Kako imati uspesan blog? - 10 Blog tips -

3:39 PM




Dugo sam razmisljala na koji nacin da pomognem svim devojcicama i devojkama koje mi se javljaju sto u komentarima sto na mejlu sa pitanjima: Kako da mi blog bude bolji? Kako da uradim dizajn? Kako radis slike? i slicno. Pa drage moje, ovaj post je namenjen vama i nadam se da ce vam koristiti.



1.Ime bloga

Ime bloga trebalo bi da bude nesto sto se pre svega vama dopada, sto je unikatno i zanimljivo i sto ce drugi lako da zapamte. Kada birate ime bloga, izbegavajte one reci koje se nalaze u svakom drugom blog imenu. Kreirajte nesto svoje. Moj blog se zove Kapege (iako na mojoj naslovnoj slici pise Kapege's life moments). Naziv je nastao od skracenice KPG(KaPeGe). Jos dok sam isla u osnovnu (ahh davno bese) moje drugarice i ja smo imale svoj mali klan koji se zvao KPG. Meni je to bilo prekratko za ime bloga pa sam ga samo iscitala i tako napisala, dakle Kapege.





2.Tema
Vrlo je vazno odabrati tematiku bloga. Da li zelite beauty blog, fashion blog, food blog, travel blog, lifestyle blog, news blog, celebs blog... Ja sam odabrala da budem lajfstajl bloger dakle fashion, beauty, food i travel u jednom. I jos po nesto.



3. Dizajn
Ja obozavam da se igram sa dizajnom bloga i cesto menjam svoj (iako to bas nije pametno ali ne mogu da odolim). Od onih sam sto misle da stalno treba unapredjivati izgled svog bloga ali morate znati da pojedini elementi uvek treba da ostanu isti da bi vas oni koji vam se vracaju prepoznali.



4.Pisanje posta
Kroz ovih 6 godina blogovanja naucila sam mnogo toga o pisanju postova. Prva  i osnovna stvar koju morate UVEK imati na umu kada pisete post je da ljudi ne vole dugacke tekstove. Evo, da ovaj post nije pisan za vas ja bih pisanje zavrsila posle trece tacke. Naravno, postoje postovi kao ovaj koji jednostavno moraju da budu duzi jer nose odredjenu poruku. Oni svakodnevni moraju da budu kratki po pitanju teksta, efektni i sa gomilom slika. Citaoci bloga u velikom broju su samo gledaoci slika.  




5.Slike
Slike su centralna stvar svakog bloga. Ma sta god vi napisali, slika uvek govori bar hiljadu reci. Zato su slike glavne. Najvaznije je da slike budu velike i dobro odradjene. Ne morate imati profesionalni aparat da biste imali slike koje su poput mojih. Ja koristim jedan potpuno obican aparat od nekih 100 eura ali sam mag u doradjivanju slika. To moze svaka od vas. Morate samo da nadjete dobar program, da ga preuzmete i pocnete da se igrate. Najbolje prolaze svetle slike, jako obojene, sto bi se rekolo bright i colorful. Ja ne volim natpise na slikama (tzv watermarks) na kojima se naglasava cija je slika. Ja je slikam, na mom je blogu, ako ti se svidja uzmi, zato samo je i napravila da joj se drugi dive haha :)



6.Gedgeti
Vrlo je vazno da sa strane bloga imate razne opcije za vase citaoce. Gfc dugme je najvaznije jer preko njega vas ljudi prate odnosno svaki put kad objavite post to se pojavi na pocetnoj strani vasih citalaca. Zatim, vazne su i druge stvari popout linkova koji vase citaoce vode do vasih drugih socijalnih mreza, takodje vazno je i kontakt dugme za one koji zele da vam se obrate za saradnju ili evetualna pitanja. Ja volim da vidim i onaj gedget za arhivu. Sve stalo poput horoskopa, tacnog vremena i tih gluposti je suvisno.



7.Publika
Publika vam nece pasti s neba. Da bi ljudi culi za vas i vas blog neophodno je da se svojski potrudite. Postoji mnogo nacina da privucete publiku na blog. Po meni dva najefikasnija su 1. citanje blogova drugih da bi i oni citali moj i 2. giveaway.
Odmah da se razjasnimo prvi nacin se mozda nekima ne dopada ali ta stvar radi posao. Poenta prvog nacina jeste da privucete ljude da vas posete. Vas sadrzaj treba da ih zadrzi a ne cinjenica da vi citate njih takodje. Tek kada ljudi budu posecivali vas blog jer ih zanima sta ima novo, a ne jer ste vi njih posetili, tada cete biti uspesan bloger. Giveaway ili darivanje privlaci mnoogo publike takodje. Jos ako poklanjate super stvar i postavite uslov da vas zaprate na gfc-u, uboli ste premiju. Glavno pravilo je: jedan giveaway - najvise 3 uslova. Znam neke giveaway postove gde su ljudi trazili po 10, 20, pa i 30 koraka do nagrade. Ok, shvatam, zelite da dobijete darivanjem. Ali tako mozete i odbiti ljude. Dakle 3 koraka max!




8.Ideje
Ideje su podjednako vazne kao sve ostale pobrojane stvari. Crpite ideje od svih i od svega. Potpuno je okej ako neka blogerka napise post na primer, o prijateljstvu da i druge urade post na tu temu kad vide od nje. Nije okej da tekst copy - past-ujete. Ali da napisete svoje misljenje, je potpuno u redu. Na blogu nema onoga ''Ja sam prva pisala o tome, ukrala si mi ideju'' ili '' Kopiras me, pises i ti o tome''. To je isto kao da ste neko ko bloguje o kuvanju i skuvate jaje i napisete recept i onda to neko vidi, dopadne mu se i uradi isto i vi ga napadate kako vas kopira. Prvo, mozda je recept nasao negde drugde a drugo, zasto ste ostavili recept ako niste hteli da inspirisete?



9.Linkovi u komentarima
Odmah da vam kazem da ja podrzavam linkove u mojim komentarima jer mi je tako neizmerno lakse da kada procitam neki komentar odmah u sekundi skoknem da vidim ko je osoba koja mi se obraca, kako ona vodi blog i imamo li zajednickih tema. Potpuno nije OK da samo ostavite link bez komentara. Ja takve linkove ne klikcem i takve komentare brisem. Uvek mozes da napises bar nesto, neki komentar sigurno imas.
P.S. Zlatno pravilo beauty sfere tj. beauty blogera u Srbiji je da se beauty blogerima ne stavljaju linkovi u komentare. To je tako od pamtiveka! (moraju oni da budu different :P)  :)



10.Saradnja sa blogerima i kompanijama
Saradnja sa blogerima donosi publiku. Saradnja sa kompanijama novac. Ja sam imala priliku da iskusim oba. I oba su skroz okej.
Saradnja sa blogerima podrazumeva zajednicke postove, giveaway-eve i razmenu publike. A saradnja sa kompanijama podrazumeva reklamu proizvoda u zamenu za novac ili proizvod. Kada su domace kompanije u pitanju bolja je reklama u zamenu za proizvode. Ali kada su u pitanju neki strani veb sajtovi onda je mozda bolje da radite za pare zato sto stignu mnogo brze nego roba. Izbor je vas. Oni koji su zainteresovani za saradnju kontaktirace vas kada vas blog bude dovoljno dobar za njih. Trazice vam informacije i potvrde o pregledima i posetama i tako odrediti novcanu sumu koju su spremni da vam plate. Blogeri ce vam se obratiti za saradnju kada budu smatrali da od te saradnje mozete imati podjednako koristi.




Pisite mi u komentarima ili na moj mail ako imate neka pitanja, predloge, ideje.  Ako vam se svidjaju moje slike i ako zelite post o tome kako radim slike pisite u komentaru :)


~


Sorry guys this post is only in Serbian. I hope that you enjoyed in my photos. <3












































You Might Also Like

55 коментара

  1. Super saveti, a slike su *-*

    teodorassmallworld.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Super post. Dala si mi mnogo lepe ideje! Zaista mi se dopadaju i jako su korisne.
    Mozes li da pises kako smrsati ili voditi zdrav zivot, jer mi treba mala pomoc :)
    http://ivasspecialseciton.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Great post!

    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/02/im-lovin-it.html

    ReplyDelete
  4. Odlični saveti! Slike su savršene, čime slikaš? ♥

    http://fashionholicyeahh.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Baš je lepo što si uradila ovaj post.Jer mi je mnogo pomogao. ♥

    ReplyDelete
  6. Nice Post! I really like your header :)
    wish you a great week


    Michelle -

    www.allclassix.blogspot.de ·

    ReplyDelete
  7. Love the sandals and the polka dotted jean shirt :)
    I am following you back!

    http://everythingthatclicks.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. odlični savjeti..nadodala bih samo još da je za blog potrebno puno samodiscipline i ustrajnosti jer svatko od nas povremeno izgubi inspiraciju i energiju, a nije ni svaki dan dobar dan. Ja sam shvatila da sam puno više motivirana kada pišem o nečem što me i samu zanima, tako da često ubacim nešto novo i drukčije.

    ReplyDelete
  9. how many love things..i like the bag and the fucsia lipstick
    kisses

    ReplyDelete
  10. Svaki tvoj post je poseban,jedinstven. Takođe i izgled bloga. Slike su fenomenalne i zaista me zanima kako ih sređuješ. :) Ovi savetu su sjajni i najvažnije je imati ideje. Nemaš ideje,pišeš blog iz dosade i svaki sledeći post je ''Izvinite što nisam pisala'',onda nisi bloger i ne treba ti blog. Zaista obožavam tvoj blog i instagram. Super si. :D ♥♥

    PS. Koje efekte za slike koristiš na telefonu?




    http://thewayofdreamstwod.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na divnom komentaru! Uglavnom slike sredim na kompu pa kad ih ubacujem na instagram koristim samo 2, 3 filtera..Najvise Lo-Fi :)

      Delete
  11. Saveti su predobri!Svega toga se pridrzavam,mada sada cu da se jos vise usavrsim.Slike su divne.Rekla si da ti se ne svidja kad neko stavi potpis na slici.Meni je to ok,ali je odvratno kad stave na sred slike,to ide negde u coskic,i ne treb da bude velik.Isto,slazem se da nije ok da se neko reklamira na blogu ako ostavi samo link bloga,to je meni krajnje ruzno.Izgled tvog bloga mi je prelep!

    sandraslifebyminimaus099.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobro, mali mozda moze da dodje u obzir :)

      Hvala ti <3

      Delete
  12. super savjeti, bas kada sam se vise pocela baviti svojim blogom,a o slikama da ne govorim! :D

    http://www.itsmissivana.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Odlicni saveti !
    Dobro je da si pomenula GFC dugme za citaoce, jer ga neko i ne stavi :-)
    Super post ! xoxo

    katycolorfulfreak.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)
      Meni je ono najvaznije, kao sto se da primetiti :)

      Delete
  14. Super je sto si ovo napisala da drugi mogu da vide, ja sam ovo sve vec znala, ali ostalima ce koristiti :) xx

    rancicmilena.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Za tebe znam da si znala, tvoj blog ispunjava sve stavke :* :)

      Delete
  15. Ovi saveti su skroz korisni,pokusacu da ih iskoristim....odlican post,kao i blog...uclani se na mom blogu ja sam se uclanila kod tebe :D
    http://sofija1837.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Nice inspirations!!


    www.nissimendes.ch

    ReplyDelete
  17. I LOVE THE PHOTOS!
    I’m an italian blogger and what do you think to follow each other here and on the other social networks? Thank you so much! Let me know when you follow me and I’ll follow back.

    Giada, blogger of Being Over the Moon

    ReplyDelete
  18. Fotografije su ti presavršene. Oduševljena sam. Ako voliš da čitaš poseti i moj blog. http://ljubavnaprvocitanje.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Ovo je odličan post! Fotografije kao i uvek predivne, i sandalice su prepreslatke. Ne znam ali ja sam ovo kapege uvek čitala kepidž kao da je engleska reč. :D

    NA MOM BLOGU JE GIVEAWAY:
    http://shineperfection.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala draga moja :) Jao mislim da je vecina ljudi to isto radila :)))

      Delete
  20. Jao super ti je blog bas sam se pronasla u ovim amaterima hvala ti na inspiraciji :)

    ReplyDelete
  21. Veoma mi se sviđa post i stvarno si mi pomoglaa! :* <3

    Poseti moj blog i prati me ako želiš:
    http://jovanadiaary.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Mnogo si mi pomogla sa ovim postom :)

    girlsstuffblogg.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Sada sam prvi put vidjela tvoj blog :) Drugačiji je od ostalih koje srećem, mislim na ove sa Balkana. Sviđa mi se :) Ovaj post je koristan i sve je tačno što si rekla. Možada si pisala, ali ja još nisam pronašla....priča o fotografijama. Koji program za obradu koristiš, i kako se boriš sa nedostatkom dnevnog svijetla i sl. Ako želiš, možeš vidjeti šta ja pokušavam raditi :) http://in-love-with-art.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Hvala <3

    U poslednje vreme koristim isključivo PhotoScape. Tu pojačavam osvetljenje i kontrast boja, malo kropujem ako je neophodno i to je to. :) Upravo gledam tvoj blog i baš mi se dopada :)

    ReplyDelete
  25. Interesantni saveti, u svakom slučaju drugačiji od većine koje sam do sada čula. Interesuje me da li sve slike radiš sama, ili uzimaš i slike sa neta? Ja sam baš, baš nova u pisanju bloga, i mada je moja tema drugačija (sa usko definisanom nišom), ali meni su savetovali da preuzimam slike sa neta.
    I da, tehničko pitanje- Ne pitam koliko poseta ti imaš mesečno, ali sa koliko se mesečnih poseta smatra da je blog dobro posećen? Za prva dva meseca imala sam malo preko 6000 pregleda na www.toddlersjoy.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sve slike na mom blogu pravim sama. Izuzetak su Amazing places rubrika i reklamiranje sajtova (dva posta mesečno). Ja lično volim da su slike na mom blogu moje jer je moj blog, blog o meni. Ali pošto sam posetila tvoj sada vidim da je on dosta drugačiji i da je okej da budu slike sa neta (jer je tvoj blog više u formi nekog modernog časopisa za roditelje ili neke kolumne).

      Ipak, smatram da bi bio dosta uspešniji da su i fotke tvoje, fotke tvoje porodice, neki vaši trenuci..nekako je intimnije i samim tim interesantnije. Naravno, ako ti to ne želiš onda si se super snašla ovako. :)

      Što se tiče poseta, u početku je i meni bilo isto tako. Oko 5, 6 hiljada za prvih par meseci. Danas je totalno druga priča, na mesečnom nivou imam i do 5, 6 puta više nego tad ali publika naravno dolazi vremenom i reklamiranjem i što češćim pisanjem.

      Imaš super blog, verujem da će ti se dopasti ovaj jutjub kanal bračnog para sa dva klinca iz Jute...Ja ih obožavam :) https://www.youtube.com/user/stylebyellie :)

      Delete
  26. Meni glupo da stavim svoje slike na blog,sta ti mislis? Ja sam moj tek otvorila I moj ce biti prava kopusara,tacnije ubacicu vise zadrzaja pa cu staviti kategorije.www.tanjapopovic.com

    ReplyDelete
  27. Odlicni saveti za nas pocetnike .
    :)

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)