Pričamo petkom: Kako preživeti školu? I

8:30 AM



Pre par nedelja sam započela pisanje ovog serijala. Posle par stotina rečenica kad je već bio pri kraju shvatila sam da sam mnogo toga napisala ali ništa nisam rekla. Išla sam previše okolo a ljudi vole kad im se direktno kaže a još više vole kad im se direktno piše.. Zato ću odmah preći na stvar. U ovom serijalu pričamo o obrazovanju, učenju, savetima kako da preživite to ''đačko doba'' koje je od kolevke do groba najlepše - moš misliti, delimo iskustva i mišljenja!




Znam da nekima lakše a nekima teže pada škola. Ako ste sretnici iz prve grupe blago vama. Ako pak niste, razumem vas. Ali to vam je što vam je..Prestanite da kukate i sažaljevate sebe jer to neće ubrzati proces vašeg školovanja. Neće vam doneti nikakvo dobro. Usporiće vas i pokvariti vam već i onako ne baš dobre ocene. Znam da postoje predmeti koje baš ne možete da svarite. Znam da postoje predmeti koje možete da svarite ali nastavnike i profesore iz tih predmeta ne možete da svarite. I znam da je to samo vaše ubedjenje koje ste sami sebi usadili u misao onog trenutka kada ste loše prošli i počeli da se samosažaljevate. Nepostoji nerešiv problem. Postoji samo osoba koje izbegava da pronadje rešenje. Kukavica, rekla bih. Znate kako znam? I sama sam bila baš ta osoba. 





U početku sam krivila svoju učiteljicu, pa nastavnika, pa profesora... Svi su oni bili krivi što matematika i ja nismo pošle istim putem. Jednostavno nas nisu postavili na čvrste temelje pa smo se celo školovanje ljuljale čas na jednu čas na drugu stranu. A zapravo sam jedini krivac bila ja. Lenja ja. Moja lenjost i nezainteresovanost su me dovele u situaciju da krivim druge ljude i da se pravdam činjenicom ''Ma sad je kasno da krenem celu matematiku ponovo.''

Nikad nije kasno i odustajanje nepostoji kao opcija! Možeš sve što zamisliš ako se potpuno predaš! Škola je prolazna stvar u životu jer ona ne traje večno. Ali njene posledice osećaš dugo. Jer to i nisu posledice zapravo..preciznije rečeno to su uzroci svega što te posle snadje.








Svaki dan kad ti teško padne da ideš u školu, da učiš, da radiš domaći..seti se da postoje milioni dece širom sveta koji bi sve dali samo da imaju priliku da se obrazuju, da sede za tvojim stolom, da uče tvoje lekcije. Mnoga deca širom sveta imaju tako malene i za nas srećnike tako banalne želje - da nauče da čitaju, da pišu, da broje, da govore strane jezike... Mogla si da se rodiš u Etiopiji, Indiji, Kongu, Indoneziji.. da nemaš uslove za život a kamoli za obrazovanje. Ali nisi. Poslata si baš ovde, baš u tu školu, baš u taj razred...Iskoristi svoju priliku.





Ne znam koliko godina imaš, odakle dolaziš, koje sve brige i muke nosiš na svojim ledjima, ni koje uspehe u svom srcu. Znam samo da nećeš živeti večno. Već si prešla odredjen broj godina i ne zna se koliko te još čeka ispred tebe! Nadam se puno ali koliko god da ih je iskoristi ih na pravi način. Ni jedan sekund tvog života ne treba da protraćiš na mržnju neke nauke, predmeta, profesora... Ne smeš da dozvoliš da tvoje dragocene sekunde budu utrošene na tako banalne i grozne stvari kao što su mržnja, lenjost, odustajanje. Zar ne bi bilo bolje da u toj sekundi voliš bilo šta, radiš bilo šta, boriš se za bilo šta? Zato izbaci gnev iz sebe i počni da razmišljaš vedrom stranom svog duha. Tvoje osećaje znaš samo ti i nemoj sebi da priredjuješ ta neprijatna iznenadjenja.. Škola je najmanji problem koji ćeš imati u životu. Ako si na to ogorčena šta će biti kasnije? Sve je u glavi. Čovek svojim stavom može sve.

Ovo je kraj prvog dela ovog serijala. Sledećeg petka čeka vas nastavak!



Moja pitanja za vas su:

1. Na koji način bodriš sebe kad si lenja da učiš?
2. Napiši 1 predmet koji te najviše muči i zašto te muči?




















You Might Also Like

10 коментара

  1. Srećom sa matematinkom nikada nisam bila u svađi. Istina je da mi nije omiljeni predmet, ali je i ne mrzim, šta više, draga mi je, u neku ruku. Ipak, dešava se da mi se jednostavno ne uči, ali u takvim situacijama bodrim sebe onim: 'Hajde, ako sada ne dobiješ dobru ocenu, koju školu ćeš uspeti da upišeš?', pa mi onda nakon toga motivacija odmah poraste. A predmet koji najviše mrzim je definitivno tehničko, em nisam precizna, em mislim da je zaista ne potrebno učiti tako puno bespotrebnih informacija o valjcima i bagerima, haha. :) <3

    In my heart

    ReplyDelete
  2. jedva čekam nastavak. :)
    1. nisam lenja da učim, ali, što se tiče motivacije za školu motivišeš me ti kao blogerka i mnoge slike koje nalazim na we heart it-u ( btw; zapratila sam te, nisam znala da imaš nalog. xd )
    2. postoji samo jedan jedini predmet - matematika, najgori predmet u mom školovanju i najlošija ocena u mom proseku, stvarno ne znam kako ču da se izborim sa matematikom ali nekako moram!

    ReplyDelete
  3. Hello from Spain: good luck with math. Nice pictures .. We keep in touch

    ReplyDelete
  4. Učenje u društvu može biti jako korisno kada vam nedostaje inspiracije. :)
    Posetite moj blog i učlanite se, uzvratiću -----> Fashion, Beauty and Style

    ReplyDelete
  5. Pored zaista fenomenalnih slika, tekst ti je još bolji. Toliko si realna i to mi je baš sviđa. Zaista odličan post, a i općenito, naravno, blog!♥ I moja najveća motivacija za učenje je fakultet, definitivno. A predmet koji ne volim jest geografija, nije mi baš zanimljiva. :D

    My little corner

    ReplyDelete
  6. Ja nisam nikada imala nekih orgomnih problema sa matematikom. Uvek sam znala za prolaznu ocenu i više, ali nije ni da je nešto volim i da se nešto savršeno slažemo. Ima nekih oblasti koje apsolutno ne kontam, ali ima i onih kojih kontam savršeno! Hemija mi je možda najteža, ali smatram da je za to kriva nastavnica koja ne zna da objašnjava zadatke.

    Milica's diary

    ReplyDelete
  7. Ja I nemam baš problema sa matematikom,ali zato sam svake godine na muci,kad je riječ o engleskom.Stalno taj izgovor,ovo ono,ali na kraju mi pokloni nastavnica ,koji bod,kako bi mi bilo 5.Zaista naša nastavnica nam jednaput godišnje napiše lekciju,već ona kaže da nam je ovo lagano,i objasni u 5 minuta.Žena je totalno neodgovorna.Krivim je za to što je neodgovoran nastavnik,i desi joj se po 2 sedmice da ne donese ispravljen listić,a kad je napomenemo, pravi se luda,i pita kad smo ga radili.


    http://ameliabelieveme.blogspot.ba/ -Na mom blogu je debata,o nastavničkom odnosu prema učenicima,pa bi mi mnogo značilo kada bi je pročitala:)

    ReplyDelete
  8. Ovako, ja uopće kod kuće ne učim toliko jer mi nije potrebno jer slušam pod nastavom (još uvijek sam osnovna škola pa nije toliko teško), ali kad imam neki teži predmet, na primjer kemiju potrudim se da to naučim i zapamtim iako mi to nije zanimljivo jer ima par učenika u mom razredu koji imaju problema sa čitanjem, idu kod psihologa i tako, ali im ništa ne pomaže pa mi to daje motivaciju da ako bar ja mogu, ako nisam nikako spriječena da to naučim.

    ReplyDelete
  9. Ovaj deo mi se tako dopao. :) Jedva čekam sledeći petak. <333 Mislim da ću se od sada motivisati pri učenju upravo ovime što si rekla. :) Kad možemo, zašto ne bismo? :) Najgori predmet - takođe matematika. :/ Mislim, uvek kada počnemo novu lekciju, i obično je ne shvatim na času, ja njeno učenje ostavim za sutra, pa za prekosutra, pa za tri, četiri dana, pa za nedelju dana, i sve tako... I onda dođe kontrolni, i meni se nagomila sve što smo do tad učili, i onda ništa ne shvatam. :D Ali sada shvatam da je problem u meni, hvala ti na ovako divnom postu. :) <333333333333333333333

    ReplyDelete
  10. Ja nikad Nisam imala problem sa matisom Ali zato fizika najgori predmet mog zivota

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)