Grčka u martu - Ostrvo Egina - Hodočašće

11:00 AM

Posetila sam Grčku u sred leta, u jesen, u proleće...ostala mi je još samo zima :)

Proleće u Grčkoj? Takvu ponudu nikada nemojte da odbijete. Naravno da se ne možete kupati jer je more prehladno ali je vreme idealno da obiđete sve ono što na godišnjem odmoru preskočite zarad izležavanja na plaži, brčkanja i reseta. :)

Na put smo krenuli krajem marta tako da smo u Grčkoj uživali i početkom aprila. Tokom 6 dana putovanja prešli smo mnooogo kilometara. Videli smo Solun, Paraliju, Pirej, deo Atine i ostrvo Egina. Posetili smo desetak grčkih, pravoslavnih manastira, napravili bezbroj fotografija.... Ovo putovanje je zapravo bilo hodočasničko - čitava tura je osmišljena tako da kroz 6 dana putovanja obiđemo što više pravoslavnih svetinja. Krajnji a ipak primarni cilj bilo nam je ostrvo Egina, dom Svetog Nektarija Eginskog.

Egina je jedno od Saronskih ostrva u Egejskom moru u središnjoj Grčkoj. Nalazi se u središnjem delu Saronskog zaliva, na oko 30 km od glavnog grada Atine. Egina sa nekoliko susednih ostrvaca čini zasebnu opštinu u okviru okruga Ostrva Periferije Atika a najveće naselje na Egini je istoimeni gradić Egina, koji je smešten na severozapadnoj strani ostrva.

Prvo noćenje smo imali u Paraliji, poznatom ''srpskom'' letovalištu na Egejskom moru. U martu izgleda prilično pusto jer nema turista. Samo Grci :)

Pošto smo prenoćili u Pireju krenuli smo ujutru oko 10h za Eginu. Fotografija je nastala na trajektu kojim smo išli od Pireja da Egine. Cena povratne karte je 10e. (bar je tako bilo za grupu)
Ostrvo Egina

I eginske ulice... :)

Na Eginu smo stigli negde oko 12h. Imali smo pauzu za obilazak gradića u trajanju od 4h. Verujte mi da nisam stala. :) Toliko je božanstveno ostrvo i svaki kutak na njemu. Oseti se pravi duh Grčke i Mediterana. Potpuno je sve drugačije nego na severu zemlje i u letovalištima u okolini Soluna. Ulice su uske, sa mnogo preslatkih prozora i vrata, sa gomilom taverni i prodavnica. Na svakom ćošku se prodaju pistaći i to po 12e za kilogram. Kao i masline. Grčke jagode su mnogo slađe od naših. Na Egini, za razliku od Paralije, u martu već ima turista. Uglavnom Nemaca i Britanaca. Svuda se čuju zvuci buzukija i svuda se oseća miris girosa.  Voda je na Egini u martu hladna ali predivno izgleda na suncu. Čista je, bistra, tirkizna do tamno plava. Bukvalno vas mami da je dotaknete. :)

Posle noćenja na Egini i boravka u manastiru Svetog Nektarija Eginskog, sutradan smo krenuli nazad. Ponovo trajekt, ponovo Pirej, ponovo autoput i ponovo noćenje u istom hotelu u Paraliji. Već u pola šest narednog dana smo bili u autobusu za Solun kako bi stigli na liturgiju i pričešće u najveću solunsku crkvu - crkvu Svetog Dimitrija. Pošto smo stigli nešto ranije iskoristila sam priliku da odem do Aristotelovog trga i potražim neki supermarket u blizini. Međutim, bila je nedelja. U Solunu nište ne radi nedeljom. Ništaa!! Izuzev pekara i ponekog kafića. Prodavnice, butici, supermarketi, knjižare, suvenirnice..sve je zatvoreno. Po ulicama nema ljudi, izuzev tu u centru. Zadesio me je i maraton pa sam mogla da šetam kud hoću jer većina ulica bila zatvorena :) Posle liturgije smo krenuli nazad za Srbiju. Ono što vam nisam napomenula jesu imena svih manastira koje smo obišli. Kada sam brojala izbrojala sam 12 ali s obzirom da sam bila još u martu ne sećam se više svih njihovih imena. Neki od njih su: manastir Sv Nektarija Eginskog, Kamariza u Atini, manastir Sv Mine, Dolina Tempi i Crkva Svete Petke, manastir Pantokrator, manastir Svete Anastasije...

U narednim kolažima sa vama delim neke od najzanimljivijih detalja. Imate i opise ispod za svaku fotografiju. :)

Slika 1: Zalazak sunca u Paraliji

Slika 1: Manastir Svete Anastasije
Slika 2: Pirejska luka u 6h ujutru
Slika 3: Paralija
Slika 4: Predivan manastir čijeg imena ne mogu da se setim..