Kako domaće turističke agencije nisu prepoznale sjajnu marketing ideju?

12:26 PM




Mesecima unazad nisam napisala ni jedan post iz moje omiljene rubrike na mom blogu - rubrike Amazing places! Znam da su mnogi od vas obožavali ovu rubriku u protekloj godini i ne znam zašto je i kada ona isčezla sa mog bloga. Otkriću vam jednu tajnu. Naime, ova rubrika pokrenuta je sa ciljem da na moj blog unese travel notu koja je oduvek falila jer ja nisam neko ko je non stop na putovanjima, mada bih volela da jesam, ali mi obaveze oko fakulteta to ne dozvoljavaju. Pošto je rubrika doživela veliki uspeh došla sam na ideju da spojim lepo i korisno i ponudim nekoj turističkoj agenciji saradnju vezanu za ovu rubriku. Amazing places rubrika je najčitanija rubrika na mom blogu o čemu svedoče pregledi koje broje hiljade i hiljade poseta po jednom postu. Imala sam viziju da se spojim sa nekom turističkom agencijom i kroz besplatna putovanja promovišem njihove destinacije upravo u rubrici Amazing places. Dakle.. oni meni besplatno putovanje na destinaciju koju oni žele.. ja njima reklamu kroz priču i fotografije koju će videti hiljade i hiljade ljudi. 

Ideja je bila sjajna. Za jednu agenciju verujem ne tako mnogo skupa reklama a za moj blog inovativna i inspirativna stavka. Znala sam da bih za pokretanje ovakve priče trebala da udjem kao profesionalac pa sam čekala mesece i mesece dok nisam kupila profesionalnu kameru a onda sam počela da šaljem ponude i mejlove desetinama, stotinama agencija! 

Niko nikad nije odgovorio. 


Kako i zašto niko nije spreman na inovacije, na pokretanje nečeg drugačijeg, na izdvajanje iz mora i mora agencija koje nam gotovo iskaču iz frižidera svakoga dana? Zašto čelni ljudi svih agencija smatraju da će više turista sebi privući ako na zgradu od 16 spratova stave bilbord ili ako na poleđini novina okače svoj logo nego ako pošalju nekoga ko ima vernu i zainteresovanu publiku na drušvenim mrežama, na putovanje sa kog će doneti priču, sa kog će doneti sadržaj i ko će uveriti ljude svojim #travel iskustvom da je njihova agencija i određena destinacija pravi izbor? Ima nešto trulo u državi Danskoj i u turizmu u Srbiji. Kao neko ko danas studira Geografski fakultet sutra mogu da završim i u turizmu, ne nužno u prosveti. Ako ikad i završim u turizmu verujte mi, napraviću spektakl a ne marketing iz devedesetih! 


Dakle, pomalo sam bila razočarana. Jednostavno nisam mogla da shvatim da niko ne vidi isto što i ja. Da niko ne vidi koliko je ta ideja sjajna i inovativna i koliko vrišti siguran uspeh. Ali takve stvari se dešavaju. Nisam neko ko olako odustaje ali sam od te ideje zvanično digla ruke onog trena kad sam odlučila da ću ipak tu kameru da iskoristim za nešto drugo, nešto što takođe beskrajno volim a to je fotografija. Poenta priče je da nekada treba sačekati, nekada se treba boriti a nekada jednostavno treba odustati od nekih stvari koje ne mogu da se ostvare. Energiju treba usmeriti na nešto novo, na nešto što se može ostvariti, na nešto u čemu možete biti sjajni. Trošenje energije, plakanje, kukanje i bol za onim što smo sanjali, planirali i maštali u prošlosti a što se nije ostvarilo je besmisleno. Možda nije bila prava ideja, možda nije bilo pravo mesto, ni pravi trenutak... 


Ono što ja danas želim da vam kažem a to je da sam konačno prebolela taj krah moje velike ideje. Već sutra vas očekuje novi post iz rubrike Amazing places ~ jer mislim da je ona jedna od onih stvari po kojoj je moj blog prepoznatljiv, mislim da je ova rubrika korisna i poučna jer neka od najlepših mesta sveta dovodim vam ovde. Ujedno uživate u fotografijama, upoznajete planetu, učite, planirate svoje putovanje.. zar je to malo? :) Do sutra i nove avanture, vaša A. 




web photos.






You Might Also Like

7 коментара

  1. Slažem se upotpunosti sa tobom. Ali da niko ne odgovori na email, to je vec stvar kulture i postovanja.

    ReplyDelete
  2. Tvoja ideja je sjajna, mogu da zamislim koliko bi to bilo divno. Mnoštvo divnih fotografija i predivnih postova... Žao mi je što u našoj državi mnogi još uvek ne shvataju da su društvene mreže daleko bolji vid promocije od bilo kog drugog. Radujem se novim postovima i nadam se da će neko iz neke turističke agencije jednom shvatiti koliko je to što želiš da radiš zapravo lepo i korisno. :) <3

    ReplyDelete
  3. Ideja ti je bila sjajna , ali mislim da su se oni sada vise "zakacili" za Zoranu i slicne koje imaju nenormalno velike brojeve pregleda pa su po strani ostavili neke blogere poput tebe.. Uglavnom mislim da bi jednako veliki uspeh imali i da su saradjivali sa tobom posto si sjajan i uspesan bloger sa bezbroj novih ideja i ciljeva. A ako nista drugo stvar pristojnosti je odgovoriti na mejl <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nase turisticke agencije cak ni sa blogerima poput Zorane ne saradjuju.. One uopste nemaju viziju o ovom nacinu promocije..

      Delete
  4. Not mine, but thanks anyway :)

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)