Blog tips: Važnost izgleda bloga

8:54 PM



Zdravo svima!


Čini mi se da vekovima nisam pisala #blogtips post ali danas sam odlučila da vas obradujem jednim jer znam da ih volite :) Danas ću pričati sa vama o važnosti izgleda vašeg bloga ili vebsajta i koliko sam kroz promene dizajna ja sama naučila. 


Ako me pratite odavno verovatno znate da sam se nekada bavila izradom dizajna blogova. Neki od blogova koje sam ja radila su Beleške još jedne Ane, Lolin Svet, Djuro Putnik, Anin Avon Kutak... Naravno zadužena sam i za izgled mog bloga, koji se vremenom menjao i menjao paralelno sa produbljivanjem mog znanja vezanog za ovu temu - temu dizajna bloga. Postoji nekoliko svetih pravila kad su u pitanju blogovi:
1. Svetao dizajn je privlačniji.
2. Bez muzike koja trešti kada se učita stranica.
3. Manje je više.




Vrlo je važno da vaš blog bude prijatan za oko. Da ne bude prenatrpan animacijama, šarama, raznim gif reklamama. Zato je za pozadinu najbolje birati nešto jednostavno, jednobojno ili pak višebojno ali ne prešareno i drečavo. Svaki blog bi trebalo da ima naslovnu (header) fotografiju na kojoj je ispisano ime bloga nekim neobičnom, zanimljivim ali čitljivim fontom. Slika blogera i preko nje u PhotoScape-u napisan tekst, na primer, Time New Roman-om kao glavna slika na blogu? Ne, nikako! Svi veliki svetski blogeri ili blogovi imaju jednostavnu ali jedinstvenu naslovnu sliku koja se sastoji mahom od teksta ili nekog crteža. Učite od onih koji su uspeli. 



Kartice koje se nalaze ispod te fotografije sa naslovom su obavezne. One služe da se vaši posetioci lakše snalaze na vašem blogu. Ne treba da ih bude previše ali neku selekciju treba napraviti. Kartice kreirajte prema tematici bloga i onome što je vama važno da istaknete. Na mom blogu postoje sledeće kartice:

Home
(Osnovna stranica)
About
(Kartica o meni i blogu)
Contact
(Kartica sa podacima preko kojih neko može da me kontaktira)
Collaborations
(Sve sarednje na blogu)
Photoshotings
(Postovi sa fotografisanja - jer je fotografija moj posao)
Amazing Places
(Moja najuspešnija rubrika)



Bočne trake su za mene još uvek nešto čime se bavim i čiju delotvornost proučavam. Zapravo ja volim kada naletim na blog koji ima bočnu traku jer se tamo uvek nadje arhiva, pretraga, linkovi ka socijalnim mrežama povezanim sa blogom i slično..A opet kada pogledate one ekstremno profesionalne blogove - oni nemaju bočne trake i zbog toga deluju mnogo ozbiljnije jer je ceo blog objedinjen i u centralnom delu. Uglavnom, ono što znam je da bočnu traku ne treba da prenatrpate, na njoj treba da se nalaze samo ključne stvari koje će biti od koristi posetiocima i naravno one su idealno mesto za reklame. Takođe, bočne trake sužavaju onaj deo na koji ide post. Zato bočne trake treba da budu što uže a glavna linija sa postovima što šira. Strogo treba voditi računa da se ceo izgled bloga uklopi u ekran računara - mada to zavisi i od širine računara posetioca. Mnogi blogeri žive od novca koji dobiju od sponzora za reklamu na bočnoj traci. Ja nisam jedna od tih ali zaradjujem svakako - to je još jedna prednost bočnih traka.



Widgets - You might also like je sjajan widget koji ispod svakog vašeg posta ponudi čitaocu još nekoliko sličnih članaka. Verovatno ste primetili da na mom blogu više nema gfc dugmeta za prijavu na blog. Jako dugo sam insistirala na tom dugmetu i stalno sam mislila da su te brojke jako važne - odnosno da je broj prijavljenih čitalaca jako važan ali to dugme je vremenom totalno izgubilo poentu i umesto da mi koristi donosilo mi je štetu. Pitate se kako? Ovako. Ogroman broj ljudi koji čita blogove se zapravo nikada ne prijavi na iste - što je i normalno jer koja je korist od toga? Gfc dugme je dugme koje je bilo od koristi samo blogerima. Prijavom na jedan blog, bloger počinje da na početnoj strani svog bloga vidi kada izadje novi post na blogu na koji se prijavio. To je apsolutno nevažno i beskorisno za ljude bez blogova a njih je svakako mnogo više. Gfc dugme je takodje dugme koje u velikoj meri snizi cenu objave i reklame na vašem blogu. S obzirom da je broj prijavljenih na gfc dugme mahom mali kompanije plaćaju manje jer misle da je to sva vaša publika. Onog trenutka kada sam uklonila gfc dugme počela sam da zaradjujem više. Uostalom, bloger polako ukida to dugme baš iz navedenih razloga. Neki blogovi su već izgubili svoje dugme pa ako jedan dan udjete na blog i vašeg gfc dugmeta nema..jasno vam je šta se desilo.























You Might Also Like

21 коментара

  1. Slazem se sa svime, kako se prave karticee?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)

      Imas mnogo tutorijala za to na youtube-u :) Recimo: https://www.youtube.com/watch?v=cOaqJmmamzI

      Delete
  2. Svaka čast za savete, nekih se već sama držim a neke ću tek da primenim. Preporučujem Andrijanu ukoliko ne znate na koji način da uredite blog :)

    ReplyDelete
  3. Veoma koristan post pogotovo za mene novajliju. :-)

    Frauleind.blogspot.rs

    ReplyDelete
  4. Ja sam baš danas promenila izgled bloga,i iskreno,pretamno je.U pravu si da su svetliji blogovi lepši,i da pozadina treba da je što jednostavnija.Ne znam kako ali ja preko lap-topa ne mogu da se uclanim ni na jedan blog ☺.Zato ja uglavnom to radim preko telefona.Tvoj blog je divan,i izgled je jednostavan ali opet lep.

    mywonderland-xoxo.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Kako si ti divna, uvek mi pomogneš! Planiram da se uskoro pozabavim izgledom svog bloga, pa si mi mnogo pomogla svojim, uvek sjajnim savetima. Sjajan post, kao i onaj prethodni, oduševljena sam stvarno! :) <3

    ReplyDelete
  6. Divni saveti, slike su kao i uvek prelepe! Već dugo razmišljam o menjanju izgleda mog bloga, ali nikako da sednem i to uradim. Posle ovog posta dobila sam inspiraciju i već znam kako bih uredila blog. Hvala ti na divnim savetima, volela bih da češće pišeš ovakve postove jer su svima od pomoći<3 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti :) Nadam se da će ih biti još :) <3

      Delete
  7. Divan post ❤️!Mnogo mi je pomogao,vec danas cu srediti svoj blog.Volim kad pises ovakve postove jer imas iskustva a svima su od pomoci ❤️!

    ReplyDelete
  8. Odličan post :) Ceoma koristan,a fotografije su nepisivo lepe! :)

    fashionawakebyb.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. hvala za savete :) Pitanje: kako ce sponzori znati kolika je nasa publika ako nemamo GFC dugme?
    Hvala,
    Nancy
    <3
    www.glamretrostyle.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu :)
      Skrinšotuješ stranu na kojoj ti je statistika i pošalješ im :)

      Delete
  10. Super post i sve se slazem sa tobom, nažalost ima bas dosta nepreglednih i pretrpanih gadzetima blogova...

    Frauleind.blogspot.rs

    ReplyDelete
  11. Totalno se slažem s tobom, ja više volim svijetlije boje pa sam tako i uredila svoj blog.
    Stvari koje jedva čekam u 12. mjesecu : Marina's place

    ReplyDelete
  12. Ja sam samouki bloger i ponosna sam sa svojim napredovanjem.Imama 56 godina i učim svsakog dana po nešto.I ja sa poslušala savete ali još uvek nisam baš sve primenila.Prvo mi treba da naučim kako nešto menjam a onda i vreme da promenim. Mislim da je sada ok.Nisam sredila LABELS ali i to ću.Volela bih da baciš oko na moj blog i da mi daš neki savet ako možeš.Poslušala sam te i izbrisala Čitaoce.Videćemo...Veliki pozdrav od bake blogerke :)

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)