Blog tips: Kako napisati dobar post?

10:00 AM


Ovo je pitanje za jedan užasno dugačak odgovor. Pre svega važno je znati šta je dobar post. Stotine hiljada blogera širom sveta postuje svakoga dana. Kako isplivati u tom moru postova i biti čitan a da za to ne moraš da uradiš ništa drugo izuzev da objaviš post? Znam mnooogo blogera koji su čitani samo isključivo zato što i oni čitaju druge. Dakle, ljudima nisu interesantni njihovi tekstovi već samo uzajamno kantanje pregleda. Da li je to poenta? Svakako da ne, ali od nekuda se mora početi. Ako ste početnik, svakako morate čitati druge ljude i komentarisati njihove postove kako bi oni došli na vaš blog i videli ko ste vi zapravo i o čemu to kuckate. Naravno da postoje i drugi načini i metode ali recimo da je ovo definitivno najbrži način da neko čuje za vas i poseti vaš blog. Većina nas je tako počela i kad kažem većina mislim i na sebe. No vremenom, kada ljudi počnu da dolaze na vaš blog i uvide da vi prezentujete dobar i zanimljiv sadržaj vaš blog će zaista postati odnosno imati ono što i jeste smisao bloga - čitanost!



Kada sam počinjala sa svojim blogom provodila sam sate u promovisanju istog na drugim blogovima. Vremenom su pregledi rasli brže i više nego što sam ja promovisala što znači da su ljudi pričali o tome i da su se redovno vraćali ovde. Danas slobodno mogu da kažem da imam svoju čitalačku publiku. Vas koji ovde dolazite svakoga dana i ne zahtevate ništa za uzvrat. Čitate, komentarišete, poneko ostavi link. Zašto? Zato što vam se dopada ono što ovde zatičete. Meni to beskrajno znači jer mnogo vremena i truda ulažem u sve te konstantno organizujem darivanja kako bih vas nagradila za svu pažnju koju mi pružate! (Naravno, bezobrazna sam pa vas uvek uslovljavam da nešto lajkujete, podelite, zapratite ali samo zato što želim da uvek budemo zajedno. Da me ne zaboravite i ne vratite se više :D Ovako kad vam ja iskačem i na instagramu i na mejlu i na fejsu znam da nećete odoleti :)) )


Naravno da i ja čitam druge blogove. Ne param nosom nebo i kraste dobijam od takvih ljudi a ima ih, dosta. Ne komentarišem uvek, ali generalno čitam svašta nešto. Naročito one koji komentarišu moje postove jer su oni nekako tu, uvek postave link i najmanje vremena tu utrošim. Kad imam šta da kažem ja kažem :) Ali čitajući tako razne blogove nalećem na svakakve gluposti. Na postove koji nemaju veze s vezom, na dosadne teme, brdo gramatičkih nepravilsnosti i to kod ljudi koji su puni samopouzdanja, drskosti, ponekad i bezobrazluka. Tad zažalim za taj jedan pregled koji sam im napravila i klikćem po crvenom iksu dok ceo komp ne prolupa pa posle moram da ga resetujem i čekam pola sata da se upali. Well Hell!


I sad gledajući ova tri pasusa gore shvatam da još uvek nisam ništa rekla o temi o kojoj zapravo treba da kažem koju reč - Kako napisati dobar post? Prva i najvažnija stvar je TEMA posta. Iskreno najviše volim food postove, travel postove, vlog postove i fashion postove. Najmanje čitam beauty blogove jer oni nisu primarna tema mog interesovanja, mada znam da kod nas ima fantastičnih beauty blogera. Gotovo redovno preskačem i postove na temu komentarisanja kako se ko obukao (to mi je smrtno dosadno), postove tipa ''100 stvari o meni'', my skin tag i slično..well koliko ljudi to inače zanima? (pisala sam i ja nekada takve postove shame on me). Ako nemam šta da naučim iz nekog posta ili ako nemam kako da se zabavim čitajući isti ili ako nemam neke lepe slike da vidim..to nije to. Potrebno je bar jednu od ove tri stavke da ispunite da bi to bilo to. Dakle znanje, zabava, fotografije. Mislite o tome....
*Nikako mi nije cilj da nekoga ovim tekstom uvredim. Cilj mi je da vam predočim greške koje sam ja pravila i koje možete da izbegnete. Volela bih da je i meni imao neko da kaže jer sam ispravljajući takve greške dobila mnooogo više čitalaca.

Zatim TEKST posta. Teks posta ne bi trebao da bude...
Ovaj post se malo odužio.

.....Nastavak vas čeka sutra u 10h! :) ......


Photos: Pinterest









You Might Also Like

37 коментара

  1. Odličan post, mnogo će mi koristiti jer sam ja početnik. Slažem se sa svim napisanim. ☺

    zarinkutak.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Jedva čekam drugi deo.Volim tag-ove ali obozavam kada se u postu nadju prelepe slike. Kod tebe me to uvek odusevi.Kod mene je najveći problem odabrati temu za post,jer se u zadnje vreme trudim da to bude nešto originalno.
    Stvarno bi mi značilo kada bi pogledala moj blog : http://photographywithmystyle.blogspot.com :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti ♥♥♥
      Pogledala sam blog ♥ Superr :)

      Delete
  3. Iskreno, meni zaista koriste ovakvi postovi. Nisam jedna od novih blogerki, ali ne mogu da se pohvalim time da sam ovde već godinama. Kada neka blogerka koja je starija od mene, čije postove volim i koju jako poštujem (a ti jesi jedna od njih) da ovako dobre i korisne savete, imam želju da ih sve prihvatim. Ni ja nisam ljubitelj TAG postova. Napišem po koji, ali izbegavam. To je interesantno meni, koja odgovaram, ali ne i onim koji taj post čitaju. Da ne dužim, stvarno volim ovakve postove. :)

    ReplyDelete
  4. Prelep post. Ja sam pocetnik i zaista mi koristi. Bas je super sto ima i drugi deo.
    P.S. Ako imas vremena mozes li mi napisati kako da ubacim opciju citaoci na blogu. Ne mogu da se snadjem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)
      Naravno, ideš na 9. opciju u editu bloga (meni je na srpskom pa piše ''Izgled''. Zatim kad to otvoriš idi na Dodaj gadžet sa desne strane. Kad to klikneš otvoriće ti se malo prozorše i onda klikni na ''još gadžeta'' i prva opcija trebalo bi da budu pratioci :) Onda samo klikći dodaj, ok, sačuvaj..ili šta ti već bude pisalo ♥

      Delete
  5. Jako mi se svidja post! Baš zbog naslova sam i ušla u tvoj post mada sam ovo već sve znala. :D :*
    ♥Kristina
    Power of photoshop #2
    ••• vrgov.blogspot.com •••

    ReplyDelete
  6. Super post! Hvala ti puno si mi pomogla ovim postom :) Jedva ćekam nastavak!

    ReplyDelete
  7. Nisi mi za dzabe omiljena u svetu blogovanja. Dosadili su mi klasicni postovi koji o ovakvim temama pisu na sledeci nacin " Moji saveti su : 1.Pazite na gramatiku 2. Dobre slike 3. Kvalitetni tekstovi. " i ovimm jednostavno zavrse. ( nekada su mi se ovakvi postovi cinili savrsenim medjutim kada sam videla da ljudi poput tebe zaista ozbiljnije pisu na tu temu postali su mi odbojni ). Ti si svaku od ovih stavki prosirila i razradila na tvoj prepoznatljiv nacin. Nestrpljivo ocekujem drugi deo ovog posta zato sto za sebe koja sam u svetu blogovanja tek dva meseca mogu reci da sam pocetnik. Inace i ja obozavam tvoje food postove koje ti volis citati na drugim blogovima. Ti si bloger prepoznatljiv po dobrim slikama i kvalitetnim tekstom zbog cega i svaki od tvojih 468 ( Wow ) citalaca i posecuje " Kapege's life moments". Kada sam vec pomenula mozes li mi reci sta znaci "Kapege " i nisam bas neki veliki znalac engleskog jezika , a na internetu ne nalazim prevod ? Zelela bih i da ti se zahvalim sto ne osudjujes one koji ispod svog komentara ostavljaju link. Ja zaista ove komentare ne ostavljam zbog reklame vec zato sto te obozavam kao blogera. Pozdrav lepotice <333

    http://mojnacindaletim.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnogo ti hvala na svim divnim komentarima koje ostavljaš ♥
      Kapege je zapravo izmišljen naziv :D
      Krasa, Panta i Gari su bile simpatije mojih najboljih drugarica iz osnovne i mene. Početna slova tih imena su KPG - pa smo nas tri bile KPG tim. Bilo je prekratko za blog pa sam ja to samo iščitala kao (K)Ka (P)pe (G)ge - Kapege :)

      ♥♥♥

      Delete
  8. Ono što mene nervira je kada devojčice pišu o stvarima o kojim, zapravo, nemaju pojma, kada pišu čisto reda radi, samo zato šro o tim stvarima pišu neki njihovi uzori, neke straije devojke. Kako dete od 12 godina može da piše o šminkanju ili štiklama i izlascima? Alo?!
    P.S. Fotografije su ti savršene (mislim da sam to rekla više puta, a vala takve odlične fotografije treba hvalit i hvlaiti)! Je l postoji neka tehnika koju koristiš prilikom fotografisanja, stvari na koje treba obratiti pažnju prilikom slikanj? Ili prosto imaš dara da uradiš tako divne slike? ;)

    http://ljubavnaprvocitanje.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slažem se sa tobom. Imaju o tako puno stvari da pišu a vrte priču u koju nisu upućene..
      Hvalaaaa tii! Dala si mi sjajnu ideju za post sada - Kako fotografišem. Da ti ne bih pisala sad ovde istoriju celu :D sve ću ja to lepo da stavim u jedan post, detaljno :D Može? ♥♥♥

      Delete
  9. Svaka ti je zlatna :D Nažalost, danas svako sebi daje za pravo da stoji iza nekog bloga. Oni koji zaista zaslužuju pažnju se vide iz aviona, a ovi ostali mogu da spamuju koliko god hoće ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ♥ Slažem se i drago mi je da se razumemo :)

      Delete
  10. Jako mi se svidja tvoje vidjenje na sve i definitivno mogu reci da iz tvog bloga uvek nesto naucim. Redovno citam postove, ne ostavim svaki put komentar, ali stvarno imas ideju i znas sta vole danasnji teen. Super si prikazala humor na strani ovog zadnjeg dela :)

    ReplyDelete
  11. Odlični saveti koji zaista mogu poslužiti. Hvala,sad znam šta ću sa svojim blogom. :)

    ReplyDelete
  12. Divan post. Zaista puno korisnih saveta. Mada, ja licno ih necu koristiti (logicno, zato sto nisam bloger :-D ), al verujem da ce ostalim blogerima biti od velike koristi. :-) ❤

    ReplyDelete
  13. Takođe sam provodila sate komenarišući blogove i bombardujući ih linkom svog bloga. Moram priznati da nisam ni čitala njihove tekstove, ma koliko kvalitetni bili ili koliko gramatičkih grešaka imali. Nisam čitala i nisam poštovala njih i šta to oni imaju da kažu, a to sam od njih zahtevala da rade... zahtevala sam da poštuju moj rad uprkos svemu !! Bila sam početnik i pravila sam baš takve greške. Trošila sam svoje vreme ni na šta i bila sam u velikoj depresiji jer niko nije posećivao moj blog. Ali da bi bili uspešni moramo čitati, pisati i ponovo pisati. Kajem se neizmerno sto sam to tako kasno shvatila!! Slike su odlične kao i post...
    svetjednedevojke.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnogi su tako počeli i pravili iste korake. To je jednostavno tako. Važno je uvideti grešku i ispraviti je. :)
      Hvala Tamara♥

      Delete
  14. Ja sam nova u svetu blogovanja i uvek mi dobro dođu saveti kako da poboljšam svoje pisanje i unapred se radujem sledećem delu. Slažem se sa tim da u početku komentarišemo drugima postove kako bi nas primetili, ali ja to nikada ne radim ukoliko nemam da kažem nešto više od 'super post' jer to deluje jako neiskreno. Slažem se sa tobom u vezi tema koje ne voliš da čitaš jer su stvarno dosadne. Fotografije su predivne (mislim da ovo pomenem u svakom komentaru koji ostavljam na tvoj blog) i ti si sve sjajno napisala. :)

    aleksandrasmagicalworld.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Odličan post,i s obzirom na to da sm početnik mnogo će mi koristiti :)
    http://fashionawakebyb.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Great Post!

    ichbinsil.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Prvo želim da ti se zahvalim na ovom postu. Ovakav post na ovu temu sam uvek htela da pročitam. Definitivno sam uvidela neke greške koje i ja pravim pa ću zato to sve popraviti. Hvala ti puno i na divnim i korisnim savetima, zaista si mi puno pomogla. Sjajan post, vrhunski napisan i fantastične fotografije. <33

    ReplyDelete
  18. Obožavam ovakve teme, nekako su inspirišuže. Fotografije su predivne, kao i na svakom drugom postu. Saveti su jako korisni, a slažem se sa svime što si napisala. Ni ja ne volim kada se neko promeni zbog popularnosti, ali uglavnom bude tako. :/ Sve u svemu, savršen post <3 <3 <3


    smoothieglam.blogspot.com

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)