Pričamo petkom: Trikovi uz pomoć kojih nikad nisam pala ispit!

4:09 PM





Zdravo drugari. Evo ga još jedan petak, evo ga još jedan #pričamopetkom post. Znam da vam je ova rubrika najomiljenija i zaista imam tooooliko ideja za postove da ne znam šta ću pre :D No, iako danas nisam planirala da vam pišem o ovoj temi rešila sam to naprasno danas, kada sam dala uslov i upisala treću godinu fakulteta. Sada mi predstoji borba za budžet u toku naredne nedelje i potpuno sam sigurna u sebe i svoj cilj. Takođe neke od vas mi već nedeljama predlažu da napišem post o tome kako ja učim i evo reših da vam ispunim želju.

Pre svega počeću od toga kakav sam učenik bila, kakav sam student i šta me tokom školovanja najviše muči.

Završila sam O.Š. u mom rodnom gradu Šapcu. Upisala sam Šabačku gimnaziju bez dana spremanja prijemnog jer sam bila vukovac i nije bilo potrebe da se spremam. U tom periodu zaista sam bila štreber i žalim što sam izgubila volju i taktiku štrebera. To se desilo upravo na prvoj godini kada sam se suočila sa najgorim profesorom ikada, profesorom matematike. Iako smo bili društveni smer terorisao nas je fakultetskim zadacima i posle prve godine od 30 učenika ostalo nas je manje od 20. Ostali su ponavljali, mahom zbog matematike. Tokom te godine završila sam sa svim kečevima u rubrici njegovog predmeta i jednom sitnom dvojčicom. Završila sam u avgustu. Celo leto bilo je izgubljeno, vežbala sam svaki dan kao kreten, tata je plaćao profesorku i jedva sam položila sa ocenom 3. Krenula sam u drugu godinu i tamo me je opet dočekao isti dasa i opet sam na polugodištu imala keca. Naslućujući ponovnu katastrofu mama me ispisala, spakovala i poslala za Beograd gde sam upisala Zemunsku gimnaziju u kojoj nisam imala većih problema sa učenjem iako je to jedna od najtežih škola u Beogradu.

Sećam se da sam još tada, uvek lekcije iz predmeta koje sam učila, izvlačila skraćeno na papire a onda učila sa papira. To je bila super stvar jer sam pola stvari naučila dok sam izvlačila suštinu ali je ceo proces zahtevao puno vemena a ja sam po običaju uvek kretala prekasno. Tako da se nisam baš mogla pohvaliti spretnošću ali sam se mogla pohvaliti srećom jer su mi uvek zapadale stvari koje sam uspela da obradim. Kako? Reći ću vam u nastavku.


Danas, situacija je veoma slična, s tim što sam ja mnogo bolji student nego što sam bila đak. Upoznala sam svoje granice, planiram svoje vreme, redovno ispunjavam svoje obaveze i rezultati su vidljivi. No opet, priznajem da nekada ne spremim ceo ispit u potpunosti. Potkrade par lekcija koje čak ni ne pročitam. I dalje izvlačim najvažnije stvari i idalje učim sa papira. Razlika je samo što sada imam mnooogo više papira i više lekcija. I što sada imam mog najboljeg druga Alena koji je bog za te stvari i uglavnom nam sve on napravi. Dakle, učim mahom iz skripti u kojoj je sažeto svo gradivo odnosno sva suština. Ne učim nikada napamet. Znam da po 10 puta pročitam nešto dok ne shvatim. Ne idem dalje dok ne rešim problem. Nekada mi bude dovoljna samo pauza i ponovno iščitavanje i da mi sve, što malo pre nisam shvatala, bude kristalno jasno. Važno je ne odustati, i važno je sve razumeti. Kad razumem onda lakše zapamtim. Segmentišem oblasti koje učim. Dakle, unapred odlučim šta sve moram da naučim u odredjenom vremenskom roku. Na primer: Pre podne učim lednike i lavine, posle podne jezera i močvare. To je plan za danas i ne ležem dok ne završim i ne ispunim svoj plan, makar sedela do ujutru. Zatim segmentišem i lekcije iz lednika i drugih oblasti. Ako ima 12 lekcija iz lednika naučim 6 pa sebe nagradim. Naučim ostalih 6 i sebe opet nagradim. Obično sebe nagradim nekim slatkišom, voćkom, sokom, pauzom od 15 minuta za instagram, fejs i blog, šetnjom, kupovinom nekog časopisa, tuširanjem...i slično. Kada uspem da završim zacrtano do podne..opet sebe nagradim epozodom omiljene serije, razgovorom sa drugaricom, pisanjem posta na blogu, fotografisanjem.. I tako ceo dan smenjujem učenje i nagrade. To je super stvar jer kad znam da ću dobiti nagradu brže učim i bolje pamtim. To je psihološki trik koji sam provalila da deluje na mene i tako radim već 2 godine. Nema kazni ali nema ni nagrade ako ne ispunim zadatak. Nikad nisam pala ispit.


Naravno, nikada nisam precizna u planiranju vremena i dešava se da ne stignem da naučim baš sve. Eto baš iz tog predmeta dobih 9 a nisam znala čak 16 od 70 pitanja koje sam mogla da izvučem na ispitu. Dakle tih 70 je bilo na stolu kada sam izvlačila dva pitanja da odgovaram. Znala sam da najbolje znam močvare, cunami, lednike i da ništa ne znam o vodoprivredi i morskim strujama. I bila sam sigruna da ću da položim i da nema nikakve šanse da izvučem neko od onih 16. Stvar je u moći pozitivnog mišljenja. Čitajući upravo knjigu ''Moć pozitivnog mišljenja'' počela sam da kontrolišem stvari poput ''srećne ruke'' kada se nadjem u frci. Kako sad pa to? Lepo. Toliko ubedim sebe da nema šanse da padnem ispit i izvučem 2 pitanja iz onih 16 koje nisam naučila, da prosto ne dozvolim maler. Na kom principu to funkcioniše, verujte da ne znam. Važno je samo da si dao sve od sebe pri učenju, i da iskreno poveruješ, da nema nikakvog kolebanja u tebi ni jednog trenutka. Evo posle 6 godina nikada se nisam prevarila kada sam čvrsto poverovala da će me zaobići ono što želim da me zaobiđe kad je u pitanju izvlačenje na sreću - što u suštini i jesu kontrolni zadaci, odgovaranja i ispiti.







Nadam se da vam se post dopao i da ćete iskoristiti neke od ovih trikova.

Moja pitanja za vas su:

1. Imate li neki trik za učenje?
2. Da li ste baksuz na odgovaranjima, testovima?
3. Da li će te pokušati nešto od ovoga?




























You Might Also Like

29 коментара

  1. Odličan post-zanimljiv i koristan :D Sad smo svi u ispitnom (ne)raspoloženju xD Svaka čast za poštovanje plana- ja sam tim muku mučim :D Ja isplaniram sve ali ne realizujem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)
      Evo danas ceo dan kršim sve planove, ali vraćam se na staro odmah! :)

      Delete
  2. Ja uglavnom samo podvučem knjige i čitam do ispita. Retko kad učim više od nedelju dana što se pokazalo kao problem sa predmetima koji imaju 3 knjige sa po 600 strana. Skripte su na našem fakultetu nažalost dostupne samo na prvoj godini. Kasnije sve mrzi da "prepisuju" stvari iz 1000 i više strana velikog gradiva. :D
    Planiram koliko ću strana preći kog dana i ukoliko ispunim sebi zadat plan onda pročitam ponovo taj deo i tako do kraja! :)
    Super post!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)
      Joj ja ne mogu samo da čitam, pola zaboravim xd

      Delete
  3. Hvala na savjetima. :)
    Ja sam onaj tip osobe kojeg mama odgovara od učenja jer se previše trudim. :D S obzirom da sam još u osnovnoj, lekcije su lake za naučiti. Obično u predmetima koji mi bolje idu, poput jezika, ako se radi o teoriji, pročitam par puta tu rečenicu i onda je, vjerojatno zapamtim jer sam pratila nastavu. A predmete mrske većini učenika, kao historija, biologija, geografija i sl., na papir prepišem definicije i onda ih učim. Ono što već znam, preskočim da se ne bih preopterećivala već naučenim gradivom, a ono što nisam naučila učim. Prije svega odredim gradivo od najtežeg do najlakšeg. Prvo učim lako, a teže onda kasnije. Još jedan način jeste da skupiš igračku ili nešto drugo i onda se pretvaraš da njima predaješ lekciju. Dokazano je da je lakše učiti na takav način nego drugačije jer onda stvaramo cjeline koje bi nam pomogle tijekom stvaranja svojih verzija tog teksta, što veći dio nastavnika voli.
    Evo, maloprije sam naučila lekciju iz fizike na taj način.
    I uglavnom se ne opterećujem previše. Na internetu dnevno buedem oko 2-3 sata, a isto toliko i učim, pa sam, evo, najbolji učenik u razredu dvije godine za redom. To zapravo nije i bitno. Uglavnom neka sam odličan učenik. :) Sve je stvar planiranja, na kraju svega.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A i ja predajem kad učim :))

      Svaka čast za trud i rad :) <333

      Delete
  4. Saveti su zaista sjajni i hvala ti što si to podelila sa nama. Što se tiče učenja , mislim da svako ima neke svoje trikove , nešto što njemu posebno odgovora... Meni je lično kod učenja uvek pomogalo da me ono što čitam zainteresuje. Ukoliko čitam nešto što me ne zanima ni 1% to je sve džabe , neće mi ostati u glavi , jedino što mogu da uradim povodom toga jeste da sve 'nabubam' , da se tako izrazim , a u tome nikada nisam bila dobra, jer smatram da to nije pravilno učenje. Zato sam ja oduvek društvenjak , tj. uopšte mi ne odgovaraju prirodne nauke poput matematike , fizike , hemije ... Zato gledam da na sve što učim gledam kao na neku zanimljivu knjigu ili časopis koji čitam po svojoj volji. Kada tako gledate na stvari sve je mnogo lakše. Na zadatke iz matematike nemojte da gledate kao na nešto jako teško i zahtevno , već kao na neku zanimljivu mozgalicu koju ste pročitali u časopisu. Takođe , pravim sebi razne asocijacije , što mi potvđeno mnogo , mnogo pomaže.

    http://janacornerfashion.blogspot.rs/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sjajne ideje..Ja tvrdim da je psiha čudo i kad sebe ubediš u nešto (kao to što si navela za matiš i prirodne predmete) to pali :)

      Hvala :)

      Delete
  5. Jednom nisam spremila pet pitanja od 60. I gle čuda izvukla sam upravo dva koja nisam naučila! Bilo bi ok da sam izvukla jedno koje nisam naučila, ali oba?!
    I da, na ispit nikad ne izlazim dok ne budem sasvim sigurna da postoji šansa da položim tj. dok ne spremim skoro sve.
    http://ljubavnaprvocitanje.blogspot.rs/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kladim se da si pred sam izlazak na odgovaranje bila u strahu da ne izvučeš neka od tih 5. Ako se nekad nadješ u istoj situaciji probaj da, dok čekaš svoj red, ubediš sebe da nema teorije da izvučeš i jedno od tih 5, smiriš se, nabaciš osmeh i garantujem da nećeš izvući ono što ne znaš. :) Tvrdim :D Ja to radim godinama i nikad me nije izdalo! :)

      Isto ne izlazim kad ne mislim da ima šanse da položim..

      Delete
  6. Sjajni saveti!
    http://fashionandstyleno1.blogspot.rs/

    ReplyDelete
  7. Odlični saveti! Iz udžbenika na papir je definitivno najbolji trik koji je svako bar jednom isprobao. Tako i ja učim i prilično sam zadovoljna ocenama koje dobijam i onim što ostane u mojoj glavi. Nisam štreber, ali nisam ni neko ko ne brine za svoju ocenu. Meni je važno da naučim koliko mogu i trudim se najviše što mogu. Dosta mi je bitno koju ocenu ću dobiti, najpre zbog prijemnog, zbog sebe.. Obično ono pitanje koje preskočim ili deo lekcije koji mi je dosadan, te iz istog razloga ga ne naučim, pa čak ni pročitam bude baš ono pitanje koje mi je upropastilo bolju ocenu. Divan post!♥

    ReplyDelete
  8. Ne znam koje reči da iskoristim da ti se dovoljno zahvalim na ovom postu. Puno mi ovo znči, posebno jer sam krenula u srednju i na neki način se odvikla od knjige pa mi je teško da se ponovo priviknem. Totalno se slažem da nastavnici mogu biti ti koji te sputavaju, evo na primer meni su svi pričali da je anatomija teška i meni zapadne nastavnica koju evo već posle 4 nedelje obožavam, i dobih peticu iz prve oblasti. Ponekad sve zavisi od nastavnika i njihove sposobnosti predavanja, ali zavisi i od nas naravno. Baš sinoć sam učila po ovom principu i mogu ti reći da sam rasturila kako sam naučila. Još jednom ti zahvaljujem što si ovo podelila sa nama, jer će baš puno značiti. :)
    Imam pitanje za tebe: Imaš li trik za učenje matematike, svih tih svojstva, formula..?

    Posetite moj blog --> shineperfection.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bravo za peticu iz anatomije! :)
      Nema na čemu :)

      Bolje me ne pitaj :D Ja i danas ne znam kako sam to uspela...

      Delete
  9. I love your watch! So original and romantic! ^-^
    xoxo
    www.milleunrossetto.blogspot.it

    ReplyDelete
  10. Savrseno si napisala ovaj post!Saveti su jako jako dobri i mogu ti reci da si me inspirisala.Ja takodje kad imam dosta lekcija da naucim,sve izvucem na papir najbitnije i definitivno 'pali' kod mene.Sada sam u gimnaziji koja nije toliko teska ali ipak mora se uciti i jedino me brine istorija (koja mi nije bila neki problem u osnovnoj) pre svega zbog profesorke koja kako kazu je dezurna babaroga i najvise ucenika obara.I razredni nam je rekao da ce nam istorija biti teza od svih predmeta tako da moramo opasno dobro da se pripremamo za taj predmet.Opet sve pohvale za post! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Sofija <3
      Pošto je to najteži predmet, posveti mu pola sata svakoga dana i nećeš imati problema. Ali svakoga dana. :)

      Delete
  11. Koliko dugo spremas neki ispit? Elem, svaka cast!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zavisi od težine ispita. Neke spremim za 3 dana a neke učim nedeljama...

      Hvala <3

      Delete
  12. Zavrsila sam srednju skolu i ubrzo trebam krenuti na fakultet. Stekla sam uzasnuu naviku, ne znam zasto ali mogu zapamtiti i nauciti stvari samo ako je sve uredno i napisano mojim rukopisom. Mislim da bih mogla imati problena zbog toga 😥 usput, odlican post, a i blog uopce. Nova sam ovdje i bas mi se svidja jer je sve nekako uredno, organizovano, ne znam nekako na svom mjestu 😁 (control freek, I know) 😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probaj da u učenje na fakultetu ubaciš i svoje piskaranje. Naravno da nećeš imati vremena kao u školi da sve izvlačiš i pišeš zato probaj da na primer čitaš lekcije iz knjige i hvataš beleške u svesku (ključne reči, rečenice) koje će ti biti onako reperi da te podsete o čemu se radi. Tako ćeš se postepeno navići i na kucani tekst i na kraju potpuno izbaciti učenje iz sveske. Hvalaaa ti na komplimentim :) <333

      Delete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)