Pričam petkom: 1. septembar iz mog ugla

10:00 AM



Dobor došli u još jedan #pričamopetkom post. Smestite se udobno, zgrabite neko grickalickasto zlo sorte čips, smoki, štepići, vaš omiljeni sok i neku voćku, vitamina radi jer upravo počinjemo naš razgovor za ovaj petak! Nekoliko vas dalo mi je genijalne ideje za naredne postove i večni sam vam dužnik. Jedna od tema bila je 1. septermbar!

Kroz ceo period osnovne i srednje škole taj 1. septembarski dan mi je najteže padao. Iako se u školi tada nikad ništa nije radilo (izuzev sumiranja utisaka sa raspusta) taj dan bio mi je najgori. Gori čak i od zaključivanja ocena iz matematike. Valjda zato što je dolazio posle dugog perioda odmora, izazivao je u meni lenjost bez granica. Toga dana bi mi se obično najviše spavalo, najviše radilo bilo šta drugo, najviše ne išlo u školu. No, preživela sam 12 takvih dana u životu za 12 godina školovanja. I znate šta? Mislila sam to je to! Zauvek dovidjenja tom osećaju. A onda je došao faks, došli su ispiti koje nisam položila na vreme, došao je (tj doći će) još jedan onakav 1. septembar, prvi ispit u ovom ispitnom roku. Pa se sad hvatam za glavu jer shvatam da ću ja biti prosvetni radnik, nastavnica u školi, i da me ni jedan 1. septembar neće zaobići do penzije! Ah gde mi je pamet bila?? :)) 





Naravno, treba napomenuti i onaj 1. septembar kad se kreće u novu školu, novo odeljenje, ponekad i novi grad. Mnogima će ovaj septembar promeniti način života, naročito srednjoškolskim prvacima koji 
žive na selu pa se sa sela, zbog škole, sele u grad. Ja sam bila takav prvak zato se polaska u prvi srednje vrlo dobro sećam. Toga dana nekoliko stotina nas stajalo je ispred škole. Ne znamo ni gde su vrata, ko gde ulazi, ko je s kim u odeljenju, gde su učionice, koja je naša, kuda sada, kako sada? Gledam šta sam obukla, šta su drugi obukli, kako su se očešljali...Gde god da se okrenem kao da svi samo u mene gledaju a ustvari svi gledaju u sve. Uplašene okice, srca lupaju dvesta na sat. Samo da upadnem sa nekim normalnim. Počinje prozivanje. Izlazi jedan prosedi simpatični čikica (ispostaviće se kasnije profesor istorije i moj razredni starešina), i glasno govori ''Prvo jedan'' krenite sa mnom. Sa raznih strana počeše da izlaze usijane, uplašene glavice..pa i glavurde. Prolazimo kroz dugačke hodnike i zaustavljamo se pred jednim drvenim vratima braon boje. ''Ovo je vaša mučionica. Izvolite'' - šaljivo reče seda glava. Ulazim kroz ogromna vrata sa jednom simpatičnom devojčicom koja se odmah spotiče i poleće u svoj najveći blam života. Nekako je hvatam i sprečavam pakao njene duše. :D Niko ništa nije video. Ja dobih sestru za ceo život.




Tog prvog septembra nisam ni mogla da zamislim da će me vrlo ubrzo, godinu i par meseci kasnije život odvesti na sasvim drugu stranu. Promena stana, okruženja, grada bila je ništa naspram promene škole. Ponovo isti strah isti osećaj u stomaku, iste okice. Ovog puta samo jedne - moje. Januar, košava, Zemun. Zemunska gimnazija, novi hodnici, nova mučionica, nova vrata i novi životi iza njih. Ulazim, klecaju mi kolena, profesorka geografije me uvodi na moj prvi čas u novoj školi. Sedam u prvu klupu na jedino prazno mesto. 34 x 2 oka me gledaju, skeniraju, proučavaju. Čas nikad duži. Gledam i ja njih. Zvono spasenja se oglašava. Svi mi prilaze i pružaju ruke. Jedni posle pozdrava odlaze na odmor a par njih ostaje i pruža mi pun podršku. Nove sestre.





Srednja škola je za mene bila prekretnica. U svakom smislu. Četiri godine kasnije od onog prvog septembra stojim i sumiram utiske - sjajno iskustvo, jedan grad, jedan stan, nova škola, drugi stan, drugi grad, treći stan, nova škola, mnogo novih lekcija, sati i sati učenja, strah od matematike, veliki odmori, užine, kontrolni, prijateljstva za zauvek, osamnaesti rodjendani, muke sa fizikom, engleski pet puta nedeljno, odbojka na fizičkom, lektire, ekskurzije, tumačenje stihova, radne subote, štrajk prosvetara, zaključivanje ocena, maturski ispiti, maturski rad, diploma, matursko veče, prelepe haljine, dobra muzika, zagrljaji, suze. Pozdravi do sledećeg vidjenja...

Pitanja za vas:

1.Kako vi podnosite činjenicu da sledeće nedelje krećete u školu? 
2.Da li znate da ove školske godine imate raspust u februaru a ne kao nekada u januaru? 
3. Šta očekujete od ove školske godine? 
4. Koji će vam to predmeti najteže pasti za učenje?


Uživajte u svojim školskim danima. Za ono što vas kasnije čeka u životu, školski dani su slatke muke.










You Might Also Like

30 коментара

  1. Jooj, ja ove godine krećem u prvi razred srednje i iskrno se plašim. Pre svega želim da steknem prave prijatelje, a ne one koji će biti dobri samo kada im je potrebno, Što se tiče samog prvog septembra, meni tu nije ništa strašno, osim straha da možda neću naći društvo u srednjoj.

    Novi post je na mom blogu:
    shineperfection.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Budim se jutros razmisljajuci koji je dan i kad sam shvatila da je petak, prva misao mi je bila 'jej, Andrijanin pricamo petkom post'. :-D
    Uh, ja sam jos ne mogu da poverujem da 1.septembar za par dana. Prosto mi je raspust prosao prebrzo. Ne, nisam znala da je u februaru. Za sad me ta cinjenica i ne raduje bas, al videcemo. :-D
    Ne ocekujem nista posebno, samo to da cu dati sve od sebe za sto bolji uspeh. :-D
    Verovatno, kao i do sada, ovi 'strebacki' predmeti :-D
    I da, predivan post ❤❤

    ReplyDelete
  3. Odličan post :)
    Ja vrlo loše podnosim činjenicu da polazim u školu,ali na moju veliku žalost ne u onu u koju sam išla predhodnih 8 godina već u srednju školu,i to me plaši,jer ne znam šta da očekujem od prvog dana iako će tu biti sva lica koja poznajem,strah od toga sa kime ću biti u odeljenju se iz dana u dan povećava....Što se raspusta tiča,da to sam negde pročitala na internetu,ali nisam znala da će stvarno tako biti...Uopšteno od svih predmeta mislim da će mi najteže pasti engleski (4 časa nedeljno) i fizičko....

    http://fashionawakebyb.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kako je tebi tako je i tvojim budućim drugarima. Samo se opusti i videćeš da najzanimljivije i najlepše poglavlje školovanja tek počinje :)

      Delete
  4. Ja ti se divim,ovo si presavrseno napisala,kao da si ovde pored mene i sve mi ovo pricas! <3
    Kad se samo setim da sl nedelje pocinje skola a jos sam prva godina srednje sve je nekako cudno hvala Bogu imam drugaricu iz osnovne koja je upisala ono sto i ja pa cemo ici zajedno (iako za proteklih 8 godina dve reci nisam prozborila sa njom haha).Najteze ce mi sigurno pasti fizika,hemija i matematika za te sam predmete strasna iako iz sva tri predmeta u osnovnoj imala 4,ali to su bile nerealne ocene iako smo iz matematike imali odlicnog profesora i zbog njega smo se nekako provukli na prijemnom i naucili nesto!Ponovo odlican post! :*
    Outfit post na mom blogu --- http://sofija1837.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti Sofiii ❤
      Super da je tako sada ćeš uvideti da li je (ne)druženje sa njom bilo prava stvar ili velika greška. To što poznaješ nju nemoj da te spreči da se već u startu družiš i sa drugima. Moj savet ti je da sednete jedna iza druge (a ne jedna sa drugom) jer uvek možete sesti zajedno kasnije a ovako imate šansu da upoznate i neku novu devojčicu..pa možda i postanete fantastic4 :) ❤

      Delete
  5. Savrsen post, ne mogu ti opisati koliko sam zapravo uživala čitajući ga. Zaista si mi mnogo pomogla i zato sam ti mnogo zahvalna.
    Sledeće nedelje krećem u 1. razred srednje škole i uplašena sam isto koliko sam i uzbuđena. Svakoga dana me sve više "hvata" trema itd... I dalje ne znam kako ću se na sve to naviknuti. No, nadam se da će sve to ispasti kako treba i nadam se da srednja škola nije toliki "bauk" kolikim ga većina mojih prijatelja smatra. Uopšte nisam znala za taj raspust u februaru, tako da mi i dalje nije ništa jasno. Inače, poslala sam ti poruku na instagramu u vezi toga preko "direct message" pa bi mi puno značilo da mi odgovoriš. Što se tiče trćeg pitanja, očekujem da steknem dosta novih prijatelja, da budem odličan đak i da učim više nego što sam učila u osnovnoj, takođe bih i želela da se što pre naviknem na novu školu, profesore itd...
    Definitivno će mi najteže pasti učenje hemije, fizike, biologije itd. Takođe znam da će mi veliku muku zadati i matematika s kojom se mučim od kada znam za sebe. No, videćemo. Moram ostati pozitivna. :)

    GIVEAWAY je na mom blogu, možete se prijaviti ovde. ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala tii❤
      Zasigurno neće biti lako. Ali kakvi su to snovi ako se do njih dolazi laganice? Srednju školu zamisli kao stepenik na svom putu do sna. Predmeti koje si pomenula ni meni nisu išli od ruke ali sam ih odradila kako tako. Iz nekih su profesori bili bauci ali iz nekih totalna bleja pa se sve zavrsilo super. Tako će biti i tebi. Zato bez treme, uživaju u svom putu do sna. Ljubac!

      Delete
  6. Za razliku od tebe ja baš volim prvi septembar. S obzirom da krećem u srednju školu ja sam jako uzbuđena. ☺ Baš mi se sviđa ovaj post. ☺♥

    ReplyDelete
  7. Polazim u cetvrti razred srednje skole, tako da mi je sve poznato, ipak sada je poslednja godina sa drustvom iz odeljenja i ubrzo cu morati da se odlucim za fakultet. Planiram da odem iz ovog grada i studiram u Novom Sadu, mozda se planovi izmene za koji mesec nikad se ne zna. Iskreno radujem se pocetku skolske godine, jer znam da sama skola nece biti toliko teska i da profesori nece toliko zahtevati kao prethodnih godina, pomalo me plase pripreme za faks ali to je normalno, trudim se da ne stvaram sebi tenziju i pritisak. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cetvrta godina je najlepsa! Uzivaj i vredno spremaj prijemni vec od novembra, decembra. :)

      Delete
  8. Krecem u 8. razred, i jos uvek pokusavam da shvatim da je leto gotovo. Koliko je to tuzno?!
    Za taj raspust sam cula, i nadam se da ga nece skratiti, jer to ne bi bilo fer! :( Generalno mi nije tesko da ucim, ali najgore mi ide fizicko, gde uopste i ne treba da se uci. Ironija. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Osmi razred je u osnovnoj školi najlakši. Uvek možež da se izvučeš rečenicom ''Ali spremam prijemni'' :)

      Delete
  9. 1. Ne mili mi se da krenem u školu, ali sam se uželela dragih lica i, moram priznati, nekih profesora i renovirane školeee, tako da se baš i ne bunim.
    2. Nisam to znala! U februaru ima neko trodnevno putovanje po severu Srbije, bilo mi je krivo što ne mogu otići, a sad sam srećnija no ikad!
    3. Očekujem mnogo više truda i uspeha sa moje strane, prvenstveno. Sve ostalo je sporedno i manje bitno.
    4. Nemam problem sa učenjem, ali fizičko... Uffffff, mrzimm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Za cetvrto smo rodjene sestre!!!!

      Delete
    2. E pa dobro je što nisam jedina, haha.

      Delete
    3. Srećno u novoj školskoj godini :)

      Delete
  10. Ovaj trkst je zaista prelep... stvarno divan i šaljiv i pun setnih uspomena. Prelepo i savršeno doba jednog srednjoškolca!! Odlično je napisano i slike su perf.

    ReplyDelete
  11. Wonderful post..Keep In touch dear..
    Rampdiary

    ReplyDelete
  12. Paa, ja sam trenutno, još uvek, na moru. Vraćam se u ponedeljak, tako da me još uvek nije uhvatila totalna nervoza zbog budućeg učenja, fizike, fizičkog, ostajanja do 3 da bih savršeno naučila lekciju ili da bih je nekome isto tako savršeno objasnila. Drago mi je što krećem u drugu godinu i nemam više onaj strah "S kim ću biti u razredu? Ja ovde nikoga ne znam... Zašto me svi gledaju, nije valjda da prvi put u životu vide nekoga malo punijeg?!". Da, svakakve misli su mi prolazile kroz glavu prošle godine. Sada jedino ne želim da krenem, jer nemam želju da ostavim ovo divno leto i sve vreme koje sam provela sa društvom, na putovanjima ili sve noći koje sam provela sa omiljenom serijom. Što se tiče raspusta u februaru, ne znam kao će to ispasti kod mene u Vojvodini, zbog slučaja slavljenja dva Božića. Možda nam dobro dođe malo drugačija pauza? Nekako, od ove godine očekujem da bude malo lakša od prethodne. Možda će i biti jer sam se navikla na profesore, nove predmete, društvo i sve, ali ipak uvek mislim da ćemo imati puno više najgorih trenutaka, kada će nas pretrpavati učenjem, tako da sam ustajala u 5 da bih učila, a uveče bih ostala do 3. Bilo je užasno. I kao odgovor na poslednje pitanje-FIZIKA. Moja najveća muka, veća čak i od fizičkog. Nadam se da ove godine neču imati isti "incident" kao i prošle. Ocene na polugodištu:Sve petice i fizika i fizičko 3...

    P.S:Ove postove obožavam, volim da čujem priče i iz drugog ugla. Pogotovo iz tvog, svaki put me oduševiš.♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blago tebiiiii :)
      Meni je druga godina bila prekretnica. I bila je lakša od prve...i lakša je od treće u svakom slučaju. Tako da uživaj dok ne dodje pakao :) Verujem da si se mučila zato što ti je sve to bilo novina i sad će ti biti laganica. U drugoj se kristališu i grupe u razredu tako da gde se zadesiš ove godine sa tim ljudima ćeš da se družiš sve do kraja. Puno ti sreće želim :)

      Hvala❤❤

      Delete
  13. Great photos!

    Please click on the link on my blog
    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/08/tropical-with-dressin.html

    ReplyDelete
  14. Lepo si pomogla školarcima, ali ja te razumem, sve smo to prošle i došle do teže stvari, tj. fakulteta. Pričamo petkom ti je super rubrika, mogla bi ako već nisi pisala da pišeš nešto na temu fakulteta za one starije koji te prate. Ljubim te :*

    ReplyDelete
  15. Ove godine krecem na faks i nema prvog septembraaaa :D
    I moram priznati da mi je malo zao toga, kad se pomislim sta me ceka na faksu :(

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)