My top places in Budapest

9:30 AM




Imam neki osećaj da sam vam ostala dužna slika i utisaka sa putovanja u Budimpeštu. Nekako mi se čini da je sve ostalo u senci one nesrećne agencije preko koje sam putovala i kojoj sada više neću praviti reklamu. Nešto sam razmišljala i poželela sam da vam pružim još neke informacije vezane za ovaj fenomenalni grad i da vas sprovedem kroz njegove ulice i ćoškove. I još ponešto! :)

Dakle, Budimpešta je glavni grad Mađarske i glavni centar te zemlje. Nešto je veća od Beograda i ima nešto više stanovnika od našeg glavnog grada. Kroz grad protiče Dunav i on grad deli na dva dela - na Budim i Peštu. Zapravo reka Dunav ne deli grad. On spaja grad. Jer su i Budim i Pešta nekada bili zasebni gradovi koji su postali jedan izgradnjom mostova. Budim je brdoviti deo a Pešta nizijski deo Budimpešte. Svakako treba posetiti oba jer su fantastični! Pogled sa Budima na Dunav i grandiozne palate Pešte je nešto najlepše što sam videla. Odatle se mogu videti i mnogobrojni mostovi od kojih je najlepši čuveni Lančani most! (Poređenja radi Budimpešta na Dunavu ima 9 mostova, Beograd 2).
S obzirom na njen geografski položaj i važnu luku na Dunavu, Budimpešta se oduvek nalazila na meti velikih osvajača. Sam grad izgleda fenomenalno i zasluženo nosi naziv ''Kraljica Dunava''. Zanimljivo je da je u Budimpešti tokom 19. veka izgrađen drugi najstariji metro u svetu. Budimpešta je grad širokih bulevara i arhitekture vredne divljenja. Glavna ulica je ulica Vaci - nešto kao Knez Mihailova u Beogradu.

Ukoliko planirate putovanje u Budimpeštu moja preoruka je da obiđete:

1.Trg heroja / Heroes Squaer

Trg heroja je jedan od glavnih trgova u Budimpešti. Na njemu se nalazi spomenik Milenijumu tj. spomenik podignut na hiljadugodišnjicu postojanja Mađarske. Na samom trgu nalazi se veliki broj statua vezanih za Mađarsku istoriju a najznačajnije su statue vođa 7 plemena koja su osnovala državu. :)

2. Dvorac Vajdhunjadi / Vajdahunyad Castle

Dvorac Vajdhunjadi se nalazi na ostrvu na sred jezera u centru grada. Velelepna građevina i ogroman park okružuju ceo taj prostor. Zimi, jezero se pretvara u najveće klizalište na ovim prostorima.

3. Ribarski bastion / Fishermen's Bastion

Ribarski bastion je jedna predivna građevina na desnoj obali Dunava. Graditelj je imao želju da stvori povezanost između ribarske sreće i samog vrha brda pa se danas od Dunava do same tvrđave može doći dugim, strmim stepenicama. Sa ovog mesta pruža se fascinantan pogled na Peštu.


Mađarski parlametn - Pogled sa Ribarskog Bastiona

4. Matijas crkva / Matthias Church

Matijas crkva - Koliko se ja razumem u stilove ovo je gotika ili možda neogotika...Mada ima i elemene baroka, zar ne? Ne znam, ne sećam se svega što je vodič rekao ali izgleda fantastično. Ova crkva se nalazi na trgu kada se popnete na Ribarski bastion i namenjena je kraljevskim venčanjima i krunisanjima.

5. Citadela / Citadella

Citadela je stara budimska tvrđava koja se nalazi na najvišoj tački brda Gelert. Odavde se pruža neverovatan pogled i na Budim i na Peštu..kao i na Dunav između njih. 


6. Vaci ulica / Vaci Street

Vaci - glavna ulica - je zapravo sličana našem Knezu ali dosta uža i duža :) Puna je butika, kafića, restrana, suvenirnica..Bulevar, koji izlazi na Eržebet most, je deli na 2 dela.




7. Katedrala Sv. Ištvana / Szent Istvan Bazilika



Za ovu katedralu kažu da je u zemlji duboka koliko je na zemlji visoka. U njoj se nalazi najveće crkveno zvono koje teži čak 9 tona. Mi smo ulazili unutra i zaista izgleda velelepno.


8. Dunavski kej / Danube


Prošetajte pored Dunava i uživajte u pogledu. Ako imate dovoljno novca idite na kratko krstarenje po ovoj reci. Obiđite Lančani most.






















Hello people. Today I decided to show you Budapest through my eyes..Well my camere actually :) Also  above photos you can see names of 8 places that I recommend to you..to visit if you ever came to this beautiful city! :) For me, Budapest is really special because I am a little bit romantic and this city is full of romantic, history and tradition... Danube makes it even better. So if you think about should you go there or not...GO! I was there and I say to you GO! You must visit it!












You Might Also Like

38 коментара

  1. Amazing pictures! Wish I could go there one day:)

    KLAUDIA CLARA

    ReplyDelete
  2. Prvo moram ti reci da sam ja opsednuta novim izgledom tvog bloga, predivan jeee! Inace, ove slike su apsolutno savrsene. Ja jos uvek nisam bila nigde van Srbije (mislim bila sam u Crnoj Gori, ali to nekako ne racunam), i ako bih mogla da posetim jos neku zemlju s kojom se granicimo, na prvom mestu bi to bila Madjarska - Budimpesta. Zaista nekako obozavam taj grad iako tamo nisam bila, ove tvoje slike su me jos vise zaintrigirale za ovaj grad. Najveca zelja mi je da uzivo vidim Lancani most jer je prelepo izgradjen. Divan post, zaista. ♥♥♥

    http://styleonfirstplace.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala <33

      Pa pošto ćeš biti stjuardesa, ima da putuješ i putuješ :) <3

      Delete
  3. Odličan post, sve je prelepo napisano! Slike su kao i uvek fantastične. <3

    fashionholicyeahh.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Wow, so lovely post! I visited Budapest this winter and it was simply awesome))

    http://kireikana.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks :) Ohhh I would like to see it in winter also :)

      Delete
  5. Budapest is such a beautiful place <3 You have a new follower :)
    xoxo,
    snowprincessbella.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Wonderful city to visit!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ReplyDelete
  7. Koliko divne slike ♥ Definitivno si me zainteresovala za ovaj grad. :)

    ReplyDelete
  8. Predivan post <3

    Molim te follow back :*

    http://majaanchevska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Bila sam jednom u Budimpešti i nadam se da Budimpeštu uskoro posjetiti, po ljepšem vremenu... :) Slike su ti super! Ali to već znaš... :)

    ReplyDelete
  10. Predivna mesta! Bas bih volela da posetim!
    Novi post na mom blogu, komaj ako ti se dopadne:

    http://inmyownworld321.blogspot.com/2015/06/bioskop-kod-zeske-1.html

    ReplyDelete
  11. Beautiful place and photos!!


    http://modernastrega.blogspot.com.ar/

    ReplyDelete
  12. Prekrasne slike. Bila sam u Mađarkoj, ali ne u Budimpešti. Izgleda da je super mjesto. Jako bih ga voljela posjetiti. Nadam se da jednom i hoću. Super post Andrijana :) <3

    Novi post :)
    justbewhoyouwantbe.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sledeći put obavezno i do Budimpešte da odeš :)

      Hvala <33333

      Delete
  13. Great photos!

    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/06/red-stripes-and-print.html

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Odličan post... :-)
    Bila sam u Budimpešti i obišla sam sva ova mesta!
    Najlepši mi je Mađarski parlament.. ❤❤

    ReplyDelete
  16. Predivan post ;)

    http://milosczycieszkola.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Predivan post ;)

    http://milosczycieszkola.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Ne znam na koliko mesta sam bila...London,Pariz,Majami,Rio De Zaneiro,Venecija,Bec,Rim i stvarno jos dosta,dosta mesta,ali nikako u Budimpestu da odem.Ako se vreme stabilizuje,moram posetiti i glavni grad Madjarske,naravno!Do tad i more odlazem. :/ Ja ne znam sta je lepse.Slike su ti prelepe,sve pohvale! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na divnim komentarima! Budimpešta je svakako grad koji ti preopručujem <3

      Delete
  19. I just love your photos, Budapest is one of the cities I really wanna go someday!
    Xoxo ♥

    www.somethingwithsa-ra.blogspot.pt

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)