Pričamo petkom: Kako preživeti svađu sa BFF?

10:00 AM


Sve mi imam dobre, vrlo dobre i najbolje drugarice. Kao ocene u školi. Iz predmeta u kojima smo odlične vladaju petice a one koje ne volimo nema šanse ikad da naučimo, razumemo i zavolimo. Tako je sa prijateljicama. Sa onima koje nam odgovaraju smo odlične, ipak sa onima sa kojima smo na različitim talasnim dužinama ne možemo ma koliko se trudile. No desi nam se da i iz najomiljenijih predmeta dobijemo kad-kad lošu ocenu. Loš dan, loše raspoloženje, loš trenutak i bap kec. Tako i sa drugaricama. Desi se da uprskamo stvar, da se ne razumemo u trenutku pa pukne svadja, rasprava. Onda kažemo, onako u besu, ono što ne mislimo i kraj. Kad se glava ohladi i strasti smire muče nas mnoga pitanja. Kako se posle izvući iz toga? Kako se vratiti na pravi put? Kako da sve bude kao pre? Ne bih vam znala reći. Reći ću vam samo kako ne treba.

Kad sam bila peti razred upoznala sam jednu od svojih najboljih drugarica ikada. Zapravo, upoznale smo se vrlo spontano i već prvog dana počele smo da se družimo intenzivno.Odlazile smo jedna kod druge, spavale jedna kod druge, gledale filmove, serije, putovale, pričale o momcima, smejale se, plakale.. Bile smo srodne duše. Kao sestre. Naše prijateljstvo je trajalo sve do druge godine srednje škole kada smo se zbog jednog nesporazuma pokačile. Zapravo, drugi ljudi su nam smestili. Eto, sad se više ni ne sećam šta je bilo u pitanju. Ali stvarno. A to nas je upropastilo. Nevažna stvar, nevažni ljudi, sitnica. Tvrdoglave smo bile obe i nijedna nije htela da popusti. Čak nas ni naša treća srodna duša, treći član Kapege tima, nije uspela pomiriti. Mesec dana posle toga preselila sam se u Beograd i sve je puklo zauvek. Sećam se da je plakala kad sam odlazila iako smo tad još uvek bile u lošim odnosima. 
Naravno, vremenom smo potpuno zaboravile svadju ali se od nje nikada nismo oporavile. Čujemo se kad jedna drugoj čestitamo rođendan ili prokomentarišemo sliku na fejsu. I to je sve što je ostalo od divnog prijateljstva. Ona je otišla svojim, ja svojim putem. Interesovanja nam više nisu ista, društvo nam više nije isto, ne živimo u istom gradu..Ali sutra da me pozove i kaže mi: Andrijana treba mi to, to to i to..Ja ću biti tu za nju svakako. Poenta priče je da sebi ne dozvolite ovako nešto. Ako ste se posvadjale sa nekim zamislite samo da vam se dogodi naša priča. Ako mislite da je to ok, onda ostanite tvrdoglavi. Ako ovo ipak ne biste podnele, pregurajte, prećutite, popustite..Prijateljstvo je važnije. 
Ovo je bila jedina svadja u mom životu. Lekcija za sva vremena. Više nikada sebi nisam dozvolila nešto slično.

Moja pitanja za vas:
Da li ste se ikada posvađale sa najboljom drugaricom ili drugom? Oko čega? Da li ste to prevazišli i družite se i dalje?


*Kao i uvek, u Pričamo petkom tipu postova apsolutno možete i anonimno da odgovarate. Ovakvi postovi će izlaziiti svakog petka. :) 

Slike su iz 2010. :)

Slike su iz 2010. :)

You Might Also Like

21 коментара

  1. Ja i moja tadašnja najbolja drugarica smo bile nerazdvojne, recimo tokom šestog, sedmog i osmog razreda. Upisale smo istu školu, samo drugi smer. Ja sam upala u isti smer sa par devojaka koje sam dobro poznavala, a sa njom je bila samo jedna devojka sa kojom nije bila najbliskija. Broj časova nam se nije poklapao, njoj je sve više smetalo što provodim vreme sa tim devojkama, iako sam na odmorima uglavnom bila sa njom. Jednom prilikom su me te devojke pozvale da zajedno proslavimo Novu godinu (a ti planovi su počeli negde u oktobru). Ona se tada naljutila na mene jer ću slaviti sa nekim drugim, a ne sa njom, iako ja na te planove tada i nisam pristala. Ubrzo smo pričale na zimskom raspustu i navodno smo sve rešile, ali odnosi su nam zahladneli, jako. Posle toga više ništa nije bilo isto. Ponekad bismo razmenile po koju reč i to je bilo sve. Sada, kada treba da krenemo u 4. godinu srednje škole, ona i je nemamo apsolutno nikakav kontakt. Eventualno smo ponekad na ćao - ćao na ulici, a kada smo same na autobuskoj stanici, ona stoji sa jedne strane, ja sa druge. Žao mi je što je sve to tako ispalo, ali znam da ona sada ima svoju najbolju drugaricu, imam je i ja, i uvek kažem - ko zna zašto je to bilo dobro. Iako nikada neću sasvim preboleti to što se desilo... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Auuh! Kad bi ti ona sutra prišla i rekla ti da želi da sve bude kao pre i da počnete opet da se družite, da li bi ti pokušala? :)

      Delete
    2. Da, ja sam takva, sigurno bih pristala da porazgovaramo i malo poradimo na tom odnosu, ali nisam sigurna da bi ikada to moglo da bude kao i pre. :)

      Delete
  2. Draga Andrijana, rasplakala si me ovim postom. Zao mi je sto ti se desilo ovako nesto. Imam i ja slicnu situaciju, ne pricam sa najboljom drugaricom iz detinjstva, sa kojom sam isla u osnovnu skolu. Ne pricamo od 2012.god, a sve to zbog gluposti. Mada pokusavale smo da se pomirimo, al nije islo. :-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. :( Verovatno je potrebno da sazrite obe i naučite da prelazite preko takvih stvari, do tada preostaje samo da se čeka. Ako živite u istom mestu pomirenje će pasti kad, tad. <3

      Delete
    2. Verovatno bi tako i bilo, ali ja jednostavno nemam vise zelju ni da se pomirimo, posle svega sto je ucinila i pricala protiv mene. :-) ❤

      Delete
  3. Jako divan post,Andrijana. ☺☺ Sećam se da prošle godine, moja tadašnja najbolja drugarica nije htela sa mnom da razgovara zbog jedne glupe sitnice koju sam rekla. Evo,godinu dana kasnije i dalje ne razgovara sa mnom,a ja i dalje ne znam zašto. ☺ Sada u srednjoj novo društvo te je to super. ☺♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh svašta. Sad ćeš ti naći neku sto posto :D ♥♥

      Delete
  4. Stvarno mi je zao zbog tvoje price, skoro sam se rasplakala. Uzasno je kako se te stvari dogode preko noci, a traju mjesecima, ili cak godinama. Ja sam imala dvije najbolje prijateljice (ne istovremeno), iako sad kad gledam vidim da nismo s prvom nisam bila bas toliko bliska i vise to ne bih nazvala najboljim prijateljstvom. Od druge sam se doslovno preko noci udaljila zbog nekih glupih sitnica i nesporazuma, i i dalje mi je zao zbog toga. Nismo se svadjale tako da stvarno ne znam sto se dogodilo. Sad smo si dobre, ali nekako cini mi se da vise nikada necemo imati isto odnos kao prije,iako se trudim.. :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daj sve od sebe ako misliš da to prijateljstvo vredi. Ja eto nemam priliku na tako nešto s obzirom da smo fizički udaljene..

      ♥♥♥

      Delete
  5. Sa svojom nekadašnjom najboljom drugaricom se družim od prvog razreda osnovne, a sada ćemo prvi srednje. U petom razredu je ona počela da se druži sa drugom devojčicom i mene potpuno zapostavila. Nakon nekog vremena, ona mi se izvinila, ja sam joj oprostila jer je jednostavno volim i mislila sam da je uvidela svoju grešku i da je neće ponoviti. Međutim, pred kraj osmog razreda to se dogodilo ponovo, samo što se ovoga puta nije izvinila, niti je sve kao što je i bilo. Ali i da mi se izvinila, ne verujem da bih mogla ponovo da joj verujem. Samo nikada neću da saznam da li se ona sve vreme pretvarala da joj značim i da li su svi oni lepi trenuci sa njom bili lažni. Mi smo sada u dobrim odnosima, ne kao pre, ali dopisujemo se ponekad na Facebooku i popričamo kada se vidimo, ali ja tada imam osećaj kao da razgovaram sa strancem, a ne sa osobom koja mi je bila kao sestra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhh znam taj osećaj. Sličan slučaj sam imala sa jednom prijateljicom, kad sam bila mladja. Družile se od prvog do osmog, bile kao sestre. Upisale različite srednje ona na jednu ja na drugu stranu. Eno, udala se, ima dete od godinu. Kad je sretnem na ulici, javim joj se, ali kao da gledam stranca. Kao da niiiikad nisam poznavala tu osobu.
      Ta priča ti je gotova, lakše je kad ima svađe nego kad se odnosi samo tako zalede. :/

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Savršeno napisan post. Mnogo mi je žao što se tvoje prijateljstvo sa jednom od tvoje tri najbolje drugarice prekinulo. Ti si divna osoba i verujem da se sve to izdešavalo kada jednostavno nisi bila raspoložena. Svađa je nastala, rekle ste jedno drugoj ono što ne bi trebalo. No, i dalje mislim da ako ti je ta drugarica stvarno bila toliko dobra drugarica da biste se i dalje družile. Verujem da ti nisi kriva za to. Tako da ako ona nije htela da se pomiri, šta da se radi. Tako je kako je. Naći ćeš ti još puno, puno dobrih/vrlo-dobrih/najboljih drugarica jer si, ponavaljam, predivna osoba. Ja imam dve najbolje drugarice i družim se sa njima dvema zajedno sad već skoro 9 godina, ali sa jednom od njih se družim već 13 godina. To prijateljstvo je zaista nešto najlepše. Jedna trenutno odlazi u Beograd i nadam se da ćemo ostati i dalje u kontaktu, a druga ostaje i ide u isto odeljenje, u istu srednju školu gde i ja. Mnogo puta smo se nas tri međusobno pokačile, ali smo se uvek 10-ak minuta nakon svađe našle način da se pomirimo. Takođe je bilo i onih strašnih svađi koje su trajale po neokoliko dana, ali opet smo našle način da se pomirimo. Zaista sam zahvalna što mi je Bog podario dve neverovatne osobe, najbolje prijateljice koje nazivam sestrama jer da nije njih ko zna gde bih ja bila sada. <33

    http://styleonfirstplace.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala tiii punooo na divnom komentaru i lepim recima <3

      Srecnica siii sto imas takve drugarice <333

      Delete
  9. Moja najbolja prijateljica i ja smo se u subotu nešto zakačile, doslovno sitnica i ona je rekla ,,Ajde dobro više", onako otresito, pokupila se i otišla, nije htjela ni pozdraviti, iako ja nju jesam. Iako ju zovem najboljom prijateljicom, zapravo ju nikada nisam ni imala. S njom imam najviše uspomena, ali ne znam zašto, nikada ju nisam mogla nazivati sestrom. Uvijek je tu postojala neka doza ljubomore ili šta već.
    Prošle godine smo se pomirile nakon godinu dana svađe i ja to jednostavno ne znam više podnositi, više me ne pozdravlja, kao naljutila se, a sitnica doslovno.. Ne znam šta da mislim.

    ReplyDelete
  10. mog najboljeg drugaa poznajem vec 14 godina od rodjenja u istoj zgradi zivelii zaajedno u skoli sve je bilo super do 8 razreda male svadja rasprave ali sve je prolazilo i sve smo zaboravljali dok nije dosao kraj sedmog odnosno letnji rapust neka glupost pomirimo se ali odnosi su zahladneli nista vise nije kao pre...i onda on kaze da je svemu kraj i gotovo ja sam tek onda shvatila sta sam izgubila sve sam pokusala ali on ne zeli pomirenjee....ne mogu svaki dan da ga gledam u skoli isto odeljenje nmg zgradom da prodjem a da ga ne vidim..sta sad?

    ReplyDelete
  11. Moja najbolja drugarica i ja smo se pokacile pre oko mesec dana,razlog je taj sto ona misli da je izbegavam. Probala sam da je urazumim i da se druzimo ponovo ali ona ne zeli,pokusala sam i preko poruka i nista. Znamo se samo 2 godine ali mi je postala najbolja drugarica,sad se osecam uzasno,tuzna sam svaki dan,a ona je vec nasla novu najbolju drugaricu i briga je za mene,nije joj stalo ni malo,bar to ne pokazuje..zelim da se pomirimo,sta da uradim?

    ReplyDelete
  12. Kod mene je malo razlicitija stvar, nas smo tri najbolje drugarice i naravno znale smo se posvadat, ali uvijek bi se nekako pomirile. Znamo se dvije ili tri godine i jako ih volim, sad naravno dosao je tu problem. Zavrsile smo osmi razred sve tri (ista generacija) i sad su nam dosli ljetni praznici. Odtad je sve pocelo, neznam ni kako ni zasto ali u takvoj sam situaciji. Njih dvije su se pocele malo vise druzit, zajedno u kina, setnje, praspavat jedna kod druge, na izlete, na more, a mene su skroz izostavile, jednom me jedna od njih dvije pozvala k sebi i pricala mi lose stvari o drugoj, ja sam se sazalila nad njom i pocela je shvacat. Ali onda je ona isti taj cas pozvala k sebi tu drugu prijateljicu i pomirile su se ko da nista nije bilo i naravno mene su opet pocele izolirat. Desilo se jedan dan da su napravile grupu na wappu i krenule se cak samnom dogovarat za kina ja sam bila zacudena a onda me jedna od njih lagano kao ismijala, dok mi se druga javila u priv i pocela mi govorit kako imam probleme bla bla bla i blokirala me. Eto neznam sta da uradim naprosto boli me ova situqcija i nemogu vjerovat da se dogada

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)