onih koji vas plaćaju za to. I postoje sponzorisani postovi koji su uslov da nešto dobijete ili koji su plaćeni u robi. Jasno vam je da je druga opcija najgora ali ima i takvih blogera. Što se tiče cene sponzorisanog posta to se odredjuje u samim pregovorima sa kompanijama koje žele da budu promovisane(tako što oni nalete na vaš blog, oduševe se kvalitetom sadržaja i ponude vam saradnju ili se vi ponudite sami) i to na osnovu kvaliteta vašeg bloga, broja poseta na vašem blogu i sl. Što imate veću publiku to je bolja ponuida a da biste u Srbiji, kao bloger, imali veliku publiku neophodno je da radite mnogo na svom blogu i sadržaju istog. Kineski i drugi sajtovi koji vam nude novac u zamenu da napišete nešto o njihovoj prodavnici venčanica ili slično ne gledaju koliko imate čitaoca i koliko će ljudi da pročita vaš tekst. Njima je važno da na netu postoji tekst u kom su hvaljeni. Zato oni plaćaju najmanje tipa -  od 5 dolara do 20 dolara. Opet, ako dosegnete viši nivo blogovanja i postanete profesionalci javljaće vam se ozbiljnije kompanije koje će vam po postu plaćati od 100 do 500 dolara + besplatan proizvod koji treba da reklamirate. Naravno, to vas tek čeka posle mnogo i mnogo rada i truda i vremena ali opet kažem - nije nemoguće.
I da , zamalo da zaboravim - postoje i marketinške agencije koje mogu da potpišu ugovor sa nekim blogerom i tako ga spajaju sa kompanijama i od toga dobijaju procenat. Inače sa kompanijama se možete povezati  i sami tako što ćete im pisati mejlove i nuditi saradnju ili ćete jednostavno zamoliti neku blogokoleginicu da vas preporuči kompaniji sa kojom je saradjivala. Opet, možete i čekati da vas same kompanije pronadju što će biti jako teško u moru blogova ali je svakako najbolji način.

Reklame / Oglasi na blogu

Ponudite kompanijama i brendovima oglas na vašem blogu. Trudite se da im prodate oglas na blogu za duži period (tipa 3 meseca). Naplatite to na osnovu poseta na vašem blogu koje imate na tromesečnom nivou. Na primer ako za tri meseca vaš blog poseti 60.000 ljudi naplatite to do 60 dolara ili slično. Uradite po svom osećaju. 


Za čitaoce

Dakle, kao što vidite blogeri koje pratite zaradjuju. I to je skroz okej jer se trude i pišu često i kvalitetno. Svakako toga ne bi bilo da nije vas koji dolazite i čitate blogove. Zato hvala svim onima koji nemaju blog  a čitaju blogove i vole blogosferu. Verujem da znate i umete da uočite kvalitet. Da ste svesni koji blogeri bloguju samo zbog novca a koji zbog svoje publike kojoj su zahvalni na činjenici da zbog njihovih poseta imaju i zaradu i ne troše  ''uzalud'' svoje vreme.



Kada sam počela da blogujem nisam ni znala da mogu da zaradim na blogu. Blogovala sam godinama na starom blogu bez i jednog dolara. Onda sam ostala bez interneta i prestala. Godinu dana kasnije vratila sam se bloggeru ali sam obrisala stari blog i kreirala novi. Tada sam već znala da postoji mogućnost da jednog dana zaradim. 4 meseca kasnije dobila sam prvu ponudu za sponzorisan post i tad sam rekla sebi -  radi tako da mesečno možeš da platiš internet od zarade na blogu, kako opet ne bi ostala bez istog. Danas, dve godine od tog trenutka, blog uvek plaća moj račun za sbb. Bude meseci kada zaradim samo to ali bude i onih kad zaradim mnogo više. Nema pravila. Moj blog je još mnogo mali i nije modni samim tim to utiče na zaradu koju imam jer svi postovi za koje sam ikada dobila novac jesu bili modni postovi. Verujem da ću jednog dana dosta zaradjivati od bloga ali ne oslanjam se na tu činjenicu previše jer se to možda i ne desi. Ulažem pre svega u svoje obrazovanje. S toga sve ovo smatram svojim hobijem, sve vas svojim drugaricama po tastaturi i cilj mi je da vas inspirišem, motivišem i budem delić vašeg dana na najbolji mogući način. 

Danas nemam pitanja za vas već jedan predlog. Pozivam vas da mi u komentarima (javno ili anonimno) postavite pitanja na koja biste želeli odgovor a vezana su za ovu temu. Želela bih takodje da čujem i vaša iskustva. Sve što sam napisala vezano je za ono što sam ja doživela ili saznala.


All photos are mine.


You Might Also Like

17 коментара

  1. Da li znaš neku agenciju za oglase na blogu, a da nije AdSense?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uu veruj da ne znam, verovatno postoji. Ja sam prikačena na AdSense ali od toga def ne može ništa, ama baš ništa da se zaradi..

      Delete
    2. A zar ne moze od AdSense-a da se zaradi na Youtube-u? :D

      Delete
  2. Draga moja, svaka ti je zlatna :) Zaista, ovo je nešto što svaki bloger ili onaj ko to želi da postane, treba da pročita i prihvati. Nažalost, mnogo njih misli da će posle par postova pokupiti svu slavu ovog sveta, da će novac da pršti sam od sebe. Ne bih da ulazim u detalje jer si ti već sve lepo rekla. Lepo je zaraditi novac od bloga i naravno, ni sama nemam ništa protiv istog ali npr. vremenom sam naučila s kim i kako mogu da sarađujem, ko želi da me prevari i izvuče maksimum uz minimalnu naplatu, a ko me tretira u skadu sa sadržajem koji je ugovoren. Ne postoji univerzalno pravilo ni za šta u životu, pa ni kad je sve to u pitanju. Ko zna, možda se baš neko od nas proslavi, a možda nikada više ne zaradi ni cent. U svakom slučaju, blog je pre svega jedan lep hobi/posao koji često traži pažnju 24/7, a koji nekada isplati po koji račun ili nešto više, a nekada baš ništa. Svačija priča je drugačija. Kad neko piše od srca, uz trud i stvarnu, konstantnu želju, taj trud neko primeti i trud se isplati, a da ne govorim o tome da sama činjenica da nekome možemo da ulepšamo dan svojim rečima ili slikama, nema cenu ;) :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. I tvoja je svaka zlatna :) Potpuno se slažem sa tobom! <3 :**

      Delete
  3. Da li ti zarađuješ preko AdSense-a i ako da kako ti stiže novac (na kućnu adresu ili račun u banci)? Šta misliš, sa koliko članova, od prilike, bi neki bloger mogao da počne da zarađuje? Koje sajtove preporučuješ za saradnju blogovima koji tek počinu sa saradnjama? Hvala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne. Prikačena sam na Adsense ali mislim da će trebati vekovi da išta zaradim preko njih.. Bukvalno za 2 godine nisam zaradila preko njih ni 10 dolara, to niko ne klikće a oni samo klikove računaju. Zarada nema veze sa članovima, vidiš na mom blogu više ni nema opcije za članove.. Čak ni jedan profi blog nikad javno ne prikazuje svoje članove i preglede tako da to nema veze. Imaš kod mene na blogu kategoriju about i neke sajtove sa kojima sam saradjivala tako da ti njih preporučujem :)

      Delete
  4. Meni iskreno prilikom otvaranja bloga nikakva motivacija nije bila zarada. Otvorila sam blog isključivo zbog moje ljubavi prema pisanju. Ne zarađujem ništa preko bloga,ali veruj mi,to mi ni ne pada na pamet niti pomišljam na to,dok pišem postove. Kao što si i sama rekla,ja mislim da sam na netu uspela da stvorim svoj kutak. Kutak gde slobodno mogu izneti svoje mišljenje i kutak koji je samo moj. :)


    alijindnevnik.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isti sam slučaj :)
      Bilo bi lepo da ti stigne zarada kao neka satisfakcija da se svaki rad isplati. Ne sumnjam da ćeš zaraditi u skorijoj budućnosti, samo treba sve kockice da se poklope. U svakom slučaju najvažnije je da voliš to što radiš :)

      Delete
  5. these pics are amazing..thanks for sharing
    kisses

    ReplyDelete
  6. Da li si ti sama kontaktirala neke od sajtova ili su uvek tebe nalazili? Kako ih kontaktirati, u smislu kako `probiti led` i ponuditi saradnju ( ako uzmemo u obzir cinjenicu da je blog mali, aktivan tek nekoliko meseci). Daj neke hintove...:-))

    ReplyDelete
  7. Slazem se sa tobom. Sve si lepo objasnila. Na pocetku mi je bila u glavi samo korist (ako me razumes, da dobijam proizvode besplatno). Medjutim kako vreme odmice, sve vise sam vezana za svoj blog, to je moj jedinstveni kutak. Na kraju je jedno sigurno, da se svaki trud isplati. 😍😊

    ReplyDelete
  8. Evo ako mogu da pomognem neko mogu vam reci jednu agenciju sa kojom ja saradjujem a ona se zove thebloggerprogram oni su iz uk i starno imaju za svakog po nesto ;)
    ilofashion5.blogspot.rs

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)