Kako mi je pomogla blogerska radionica

1:46 PM




Juče sam prisustvovala blogerskoj radionice koju je održala neverovatna Jovana Miljanović, devojka koja u Srbiji živi od bloga i od usluga koje putem istog prodaje a koje su uglavnom vezane za njenu primarnu struku - marketing. Sela sam odmah da vam pišem ovaj post dok sam još pod utiskom i dok u meni titra opasna radna vibracija.


Jovanu Miljanović sam otkrila sasvim slučajno u jesen 2016. godine putem njene fejsbuk stranice. Tek početkom 2017. sam značajnije počela da obraćam pažnju na njen rad na web-u i to sasvim slučajno kada sam pročitala njen tekst o tome kako da u Srbiji počnete od nule. Tokom meseci koji su usledili pratila sam sve što je objavljivala na blogu a ubrzo sam je zapratila i na Instagramu gde sam ostala oduševljena njenim putopisnim storijima koje je kačila dok je boravila na Tajlandu i odsedala u luksuznim hotelima - besplatno! Ostavši potpuno bez teksta za sve ono što sam čula, od nje ali i o njoj, odlučila sam da počnem da slušam njene mnogo dobre blogerske/marketing/lifestyle savete koje besplatno deli kroz svoje postove. 


Međutim, baš u tome periodu upala sam u neverovatnu poslovnu mašinu (na polju fotografije) gde sam gubila mnogo vremena za mnogo malo para i gde sam se konstantno osećala nezadovoljno, nesrećno i iskorišćeno. Pod tim osećanjima odustala sam od pisanja bloga i od svih mojih drugih hobija. Bila sam čak na ivici da blog ugasim, izbrišem i nikad se na njega više ne vratim. Međutim ja konstantno pišem od 2010. godine i potreba za pisanjem se javljala s vremena na vreme. Pošto nisam imala dovoljno snage, želje i motivacije da pišem za sebe i na svom internet kutku - pisala sam za druge. Besplatno. Kakav bulshit. Hvala Bogu iskobeljala sam se iz toga na vreme. Prestala sam to da radim baš posle jednog Jovaninog Instagram storija u kom je velikim slovima napisala nešto poput ovoga: NIŠTA NE RADIM ZA DŽABE. MOJE VREME KOŠTA. 


Nešto manje od 2 meseca kasnije dala sam i otkaz.


Trenutno se bavim fotografijom gde saradjujem samo sa brendovima koji meni odgovaraju, na projektima koji meni zvuče dobro i koje smatram da mogu veoma dobro da uradim. Takođe se bavim i marketingom na društvenim mrežama gde za svoje klijente kreiram sadržaj za Fejsbuk i Instagram - u vidu fotografija i tekstova. Zarađujem 5 puta više novca nego pre tog otkaza. Znate zašto? Zato što sam od Jovane naučila da vrednujem svoje vreme i svoj rad. Tek u onom trenutku kad sam podigla cene svih svojih usluga počela sam da dobijam nenormalan broj klijenata jer ljudi razmišljaju tako da ako nešto mnogo košta onda mnogo i vredi. Takođe su tu i moji zadovoljni klijenti koji su samo još jedna potvrda mog uspešnog rada.



Da se vratim na priču o Jovaninoj radionici kroz koju je, do sada, prošlo preko 200 blogera/potencijalnih blogera.. Pošto sam Jovanu upoznala u junu na jednom događaju počele smo da se povremeno čujemo putem društvenih mreža oko posla. Fotografisala sam jednu njenu kampanju za Instagram a ona mi je poklonila mesto na svojoj radionici zašta osećam ogromnu zahvalnost, jer sam tokom njene radionice, koja je trajala od 11 do 15h, naučila više trikova i stvari o blogu nego tokom 6 godina blogovanja. Čak sam u tih 4 časa osmislila i šta ja želim da radim na svom blogu, koja sr*nja želim da pobrišem zauvek, šta moram da promenim i kako da od bloga napravim unosan biznis. Saznala sam za ogroman broj alata, prečica, korisnih sajtova.. Čula sam mnogo ideja vezanih za to kako sve mogu da zaradim od bloga, koliko svoje usluge i svoj rad treba da naplatim, kako da napravim svoj MediaKit, kako kulturno da kažem NE onima koji usluge traže besplatno, kako da brendiram sebe...


Imate sve moje preporuke da pogledate rad ove sjajne dvadesetsedmogodišnje devojke iz Beograda na njenom blogu www.jovanamiljanovic.com i sve preporuke za njenu odličnu blogersku radionicu koja se ponovo održava već ovog vikenda - klik OVDE da saznate više!



Što se tiče bloga, kao što možete i sami da vidite, potpuno je nov. Poslušala sam neke od Jovaninih saveta sa radionice i čim sam došla kući počela sam da radim. Moji Instagram pratioci su, glasanjem, odlučili da blog promeni ime i domen te je Kapege sinoć oko 22h otišao u istoriju. Ogroman broj postova sam izbrisala a ostavila sam samo ono što je najčitanije i što je iole u mojim očima, 4 godine kasnije, ostalo vredno. Tematika bloga se neće mnogo promeniti - i dalje će to biti lifestyle priča samo sa akcentom na putovanja, edukaciju, kulturu.. 

Čujemo se uskoro :)




















































You Might Also Like

5 коментара

  1. Odličan tekst! Uživala sam čitajući ga! Samo napred! Veliki pozdrav :) :*

    ReplyDelete
  2. Hvala ti draga na lepim rečima za moju radionicu, znači mi puno sve ovo što si napisala i srećna sam da vidim da si odmah primenila gomilu stvari i radujem se svemu onom što ti tek dolazi! Srećan novi početak :)

    ReplyDelete
  3. Ja sam za Jovanu saznala pre svega dve nedelje. Ne mogu da verujem da je nisam ''otkrila'' pre toga. Pročitala sam neke od postova koje je pisala i slažem se da je sjajna. Definitivno bih volela da odem na njenu blogersku radionicu, sigurna sam da bi mi to bilo od pomoći :) Inače, drago mi je što se vraćaš i što si promenila ime bloga, definitivno si to ti, vesnik proleća, i uvek će biti tako :) :*

    ReplyDelete

Radujem se svakom komentaru koji mi ostavite! :)