Pričamo petkom: Ženska tema ''Oni dani''

10:00 AM


Još pre par meseci neka od mojih dragih čitateljki zamolila me je da napišem post na temu ''onih dana'' u mesecu. Dugo sam razmišljala kako taj post treba da izgleda, šta kako da kažem, odnosno napišem.. Iako ja nemam predrasude i ne ustručavam se kada o tome pričam sa mojim prijateljicama nije mi bilo svejedno da započnem temu o kojoj bi svakako moglo da se kaže mnogo toga. Pošto vas gledam kao svoje prijateljice po tastaturi (keyboardfriends) rešila sam da se raspišem i podelim svoja mišljenja i iskustva sa vama. I željno iščekujem da čujem vaša. 

Mene su oni dani zadesili po prvi put još dok sam išla u peti razred osnovne škole. Sećam se, kao da je juče bilo, kako sam došla iz škole i otišla da piškim. Kad sam se skinula videla sam ogromnu mrlju boje čokolade na donjem vešu i iste sekunde počela da vrištim kao da sam u najmanju ruku videla anakondu u kupatilu. Zapomagala sam i dozivala majku jer nijednog trenutka nisam ni pomislila da je to menstruacija (od milošte meca). Pomislila sam da imam neku neizlečivu bolest koja se upravo manifestovala i da ću verovatno umreti u narednih pola sata, sat. Mama je uletela u kupatilo misleći , po mom vrištanju, da je počeo nuklearni rat i kad je videla tako se nasmejala da mi je bilo došlo da je momentalno izbacim vani i umrem tu u kupatilu sama i ostavljena. :D Nije mi dolazilo do mozga ni to što mi je tri puta ponovila ''Dobila si!''. ''Šta sam dobila? Umreću, jel da? Kaži mii'' govorila sam uspaničena. A onda mi je mama izvadila uložak i sve je bilo jasno kao dan. Narednih par meseci sam svaki put kad dobijem na svakih pola sata išla u kupatilo (ili iza ćoška) da proverim stanje dole. Da mi slučajno sve to ne iscuri i uništi mi garderobu ili me osramoti pred ljudima. Naravno da se to tada nije moglo dogoditi jer su prve mece uvek slabe i kratke..A i da su jake verujem da za pola sata ne bi mogle da naprave neku veću štetu.



Imam sreće da moje mece nisu bolne ni obilne i traju od 5 do 7 dana. Stomak i donji deo ledja me bole samo sat, dva pre nego što dobijem i posle više nemam nikakvih problema. Problem imam samo kad se prehladim ili prehladim jajnike, e tad ume da bude baš bolno. Ali se čuvam i to mi se retko dešava, možda jednom godišnje imam jači bol. Meca je vrlo redovna i uvek imam iste simptome na desetak dana pre nego što dobijem. A oni se ogledaju u tome što imam strašne napade potrebe za slatkišima (ove slike su nastale baš u tom periodu) i naravno tu su i bubuljice koje ti slatkiši izazivaju. Prateći svoje ponašanje kroz nekoliko meseci došla sam do zaključka da su ti napadi prouzrokovani upravo mecom, jer istog dana kad dobijem želja za slatkišima iščezava a bubuljice prestaju da se pojavljuju ili se povlače. 



Postoje devojke koje se muče sa menstruacijama i ne obraćaju se nikome za pomoć, jer misle da i druge devojke imaju takve menstruacije. Većina prvih dana ima jače krvarenje, ali ako morate da menjate uložak na svaka dva do tri sata ili ako vam menstruacija traje duže od 8 dana, trebalo bi da se obratite doktoru, za svaki slučaj. Generalno menstruacija ne bi trebalo da vas ometa da normalno funkcionišete, krećete se, idete u školu...Ako su bolovi i krvarenje toliko jaki da tih dana niste sposobni da ustanete iz kreveta savetujem vam da posetite lekara. Kažu da ako uzimate lekove protiv bolova zbog jakih grčeva trebate to da uradite čak pre nego što krvarenje počne. Naravno, uz konsultaciju sa doktorom. Ne zaboravite da i tokom menstruacije možete da ostanete trudne, da menstruacija ne mora da bude uvek baš baš redovna i ista i da tokom tih dana u mesecu treba da još bolje vodite računa o higijeni, češće se perete i menjate donji veš kako se ne bi osetio neprijatan miris. Što se tiče uložaka, raspitajte se koji ulošci su najzdraviji i te kupujte. Tampone ne preporučujem, jer ih sama ne koristim i jeza me hvata kad pomislim na onu devojku što je zbog tampona ostala bez noge! 




Nadam se da je nekoj od vas ovaj post koristio.


Želela bih da vas pitam:

1. Kada ste prvi put dobile i da li ste bile uplašene kao ja?
2. Koliko vam traje krvarenje i imate li bolove?
3. Da li koristite tampone?

Ako ste sramežljive odgovorite anonimno.

Čekam vaše odgovoreeeeee! :)


Camera: Samsung ST66






You Might Also Like

21 коментара

  1. Prvi put sam dobila uoči dočeka Nove godine, u petom razredu. :D Sećam se da me je čitavo veče pre toga stomak strašno boleo. Sutradan uveče, dok su svi skakali, pevali i jeli uz Novogodišnji program, ja sam plakala i previjala se od bolova. Ponoć je prošla, ja sam ušla u toalet i imala sam šta da vidim. Bila sam uplašena i bilo me je sramota da kažem mami, ali ipak sam joj šapnula 'Curi mi krv tamo dole' i ona me je, naravno, uputila u sve. Isto tako sam svaki čas proveravala šta se dešava, grozno sam se osećala što sam morala 'to' (uložak) da nosim itd. Sada sam 4. razred srednje škole, što znači da je od moje prve menstruacije prošlo dosta vremena. Nikada nisam nosila tampone, uvek su to bili ulošci. Ranije sam imala malo obilnija krvarenja, a otprilike u poslednjih godinu dana, ona su znatno manje obilna. Ciklus mi je vrlo redovan, traje 4 - 6 dana mesečno, ne više od toga. Međutim, imam stravične bolove i u tih par dana popijem bar 3 - 4 tablete, jer bez toga ne mogu.
    Mislim da je ovo stvarno sjajna ideja za post. :)

    ReplyDelete
  2. Okej, moraću anonimno. Trenutno sam osmi razred i još uvek nisam dobila. Iskreno, ne oduševljava me misao na krv. Kažu da je normalno da se prva menstruacija dobije od desete do šesneste godine, pa ne verujem da nešto nije u redu sa mnom, a i već duže vreme imam sekret i sve simptome, i kako to već ide.

    ReplyDelete
  3. Odlična tema za post, super si sve napisala kao i uvek. Ja sam dobila pre oko 2 godine, tačnije u šestom razredu. Predhodno nisam imala nikakvih simptoma i nisam bila uplašena, jer smo imali par dana pre i neko predavanje o tome. Traje mi po 4 dana i retko me boli stomak ili tako nešto. :*

    ReplyDelete
  4. Divan post zaista! Uživala sam čitajući ga..
    Ja sam dobila prvi put relativno skoro, prije nekih 2 mjeseca. Pošto mi je se to desilo samo jedanput, sjećam se da je trajalo 6-7 dana do samog kraja. Ja sam imala ogromnih bolova, a pritom je bilo ljeto, pa je pridodala vrućina. Stvarno mi je bilo malo teško, ali sada čekam da vidim kako će mi biti kao '2. put'. Nisam nikada nosila tampone niti razmišljala o njima, trenutno mi kao djevojčici od 12 godine ne trebaju. ♥

    Spomenula sam te u zadnjem postu, pogledaj - allforyou23.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. So lovely pics dear, i love them! *-* And such a nice stuffs!
    xoxo
    www.milleunrossetto.blogspot.it

    ReplyDelete
  6. Hvala ti mnogo što si mi ispunila želju! Ja sam bila ta čitateljka, hehe. :)

    ReplyDelete
  7. Prvi put sam dobila u šestom razredu i nisam bila uplašena jer sam već bila dovoljno upućena u to. Traje mi 4-6 dana i retko kada imam bolove, možda samo jednom godišnje i to prvog dana. Ne koristim tampone. Sigurna sam da će post mnogima koristiti i lepo je što si ga napisala. :)

    ReplyDelete
  8. Prvi put, u šestom razredu. Ne sećam se baš tačno kako se sve to odvijalo, ali znam da nisam toliko paničila jer sam već znala šta je to crveno bilo. Osećala sam se jako čudno i neobično, a i bila sam među prvim devojčicama u razredu koja je dobila. Svaka moja menstruacija je nenormalno bolna, tako da bez lekova nisam ni za šta sposobna. Traje mi 5-6 dana, ne koristim tampone jer mi je sama pomisao na njih odvratna i po meni najbolji ulošci su Libresse jer su skroz prijatni i udobni. ♥:)x

    ReplyDelete
  9. I je ću isto biti anonimna. Ja sam prvi puta dobila u sedmom razredu pod zimskim praznicima. Krvarenja mi tu i tamo budu jača, no trajanje im uvijek bude 3-5, maksimalno 6 dana. Još mi nije u potpunosti redovno, no budući da je prošlo manje od godinu dana, nisam zabrinuta oko toga.
    Inače, moja reakcija kada sam dobila bila je jako slična tvojoj. XDD

    ReplyDelete
  10. Prvi put sam dobila u sedmom razredu. Bila sam prva smena i celoga dana sam imala osecaj da nesto curi, ali nisam se obazirala, kada sam dosla kuci videla sam braon mrvicu, ali pametnica nije ni posumnjala na to, vec sam mislila da je to neka fleka koja se nije dobro skinula pri pranju. Odmah sam otisla na rodjendan skakali igrali zezali se, i sve je bilo super dok kod kuce nisam zatekla lokvu krvi, iako sam shvatila o cemu se radi, mama je morala priskociti u pomoc i objasniti mi detalje. Reakcija mi je bila potpuno normalna, cak mi je bilo i smesno pa sam se celoga dana smejala, ne znam zasto. Od tada je proslo oko dve ipo skoro tri godine, jos uvek nije potpuno redovno, ali u poslednja tri meseca bar ide malcicw redovnije sa obzirom da je ranije to bilo na svakih deset dana, ili na svaka dva meseca. Prilicno je obilno, traje oko 7-8 dana, ali NIKADA se ne desi da mi ne prodje na posteljinu drugog dana ma koliko se zakamuflrala. ;)

    ReplyDelete
  11. Odličan post!

    Ja sam prvi put dobila ove godine,i moram reci da sam bila prilično staložena,s obzirom sa sam Drama Queen :D Krvarenje mi traje ....Nekad duže a manje krvarim,a nekad obratno.Tampone ne koristim,jer me užasavaju iskreno! :) BTW imam 13 god.!

    Angela's Life <-----------------



    ReplyDelete
  12. Lovely pictures. The treats look so delicious and sweet. :) Michele xx

    ReplyDelete
  13. Baš mi je nekako trebao ovaj post. Razmišljala sam dugo da li da komentarišem anonimno, ali ipak sam odlučila da to bude ovako - javno. Dobila sam na raspustu 2011. godine (završila sam tada četvrti razred i baš sam tog dana išla po knjižicu jer je bio 28. jun). Bila sam jako uplašena i reagovala sam na isti način kao i ti, tako da mi je drago što nisam jedina. Meni se i dalje ciklus nije ustalio što je dosta čudno i nekada dobijem na 25, nekada na 30, a nekada i na 35 dana. Nemam neke bolove, ali se desi da me zaboli baš dosta u predelu jajnika ako idem bosa po hladnim pločicama ili ako se ne oblačim kako treba. Ciklus mi traje od 6 do 8 dana. Ali obično mi ono obilno krvarenje traje samo 3-4 dana i posle se postepeno smanjuje. I da, ne koristim tampone i nekako mi se to čini odvratno, tako da ne verujem ni da ću ih u skorije vreme koristiti. :/
    Sjajan post i fantastične fotografije! <33

    ReplyDelete
  14. Malo čudno ali ja sam prvi put dobila još pre polaska u četvrti razred,sećam se da sam bila očajna ceo letnji raspust mi je bio pokvaren zbog toga.Krvarenje mi traje oko 7 dana,a bolove imam samo prvog dana...Tampone ne koristim meni je to totalno bezveze....
    Hvala ti puno na ovom postu.... <3

    ReplyDelete
  15. Ja sam prvi put dobila isto u petom nisam bila preplasena vise sam bila uzbudjena ali imala sam strah kada na casu sedim i kad zvoni ustajem tad sam se osecala ulepljeno i mislila sam da mi je sve procurelo to mi je bio najveci strah ako mi verujes ;)

    ReplyDelete
  16. Isto u 5 razredu, i nilo je neobicno, secam se. :) Nemam nesto bolne, niti onimne menstruacije, redovne su, traju 4, najvise 5 dana.
    Vrlo mi je bitan taj segment mog zdravlja pa sam redovna u pregledima.
    Gnusam se tampona, takodje, nisam oh nikada koristila niti cu. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao sto neko dole rece, malo se osecam matoro, ali valjda ce nasa iskustva pomoci ovim mladim devojkama.:)

      Delete
  17. Prosto me sramota da komentarišem kad vidim koliko sam "matora" u odnosu na ostale čitateljke tvog bloga. :-p Ipak, ovo je tema o kojoj treba pisati i mislim da je nepravedno zapostavljena. Iako smo "prosvetljeni" i živimo u 21.veku, tužno je što se devojčice/devojke stide da o temi otvoreno razgovaraju ili savete traže po internetu. Svoje telo treba prihvatiti celokupno i podjednako posvetiti pažnju svakom delu i procesima koji se u njemu odvijaju. Ukoliko ne možete sa nekom bliskom osobom da o tome pričate, potražite savet ginekologa, odbacite sve predrasude ili stid. Najgore su greške iz neznanja. Bila sam šesti razred, o meci sam znala dosta, jer su moje drugarice dobile pre mene, a knjiški moljac je isčitao sve što je mogao da nađe u tadašnjim tinejdž časopisima. To mi je pomoglo da ovu promenu prihvatim manje stresno. Onda slede godine mesečnog mučenja i previjanja od bolova. Takođe, ciklusi su bili neuredni i promenljivog trajnja i obima. Konkretan uzrok nije postojao, pa sam pravila strategije kako preživeti one dane. Situacija se malo popravila u srednjoj školi. Sledi tipično "babska " priča. Kada sam rodila prvo dete svi moji problemi su nestali. Da li zbog hormonalnog podudaranja, redovnih odnosa ili nečeg trećeg, tek bolove mogu osetiti samo ako sam prehlađena. Prvo kašnjenje posle 3 godine, značilo je druga beba. :-) Koristim isključivo uloške i to sa pamučnim slojem, jer oni drugi iritiraju i vrlo su neprijatni. Žalim što se komentar odužio, nadam se da će nekom značiti. Puno pozdrava!

    ReplyDelete
  18. Ja sam prvi put dobila relativno skoro, pre oko 6 meseci, dok sam bila 6. razred. Tada sam bila dosta upućena u sve vezano za menstruaciju od strane mame i drugarica, pa se nisam bog zna kako uplašila, ali mi svakako nije bilo svejedno. Ciklus mi se još nije ustalio, ponekad dobijem na 20, 30, ponekad i više dana, što je normalno u početku, a bolove uglavnom nemam, samo ponekad drugog dana. Super post, drago mi je da si pisala o ovoj temi :).

    ReplyDelete
  19. Hajde pošto sam starija da kažem neko moje iskustvo i uputim neke savete ovim devojčicama :) Ja sam kao ti u tom nekom periodu dobila, tako 5-6 razred, nisam sigurna tačno. Nisam se previše uplašila, ali mi nije baš bilo jasno o čemu se tu radi. Sestra je ta koja je prva videla i objasnila mi se da ne brinem. To je manje bitan deo, bitnije je ovo što si i ti pri kraju napisala. Redovno idite kod lekara, bez obzira na to da li imate neki problem ili ne. Sa druge strane, nemojte misliti da su prebolne menstruacije zaista normalna stvar. Ja sam mislila da je to ok, u stvari da je nasledno, jer su tako i mama i sestra, ali sam shvatila da svaka od nas ima neki zdravstveni problem što se toga tiče. Otkrila sam da ipak nešto nije kako treba i drago mi je što mogu to da rešim. Ja sam od onih devojaka koje ne mogu dva dana da hodaju, sede, leže, da postoje koliko jake bolove imam. Od skora sam na terapiji, nije baš previše uspešna, ali treba vremena za to. Neke stvari su mi se ipak regulisale. Znači, redovna kontrola, ako primetite nešto čudno javite se lekaru dok ne pređe u veći problem. Krvarenje mi traje kao tebi 5-7 dana, zaboravila sam to da odgovorim i ne koristim tampone. Što se tiče uložaka, problem je što su ovi bolji često i prilično skupi, jer za tih sedam dana nam trebaju i oni dobro upijajući, i oni koji su malo manji sa ne prevelikom moći upijanja, kao i dnevni ulošci za kraj menstruacije. Sve to ume da iskošta prilično. Inače, mogu se naći neki dobri koji nisu toliko skupi. Libres su mi ok, dobro upijaju, neki tipovi su i prijatni za kožu. Preporučujem i naturelu, ali njih koristim onako 4. i 5. dana, oblično mirišu, pamučni su i prijatni za nošenje. Eto, nadam se da sam nekome pomogla :)

    ReplyDelete
  20. Ja sam dobila na letnjem raspustu pred polazak u šesti razred. Nije me toliko iznenadila menstruacija i meni se nelako odmah ustalio ciklus sto smatram sreċom. Meca, kako ti kažeš, mi traje stalno devet dana ali ginelokog kaže da je sa mnom sve OK, ali se slažem sa tobom da sve devojke kojima traje preko osam dana treba da odu kod lekara. Inače nemam neke velike bolove, ponekad u krstima i u takvim situacijama samo popijem tabletu. Pošto se bavim plivanjem koristim tampone i napominjem da to nije zdravo za svakodnevnu upotrebu i za bukvalnu zamenu uložska, već da se oni koriste isključivo u vodi,a odmah potom izlaska iz nje, treba ga izvaditi.

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)